atari oyunları
Toplam 11 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 11 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Call Of Duty 2 Harita Yapımı (Resimli)

  1. #1
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Jan 2009
    Mesajlar : 2
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    Herkeze merhaba arkadaşlar

    Hamachiturk sitesine böyle bir paylaşımın faydalı olacağını düşündüm hayal gücümüzü kullanıp oynayacağımız haritaları kendimiz yapabiliriz

    Gerekli program ve eklentiler
    1.CALL OF DUTY2 MOD TOOLS
    LİNK: : http://www.gamershell.com/download_13403.shtml

    2.ADOBE PHotoSHOP (Sanırım çoğunuzda mevcuttur sürüm fark etmez)
    LİNK: http://download.adobe.com/pub/adobe/...toshop_CS2.exe

    3. NVIDIA Plug-ins for Adobe Photoshop DDS-Import/Export

    LİNK: http://developer.download.nvidia.com....1101.1715.exe

    Şimdilik bu 3 yazılımı indiriyoruz.
    1:MOD TOOLS YÜKLENMESİ:
    Mod tools un çalışması için öncelikle cod2 oyununu bilgisayarımıza kuruyor ve patclerini yüklüyoruz.Oyunu ve patch leri kurduktan sonra indirdiğimiz Mod Tolls programını kuruyoruz.Program kurulduktan sonra başlat+programlar+activision+call of duty2 mod tools altında görülecektir. Kendisini C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2 klasörüne yükler ve kendi klasörlerini oluşturur.

    2: DDS PLUGIN NEDİR NE İŞE YARAR?
    Öncelikle indirdiğimiz plugini kuruyoruz.Kurulması için photoshop yüklenmiş olması lazım.DDS PLUGİN kendimizin olusturacağı (Default harici) harita içinde kullanacağımız objelerin (metal, tahta , levha, vb ) harita içine yerleştirmek için photoshopta yaptığımız resimlerin haritada çalışması için .dds olarak kaydetmemize yarayan eklentidir.Bu kendimizin olusturacağı nesnelerin nasıl yapıldığını (ASSET MANAGER ) ayrı bir anlatımda göstereceğim.

    3.HARİTA NASIL YAPILIR?
    Harita yapımına başlamadan önce size projeyi yapacağımız Radiant � ı anlatmak isterim.
    Başlat+programlar+activision+mod tools+Radiant tıklayıp açıyoruz.
    Karşımıza resim 1 deki görüntü çıkacaktır.



    Kırmızı çerceveli alan 2d alanı çizimleri yapacağımız alandır.Sarı çerçeveli alan 2d de yaptıklarımız burada 3 boyutlu olarak gözükür.istediğiniz gibi sağ sol aşağı yukarı çevirebilirsiniz.Pembe cerceveli alan ise map yaparken kullanacağımız nesne obje vs. seçeceğimiz alandır.


    Buraya kadar genel görünüşü sanırım anlatabilmişimdir.Şimdi basit bir oda yapalım.


    1.Ders BASİT ODA YAPIMI

    Evet arkadaşlar radiantı açıyoruz .Üst barda xyz adlı küçük bir kutucuk vardır.bunun görevi 2d alanında yaptığımız çizimleri yandan üstten ve önden görünüşe göre çevirir.biz z olanı secicez ilk başta. Yani üstten görünüşü.
    Yine üst bardan Textures tıklıyoruz

    1.Textures+Usage+flor seçiyoruz.Burada ben ilk olarak tabanı tahta olarak seçtim.
    2.Nesneleri seçeceğimiz alandan mesela mtl_caen_floor_wood_01 olanı seçelim
    3, 2 d alanında üstten görünüş yani z nin seçili olmasına dikkat edin.ÇİZİMİ sol mause a tutarak çizelim.Birimlere yani uzunluk ve genişlikleri istediğiniz gibi yapabilirsiniz.Ben x:576 y:472 yaptım. Siz deiştirebilirsiniz . ona göre ufak veya büyük bir oda olacak.bu arada çizimimiz 3d alanında belirecek. Oradan önizleme yapabilirsiniz.dahası oradanda kalınlık genişlik ve yükseklikleri ayarlıyabilirsiniz.Evet esc tuşuna basıp tabanı onaylıyalım.Evet güzel bir üstünde zıplayacağımız ve koşacağımız tabanımız oldu.

    3.Sıra duvarlarımıza geldi.odanın duvarlarını ben betondan olsun istiyorum.Siz yine baksa bir şey seçebilirsiniz.

    Textures+usage+exterior wall
    Obje alnından da duhoc+block_wall seciyoruz
    Xyz tuşundan front önden görünüşü seçip tabanın bir köşesinden dier köşesine duvarı çiziyoruz.2d alanından yüksekliğini mause ile çizimin üstünden tutarak ayarlıyabiliriz
    Esc basıp çıkıyoruz


    Aynı şekilde diğer 3 duvarıda yapıyoruz


    Evet şimdi tavanımızı yapıcaz.Ben yine aynı duvarı tavan olarka kullanıcam siz başka bir şey seçebilirsiniz.SİDE yani yandan görünüşü seçip tavanı çizelim



    ODANIN İÇİ



    Evet arkadaşlar %70 bitirdik sayılır.Şimdi buraya bir ışık lazım odanın içinde öldüreceğimiz alman askerlerini görmemiz lazım deilmi. 2D alnında sağ tıklayıp Light seçiyoruz.Kırmızı veya artık sizde hangi renk selci ise ortaya bir kristal şeklinde bir obje cakacak bunu 3d alanından odanın içinde köşelere doğru yukarıya yerleştiryoruz.tabi bunu yaparken xyz den seçerek yapabilir veya 3d alanından da yapabilirsiniz.Şimdi ışıgımızın rengini ve çapını ayarlıcaz.Ftuşuna basıyoruz ve ufak bir pencere çıkacak.buradan entities seçiyoruz



    Burada Key kutucuğuna radius yazıp Value kutucuğunada 180 yazıyoruz.Enter tuşuna basıyoruz.Hemen ardından K tuşuna basıp ışığımızın rengini belirliyoruz.Ben sarı seçtim siz başka renk secebilirsiniz.ESC tuşuna basmadan önce ctrl+c yapıp kopyalıyoruz.esc basıyoruz.ctrl+v yapıp yapıştırıyoruz böylelikle 2. ışığımız ilk ışığımızın olduğu yerde beliriyor bunuda diğer köşeğe çekiyor ve esc basıyoruz.Aynı işlemi diğer kalan 2 köşemizede yaptıktan sonra odanın ışık düzeni bitmiş oluyor.




    Bu arada arkadaşlar projemizi farklı kaydet diğerek map_source klasörüne kaydediyoruz.Ben mp_oda.map olarka kaydettim siz başka isim verebilirsiniz yalnız dikkat uzantı .map olacak.



    Sıra spawn noktasına yani askerlerin doğduğu noktayı ayarlıcaz. Öncelikle spec (izleyici)noktası yapıcaz.
    2d alnından sağ tıklayıp odanın içine tabana yakın bi yere mp+global_intermiisiona tıklıyoruz. Odada bir kutucuk belirecek.Bunu tabana yakın bi yere çekin.F tuşuna basın entites seçip yönünü belirleyin. Orada altta rakamlar var 180 90 45 360 315 225 herhangi birine basıp doğuş yönünü ayarlayın .ESC tuşuna basıp çıkın.
    Şimdi sıra ben dm spawn noktasına geldi . yine odanın içinde sağ yıklayıp bu sefer mp+dm_spawn basıp uygun bir yere çekin.f tuşuna basıp yönünü ayarlayın.esc tuşuna basıp çıkın. Bu spawn noktalarını çoğaltabiliriz.ama biz örnek bir oda yaptığımız için 1 tane yeterli.



    Evet arkadaşlar haritamız bitti.Şimdi sıra bunu test edip oynamaya geldi.Yalnız oynamak için önce bu projeyi render yapmalıyız.
    Unutmadan kaydetin.

    Şimdi arkadaşlar kaydettiğimiz mapi başlat +programlar+activision+mod tools+cod2 compile tolls acıyoruz.


    Buradan map_source kısmından biraz önce kaydettiğimiz oda.map seçiyoruz.(siz ne olarak kaydettiyseniz o adı seçeçeksiniz)sağda görünen ayarlar resimdeki gibi olacak ellemeyin.
    Compile tuşuna basıyoruz ve mapimiz render oluyor.



    Render işi bitip siyah dos ekranı gibi pencere kapanınca. Artık mapimize girip oynayabiliriz.Yalnız son bir işlemimiz kaldı.
    C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\main\maps\mp yolunu izleyin
    Burada bir text acıp içine şu kodu yazın


    main()
    {
    maps\mp\mp_oda_fx::main();
    maps\mp\_load::main();



    // Soldier settings etc..
    //...
    }

    Farklı kaydet diyerek ismini radiantta hangi ismle kaydettiyseniz o adla ama uzantısı .gsc olacak şekilde kaydedin.
    ÖRN: mp_oda.gsc

    Evet bu dosyayıda hazırladığımıza göre artık mapimize girelim.Yine compile tollstan mapimimz seçili iken run selected map tuşuna basıyoruz.

    Ve artık odadayız.







    Evet arkadaşlar bunlarda odanın içindeki resimlker sizde bu örnekle yola cıkarak çalışma yapınız.bir sonraki ders nasıl bir iwd dosyası hazırlanır onu anlatmaya çalışıcam

    Uğraşı söz konusu

    Evet arkadaşlar 2. anlatım olarak serverda haritalar yüklenirken izlediğimiz loadscreen resminin nasıl yapıldığını anlatacağım.

    İlk anlatımdaki dds pluginimiz burada devreye girecek.

    ADIM1.Öncelikle C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2 yolunu izleyerek adı images olan bir klasör oluşturuyoruz.Dikkat main klasörüne değil.

    ADIM 2. Photoshop programımızı açıyoruz.Load screen olarak kullanacağımız resmimizi açıyoruz.Resmimizin boyutu resize 1024*1024 ve resolution 72 olmalıdır buna dikkat ediniz.(Call of duty serisi 2 ve 2 nin katları ölçülerinde resimleri kabul eder bunu unutmayın.)
    Resmimizi bu ölçülerde açtıktan sonra üzerine isterseniz isminizi veya klanınıza ait logonuzu veya herhangi bir yazı resim vs ekledikten sonra farklı kaydet diyerek C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\images yolunu izleyip .dds uzantısını seçiyoruz. İsmini ise loadingscreen_ mp_oda olarak yazıyoruz.(buradaki oda sizin haritanızın ismi olacak)
    ÖRNEK: loadingscreen_mp_oda.dds
    Bu aşamadan sonra photoshop ekranında dds plugının ayarları olan ufak bir ekran çıkacak.



    Resimdede görüldüğü gibi kırmızı alan içindeki bölümlerin ayarları resimdeki gibi olmalıdır.Save tuşuna basıyoruz ve images klasöründe loadingscreen_mp_oda.dds adında resmimiz kaydediliyor.

    ADIM 3
    Başlat+programlar +activision+mod tools+asset manager yolunu izleyip asset manager ı açıyoruz.Burada aşagıdaki adımlara dikkat ediniz.

    A: new entry tuşuna basınız.Burada cıkan kutucuğa
    loadingscreen_mp_oda yazıyoruz . Sizin mapinizin ismi ne ise onu yazacaksınız ben oda olarak yazdım.

    B: Kaydırılabilir çubuktan material i seçiyoruz.Aşağıda görünen resimdeki ayarları yapınız.(color map den biraz önce kaydettiğimiz images klasöründeki dds uzantılı resmimizi seçiyoruz.



    Evet şimdi ayarları yaptıysak eğer save as diyelim.Fakat bu sefer uzantısı .gdt olarak kaydedeceğiz.Yine images klasörüne kaydediyoruz.
    ÖRNEK: loadingscreen_mp_oda.gdt

    C: Evet şimdi çevirme zamanı .Yukarıdan PC CONVERT tuşuna basıp ardından f10 tuşuna basıyoruz.Siyah bir dos ekranı çıkıyor ve eğer hata yapmadıysak hit key to continue yazısı çıkacak.Herhangi bir tuşa basıyoruz ve dos ekranı kapanıyor.

    ADIM 4 FİNAL: Şimdi ise elimizde bir adet dds ve bir adet gdt dosyaları oldu.Bir adette .iwi dosyamız olutsu.Bu .iwi dosyasını main/images klasöründe bulabilirsiniz ismi ise loadingscreen_mp_oda.iwi olacaktır.(oda) sizin mapinize verdiğiniz ad ne ise o olacak.
    Yine bir dosyamız daha oluştu bunu ise main/materials klasöründe bulabilirsiniz.ismi ise

    ÖRNEK: loadingscreen_mp_oda bu şekilde olacak

    Evet şimdi .csv dosyası oluşturacağız.Main/maps/mp klasörüne giriyoruz.TXT dosyası açıyoruz ve içine aşagıdaki kodu yazıyoruz.
    levelBriefing,loadingscreen_mp_oda

    (burada oda ismi sizin mapinize verdiğiniz isim olacak)


    Farklı kaydet diyerek yine main/maps/mp klasörüne bu sefer dosya ismi mp_oda.csv olarak kaydediyoruz.


    Evet arkadaşlar işlemlerişmiz bitti şimdi test edelim bakalım olmuşmu.

    Başlat çalıştır activision compile tolsu açıyoruz ve mapimizi seçiyoruz benim mapim oda olduğu için mp_oda yı seçiyorum ve run selected map diyoruz.



    Evet resmimiz çıktı.

    Herkese kolay gelsin.

    şimdi sizlere daha önceden radiantta yaptığımız mapimizi nasıl iwd haline dönüştüreceğimizi anlatıcam.Temel olarak çok basit serverlardan indirdiğiniz maplere bakarsanız mantığını anlıyacaksınız.İWD dosyalarını açmak için Winrar kullanıcaz.


    Aşağıdaki resimde İWD dosyasının temel klasörlerini görmektesiniz.



    Burada bir iwd dosyasının çalışması için en az yukarıdaki resimde gördüğünüz dosyalar gereklidir.

    1. d3dbsp (compile tools tan render yaptığımız asıl dosyamız)
    2. gsc (Mapimizin yerini gösteren dosya)
    3. arena (Aslında cokta gerekli değildir.Loadscreen dolarken mapimizin ismini ekrana yansıtan dosyadır)


    Evet arkadaşlar masaüstüne bir klasör açalım adıda map_dosyaları olsun.Bu klasörün içine girelim ve sırasıyla adı maps ve mp olan 2 klasör daha açalım.Daha sonra maps klasörünün içine mp adlı bir klasör daha açalım.
    Buraya kadar klasörleri oluşturduk. Şimdi ise maps/mp klasörüne girelim ve daha önceden compile toolstan renderleyip oluşan .d3dbsp ve gsc ve .csv(csv bir öncekinde anlatmıştım) dosyamızı buraya koyalım.

    Arena dosyasını ise sadece mp klasörüne koyacağız.Arena dosyasını oluşturmak için bir not defteri açalım ve içine şu kodu yazalım


    {
    map "^1mp_oda"
    longname "^1dm ^2tdm ^1Haritasi"
    gametype "^1DM ^3TDM"
    }


    ADINI İSE mp_oda.arena yapalım.Burada oda sizin map isminiz olacaktır.Renk kodları yazabilirsiniz o renklerde yazılar loadscreen dolarken görülecektir.

    Evet arkadaşlar temel iwd dosyalarını oluşturduk . şimdi bunları nasıl iwd yapacağız?

    Masaüstünde adını map_dosyaları verdiğimiz klasöre giriyoruz ve içindeki tüm klasörleri seçip winrar ile arşive ekle diyoruz.ADI muhtemelen destop.rar olacaktır veya başka bir şey.Arşive ekledikten sonra oluşan rar dosyasına sağ tıklayıp yeniden adlandır diyoruz.Burası çok önemli adını ise mp_oda.iwd yapıyoruz.Burada oda ismi sizin kendi mapinizin ismi olacaktır.Yani hem ismini hemde uzantısını değiştiriyoruz.Böylelikle iwd dosyamızı oluşturmuş olduk.Test etmek isterseniz eğer bir cod2 server sahibi iseniz serverınıza ftp bağlantısı ile bağlanıp main klasörüne veya serverınız hangi klasörden çalışıyorsa oraya bu iwd dosyasını atmanız yeterlidir.Eğer mapiniz map_rotatıonda sürekli dönsün istiyorsanız map rotatıona mapinizin ismini yazmanız yeterlidir.Yok arkadaş benim serverım yok diyorsanız kendi bilgisyarınızdada server açıp aynı şekilde yüklemeniz yeterlidir.

    Evet arkadaşlar bugün yaptığımız haritaya nasıl orjınal ses efektleri veya herhangi bir mp3 müzik eklemeyi anlatacağım

    1. AMBİENT ses EKLEME

    A: Daha önceki derslerde anlatılan gsc dosyamızı açıyoruz (mp_haritaismi.gsc)
    Ve aşağıdaki kodu ekliyoruz


    KOD:



    main()
    {
    maps\mp\_load::main();

    // set background ambient noise
    ambientPlay("ambient_mp_HARİTAİSMİ");

    // Soldier settings etc..
    //...
    }


    kayıt ediyoruz ve çıkıyoruz.

    B: Main klasörüne ismi soundaliases olan bir klasör oluşturuyoruz.İçine bir tane not defteri açıyoruz ve aşağıdaki kodu yazıyoruz.

    KOD:

    name,sequence,file,vol_min,vol_max,vol_mod,pitch_m in,pitch_max,dist_min,dist_max,channel,type,probab ility,loop,masterslave,loadspec,subtitle,compressi on,secondaryaliasname,volumefalloffcurve,startdela y,speakermap,reverb,lfe percentage

    #Ambiance
    ambient_mp_HARİTAİSMİ,,ambient/amb_france01b****,0.63,,,,,,,local,streamed,,loopi ng,,mp_HARİTAİSMİ

    (HARİTA İSMİ yazan yerleri siz mapinizin adını yazacaksınız)(YILDIZLI ALaNLAR .m p 3 olacaktır birleşik yazınız)

    Kodumuzu yazdıktan sonra farklı kaydet diyerek ismini ve uzantısını mp_HARİTAİSMİ.csv olarak kaydediyoruz. Ve cıkıyoruz


    Evet arkadaşlar hepsi bu kadar burada yaptığımız bizim cod2 oyununun orjınal ses efektlerini kullandık yani mapimiz cod2 nin orijinal ses efektlerini main klasöründeki ses efektleri dosyasından amb_france01b**** adlı mp3 ü yürütecek.Buna benzer 2 mp3 daha veriyim değiştirebilirsiniz.


    ambient/amb_africa01b****
    ambient/amb_russia01b****

    bunları haritamız main klasöründeki iw_04.iwd altındaki sound/ambient diziniden çekecektir. Evet arkadaşlar ambient ses ekleme buraya kadar .
    Kolay gelsin



    2.)DIŞARIDAN MP3 YÜKLEME

    Eğer mapinize orjınal ses efektleri değilde hoşunuza giden bir mp3 çalmasını istiyorsanız bunuda şu şekilde yapıcaz.


    A:
    Main klasörüne veya daha önceden oluşturğumuz iwd dosyamızın içine sound adında bir klasör oluşturalım.
    B: sound klasörünün içinede ambient isimli bir klasör daha oluşturalım.

    C: ambient klasörüne ise eklemek istediğimiz mp3 müzik dosyamızı koyalım.
    (uzantı mp3 olacaktır)

    D:Şimdi soundaliases klasöründeki .csv dosyamızı açıp (çok önemli) sadece


    ambient_mp_HARİTAİSMİ,,ambient/amb_france01b****,0.63,,,,,,,local,streamed,,loopi ng,,mp_HARİTAİSMİ

    satırındaki amb_france01b**** bu kısmı bizim mp3 dosyamızın ismi ile değiştiricez kaydedip cıkalım.


    Burada önemli olan ambient klasörüne attığımız mp3 müzik dosyamızın ismi uzun olmamalı ve tr karakter kullanmamalıyız.
    Hepsi bu kadar kolay gelsin.

    Herkese merhaba arkadaşlar;
    Türk forumların çoğunu araştırmış biri olarak şunu söyleyebilirimki Call of Duty 2 harita yapımı hakkında yabancı kaynaklar dışında hiçbir doğru düzgün kaynak bulunmamaktadır.Bende durumdan vazife çıkararak (aslında hiç sevmem) sizlere temel olarak birkaç anlatımda bulunmak istedim.Burada anlatacaklarım sadece temel anlatımlardır.Sizler buradaki anlatımlardan yola cıkarak hayal gücünüze ve senaryo yaratma kapasitenize göre daha iyi haritalar yapacağınızdan eminim.Evet bu kısa gereksiz girişten sonra harita yapımında kullanacağımız programlar ve eklentileri yazacağım.Bunlar olmasa olmaz programlardır.

    Gerekli program ve eklentiler
    1.CALL OF DUTY2 MOD TOOLS
    LİNK: : http://www.gamershell.com/download_13403.shtml

    2.ADOBE PHOTOSHOP (Sanırım çoğunuzda mevcuttur sürüm fark etmez)
    LİNK: http://download.adobe.com/pub/adobe/...toshop_CS2.exe

    3. NVIDIA Plug-ins for Adobe Photoshop DDS-Import/Export

    LİNK: http://developer.download.nvidia.com....1101.1715.exe


    Şimdilik bu 3 yazılımı indiriyoruz.
    1:MOD TOOLS YÜKLENMESİ:
    Mod tools un çalışması için öncelikle cod2 oyununu bilgisayarımıza kuruyor ve patclerini yüklüyoruz.Oyunu ve patch leri kurduktan sonra indirdiğimiz Mod Tolls programını kuruyoruz.Program kurulduktan sonra başlat+programlar+activision+call of duty2 mod tools altında görülecektir. Kendisini C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2 klasörüne yükler ve kendi klasörlerini oluşturur.

    2DS PLUGIN NEDİR NE İŞE YARAR?
    Öncelikle indirdiğimiz plugini kuruyoruz.Kurulması için photoshop yüklenmiş olması lazım.DDS PLUGİN kendimizin olusturacağı (Default harici) harita içinde kullanacağımız objelerin (metal, tahta , levha, vb ) harita içine yerleştirmek için photoshopta yaptığımız resimlerin haritada çalışması için .dds olarak kaydetmemize yarayan eklentidir.Bu kendimizin olusturacağı nesnelerin nasıl yapıldığını (ASSET MANAGER ) ayrı bir anlatımda göstereceğim.

    3.HARİTA NASIL YAPILIR?
    Harita yapımına başlamadan önce size projeyi yapacağımız Radiant � ı anlatmak isterim.
    Başlat+programlar+activision+mod tools+Radiant tıklayıp açıyoruz.
    Karşımıza resim 1 deki görüntü çıkacaktır.







    Kırmızı çerceveli alan 2d alanı çizimleri yapacağımız alandır.Sarı çerçeveli alan 2d de yaptıklarımız burada 3 boyutlu olarak gözükür.istediğiniz gibi sağ sol aşağı yukarı çevirebilirsiniz.Pembe cerceveli alan ise map yaparken kullanacağımız nesne obje vs. seçeceğimiz alandır.


    Buraya kadar genel görünüşü sanırım anlatabilmişimdir.Şimdi basit bir oda yapalım.


    1.Ders BASİT ODA YAPIMI

    Evet arkadaşlar radiantı açıyoruz .Üst barda xyz adlı küçük bir kutucuk vardır.bunun görevi 2d alanında yaptığımız çizimleri yandan üstten ve önden görünüşe göre çevirir.biz z olanı secicez ilk başta. Yani üstten görünüşü.
    Yine üst bardan Textures tıklıyoruz

    1.Textures+Usage+flor seçiyoruz.Burada ben ilk olarak tabanı tahta olarak seçtim.
    2.Nesneleri seçeceğimiz alandan mesela mtl_caen_floor_wood_01 olanı seçelim
    3, 2 d alanında üstten görünüş yani z nin seçili olmasına dikkat edin.ÇİZİMİ sol mause a tutarak çizelim.Birimlere yani uzunluk ve genişlikleri istediğiniz gibi yapabilirsiniz.Ben x:576 y:472 yaptım. Siz deiştirebilirsiniz . ona göre ufak veya büyük bir oda olacak.bu arada çizimimiz 3d alanında belirecek. Oradan önizleme yapabilirsiniz.dahası oradanda kalınlık genişlik ve yükseklikleri ayarlıyabilirsiniz.Evet esc tuşuna basıp tabanı onaylıyalım.Evet güzel bir üstünde zıplayacağımız ve koşacağımız tabanımız oldu.

    3.Sıra duvarlarımıza geldi.odanın duvarlarını ben betondan olsun istiyorum.Siz yine baksa bir şey seçebilirsiniz.

    Textures+usage+exterior wall
    Obje alnından da duhoc+block_wall seciyoruz
    Xyz tuşundan front önden görünüşü seçip tabanın bir köşesinden dier köşesine duvarı çiziyoruz.2d alanından yüksekliğini mause ile çizimin üstünden tutarak ayarlıyabiliriz
    Esc basıp çıkıyoruz




    Aynı şekilde diğer 3 duvarıda yapıyoruz




    Evet şimdi tavanımızı yapıcaz.Ben yine aynı duvarı tavan olarka kullanıcam siz başka bir şey seçebilirsiniz.SİDE yani yandan görünüşü seçip tavanı çizelim




    ODANIN İÇİ




    Evet arkadaşlar %70 bitirdik sayılır.Şimdi buraya bir ışık lazım odanın içinde öldüreceğimiz alman askerlerini görmemiz lazım deilmi. 2D alnında sağ tıklayıp Light seçiyoruz.Kırmızı veya artık sizde hangi renk selci ise ortaya bir kristal şeklinde bir obje cakacak bunu 3d alanından odanın içinde köşelere doğru yukarıya yerleştiryoruz.tabi bunu yaparken xyz den seçerek yapabilir veya 3d alanından da yapabilirsiniz.Şimdi ışıgımızın rengini ve çapını ayarlıcaz.Ftuşuna basıyoruz ve ufak bir pencere çıkacak.buradan entities seçiyoruz




    Burada Key kutucuğuna radius yazıp Value kutucuğunada 180 yazıyoruz.Enter tuşuna basıyoruz.Hemen ardından K tuşuna basıp ışığımızın rengini belirliyoruz.Ben sarı seçtim siz başka renk secebilirsiniz.ESC tuşuna basmadan önce ctrl+c yapıp kopyalıyoruz.esc basıyoruz.ctrl+v yapıp yapıştırıyoruz böylelikle 2. ışığımız ilk ışığımızın olduğu yerde beliriyor bunuda diğer köşeğe çekiyor ve esc basıyoruz.Aynı işlemi diğer kalan 2 köşemizede yaptıktan sonra odanın ışık düzeni bitmiş oluyor.





    Bu arada arkadaşlar projemizi farklı kaydet diğerek map_source klasörüne kaydediyoruz.Ben mp_oda.map olarka kaydettim siz başka isim verebilirsiniz yalnız dikkat uzantı .map olacak.



    Sıra spawn noktasına yani askerlerin doğduğu noktayı ayarlıcaz. Öncelikle spec (izleyici)noktası yapıcaz.
    2d alnından sağ tıklayıp odanın içine tabana yakın bi yere mp+global_intermiisiona tıklıyoruz. Odada bir kutucuk belirecek.Bunu tabana yakın bi yere çekin.F tuşuna basın entites seçip yönünü belirleyin. Orada altta rakamlar var 180 90 45 360 315 225 herhangi birine basıp doğuş yönünü ayarlayın .ESC tuşuna basıp çıkın.
    Şimdi sıra ben dm spawn noktasına geldi . yine odanın içinde sağ yıklayıp bu sefer mp+dm_spawn basıp uygun bir yere çekin.f tuşuna basıp yönünü ayarlayın.esc tuşuna basıp çıkın. Bu spawn noktalarını çoğaltabiliriz.ama biz örnek bir oda yaptığımız için 1 tane yeterli.






    Evet arkadaşlar haritamız bitti.Şimdi sıra bunu test edip oynamaya geldi.Yalnız oynamak için önce bu projeyi render yapmalıyız.
    Unutmadan kaydetin.

    Şimdi arkadaşlar kaydettiğimiz mapi başlat +programlar+activision+mod tools+cod2 compile tolls acıyoruz.


    Buradan map_source kısmından biraz önce kaydettiğimiz oda.map seçiyoruz.(siz ne olarak kaydettiyseniz o adı seçeçeksiniz)sağda görünen ayarlar resimdeki gibi olacak ellemeyin.
    Compile tuşuna basıyoruz ve mapimiz render oluyor.



    Render işi bitip siyah dos ekranı gibi pencere kapanınca. Artık mapimize girip oynayabiliriz.Yalnız son bir işlemimiz kaldı.
    C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\main\maps\mp yolunu izleyin
    Burada bir text acıp içine şu kodu yazın


    main()
    {
    maps\mp\mp_oda_fx::main();
    maps\mp\_load::main();



    // Soldier settings etc..
    //...
    }

    Farklı kaydet diyerek ismini radiantta hangi ismle kaydettiyseniz o adla ama uzantısı .gsc olacak şekilde kaydedin.
    ÖRN: mp_oda.gsc

    DİKKAT:Bu noktada hata iletisi alanlar yine C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\main\maps\mp yolunu izleyin ve Burada bir text acıp içine şu kodu yazın

    main()
    {
    precacheFX();
    ambientFX();
    level.scr_sound["flak88_explode"] = "flak88_explode";
    }

    precacheFX()
    {
    level._effect["flak_explosion"] = loadfx ("fx/explosions/flak88_explosion.efx");
    }

    ambientFX()
    {
    }

    Farklı kaydet diyerek ismini mp_oda_fx.gsc diyerek kaydedin
    ÖRN: mp_oda_fx.gsc


    Evet bu dosyayıda hazırladığımıza göre artık mapimize girelim.Yine compile tollstan mapimimz seçili iken run selected map tuşuna basıyoruz.

    Ve artık odadayız.








    Evet arkadaşlar bunlarda odanın içindeki resimlker sizde bu örnekle yola cıkarak çalışma yapınız.bir sonraki ders nasıl bir iwd dosyası hazırlanır onu anlatmaya çalışıcam
    takıldığınız yerler olursa yine bu başlık altında cevaplıyacağım.
    İrtibat için: x �fire: kaasap

    Hepinize kolay gelsin.

    DERS 2 (LOADSCREEN YAPIMI)


    Evet arkadaşlar 2. anlatım olarak serverda haritalar yüklenirken izlediğimiz loadscreen resminin nasıl yapıldığını anlatacağım.

    İlk anlatımdaki dds pluginimiz burada devreye girecek.

    ADIM1.Öncelikle C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2 yolunu izleyerek adı images olan bir klasör oluşturuyoruz.Dikkat main klasörüne değil.

    ADIM 2. Photoshop programımızı açıyoruz.Load screen olarak kullanacağımız resmimizi açıyoruz.Resmimizin boyutu resize 1024*1024 ve resolution 72 olmalıdır buna dikkat ediniz.(Call of duty serisi 2 ve 2 nin katları ölçülerinde resimleri kabul eder bunu unutmayın.)
    Resmimizi bu ölçülerde açtıktan sonra üzerine isterseniz isminizi veya klanınıza ait logonuzu veya herhangi bir yazı resim vs ekledikten sonra farklı kaydet diyerek C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\images yolunu izleyip .dds uzantısını seçiyoruz. İsmini ise loadingscreen_ mp_oda olarak yazıyoruz.(buradaki oda sizin haritanızın ismi olacak)
    ÖRNEK: loadingscreen_mp_oda.dds
    Bu aşamadan sonra photoshop ekranında dds plugının ayarları olan ufak bir ekran çıkacak.



    Resimdede görüldüğü gibi kırmızı alan içindeki bölümlerin ayarları resimdeki gibi olmalıdır.Save tuşuna basıyoruz ve images klasöründe loadingscreen_mp_oda.dds adında resmimiz kaydediliyor.

    ADIM 3
    Başlat+programlar +activision+mod tools+asset manager yolunu izleyip asset manager ı açıyoruz.Burada aşagıdaki adımlara dikkat ediniz.

    A: new entry tuşuna basınız.Burada cıkan kutucuğa
    loadingscreen_mp_oda yazıyoruz . Sizin mapinizin ismi ne ise onu yazacaksınız ben oda olarak yazdım.

    B: Kaydırılabilir çubuktan material i seçiyoruz.Aşağıda görünen resimdeki ayarları yapınız.(color map den biraz önce kaydettiğimiz images klasöründeki dds uzantılı resmimizi seçiyoruz.




    Evet şimdi ayarları yaptıysak eğer save as diyelim.Fakat bu sefer uzantısı .gdt olarak kaydedeceğiz.Yine images klasörüne kaydediyoruz.
    ÖRNEK: loadingscreen_mp_oda.gdt


    C: Evet şimdi çevirme zamanı .Yukarıdan PC CONVERT tuşuna basıp ardından f10 tuşuna basıyoruz.Siyah bir dos ekranı çıkıyor ve eğer hata yapmadıysak hit key to continue yazısı çıkacak.Herhangi bir tuşa basıyoruz ve dos ekranı kapanıyor.

    ADIM 4 FİNAL: Şimdi ise elimizde bir adet dds ve bir adet gdt dosyaları oldu.Bir adette .iwi dosyamız olutsu.Bu .iwi dosyasını main/images klasöründe bulabilirsiniz ismi ise loadingscreen_mp_oda.iwi olacaktır.(oda) sizin mapinize verdiğiniz ad ne ise o olacak.
    Yine bir dosyamız daha oluştu bunu ise main/materials klasöründe bulabilirsiniz.ismi ise

    ÖRNEK: loadingscreen_mp_oda bu şekilde olacak

    Evet şimdi .csv dosyası oluşturacağız.Main/maps/mp klasörüne giriyoruz.TXT dosyası açıyoruz ve içine aşagıdaki kodu yazıyoruz.
    levelBriefing,loadingscreen_mp_oda

    (burada oda ismi sizin mapinize verdiğiniz isim olacak)


    Farklı kaydet diyerek yine main/maps/mp klasörüne bu sefer dosya ismi mp_oda.csv olarak kaydediyoruz.


    Evet arkadaşlar işlemlerişmiz bitti şimdi test edelim bakalım olmuşmu.

    Başlat çalıştır activision compile tolsu açıyoruz ve mapimizi seçiyoruz benim mapim oda olduğu için mp_oda yı seçiyorum ve run selected map diyoruz.





    Evet resmimiz çıktı.

    Herkese kolay gelsin.

    Merhaba arkadaşlar bugün sizlere daha önceden radiantta yaptığımız mapimizi nasıl iwd haline dönüştüreceğimizi anlatıcam.Temel olarak çok basit serverlardan indirdiğiniz maplere bakarsanız mantığını anlıyacaksınız.İWD dosyalarını açmak için Winrar kullanıcaz.

    Aşağıdaki resimde İWD dosyasının temel klasörlerini görmektesiniz.


    Burada bir iwd dosyasının çalışması için en az yukarıdaki resimde gördüğünüz dosyalar gereklidir.

    1. d3dbsp (compile tools tan render yaptığımız asıl dosyamız)
    2. gsc (Mapimizin yerini gösteren dosya)
    3. arena (Aslında cokta gerekli değildir.Loadscreen dolarken mapimizin ismini ekrana yansıtan dosyadır)


    Evet arkadaşlar masaüstüne bir klasör açalım adıda map_dosyaları olsun.Bu klasörün içine girelim ve sırasıyla adı maps ve mp olan 2 klasör daha açalım.Daha sonra maps klasörünün içine mp adlı bir klasör daha açalım.
    Buraya kadar klasörleri oluşturduk. Şimdi ise maps/mp klasörüne girelim ve daha önceden compile toolstan renderleyip oluşan .d3dbsp ve gsc ve .csv(csv bir öncekinde anlatmıştım) dosyamızı buraya koyalım.

    Arena dosyasını ise sadece mp klasörüne koyacağız.Arena dosyasını oluşturmak için bir not defteri açalım ve içine şu kodu yazalım


    {
    map "^1mp_oda"
    longname "^1dm ^2tdm ^1Haritasi"
    gametype "^1DM ^3TDM"
    }


    ADINI İSE mp_oda.arena yapalım.Burada oda sizin map isminiz olacaktır.Renk kodları yazabilirsiniz o renklerde yazılar loadscreen dolarken görülecektir.

    Evet arkadaşlar temel iwd dosyalarını oluşturduk . şimdi bunları nasıl iwd yapacağız?

    Masaüstünde adını map_dosyaları verdiğimiz klasöre giriyoruz ve içindeki tüm klasörleri seçip winrar ile arşive ekle diyoruz.ADI muhtemelen destop.rar olacaktır veya başka bir şey.Arşive ekledikten sonra oluşan rar dosyasına sağ tıklayıp yeniden adlandır diyoruz.Burası çok önemli adını ise mp_oda.iwd yapıyoruz.Burada oda ismi sizin kendi mapinizin ismi olacaktır.Yani hem ismini hemde uzantısını değiştiriyoruz.Böylelikle iwd dosyamızı oluşturmuş olduk.Test etmek isterseniz eğer bir cod2 server sahibi iseniz serverınıza ftp bağlantısı ile bağlanıp main klasörüne veya serverınız hangi klasörden çalışıyorsa oraya bu iwd dosyasını atmanız yeterlidir.Eğer mapiniz map_rotatıonda sürekli dönsün istiyorsanız map rotatıona mapinizin ismini yazmanız yeterlidir.Yok arkadaş benim serverım yok diyorsanız kendi bilgisyarınızdada server açıp aynı şekilde yüklemeniz yeterlidir.


    Evet arkadaşlar anlatımımız burada bitmiştir hepinize kolay gelsin

    Evet arkadaşlar bugün yaptığımız haritaya nasıl orjınal ses efektleri veya herhangi bir mp3 müzik eklemeyi anlatacağım 1. AMBİENT SES EKLEME A: Daha önceki derslerde anlatılan gsc dosyamızı açıyoruz (mp_haritaismi.gsc) Ve aşağıdaki kodu ekliyoruz
    Kod:
    main()
    {
    maps\mp\_load::main();
    
    // set background ambient noise
    ambientPlay("ambient_mp_HARİTAİSMİ");
    
    // Soldier settings etc..
    //...
    }
    kayıt ediyoruz ve çıkıyoruz. B: Main klasörüne ismi soundaliases olan bir klasör oluşturuyoruz.İçine bir tane not defteri açıyoruz ve aşağıdaki kodu yazıyoruz. KOD:
    Kod:
    name,sequence,file,vol_min,vol_max,vol_mod,pitch_min,pitch_max,dist_min,dist_max,channel,type,probability,loop,masterslave,loadspec,subtitle,compression,secondaryaliasname,volumefalloffcurve,startdelay,speakermap,reverb,lfe percentage #Ambiance ambient_mp_HARİTAİSMİ,,ambient/amb_france01b.mp3,0.63,,,,,,,local,streamed,,looping,,mp_HARİTAİSMİ
    (HARİTA İSMİ yazan yerleri siz mapinizin adını yazacaksınız)(YILDIZLI ALaNLAR .m p 3 olacaktır birleşik yazınız) Kodumuzu yazdıktan sonra farklı kaydet diyerek ismini ve uzantısını mp_HARİTAİSMİ.csv olarak kaydediyoruz. Ve cıkıyoruz Evet arkadaşlar hepsi bu kadar burada yaptığımız bizim cod2 oyununun orjınal ses efektlerini kullandık yani mapimiz cod2 nin orijinal ses efektlerini main klasöründeki ses efektleri dosyasından amb_france01b.mp3 adlı mp3 ü yürütecek.Buna benzer 2 mp3 daha veriyim değiştirebilirsiniz. ambient/amb_africa01b.mp3 ambient/amb_russia01b.mp3 bunları haritamız main klasöründeki iw_04.iwd altındaki sound/ambient diziniden çekecektir. Evet arkadaşlar ambient ses ekleme buraya kadar . Kolay gelsin 2.)DIŞARIDAN MP3 YÜKLEME Eğer mapinize orjınal ses efektleri değilde hoşunuza giden bir mp3 çalmasını istiyorsanız bunuda şu şekilde yapıcaz.
    A:
    Main klasörüne veya daha önceden oluşturğumuz iwd dosyamızın içine sound adında bir klasör oluşturalım.
    B: sound klasörünün içinede ambient isimli bir klasör daha oluşturalım.
    C: ambient klasörüne ise eklemek istediğimiz mp3 müzik dosyamızı koyalım. (uzantı mp3 olacaktır) D:Şimdi soundaliases klasöründeki .csv dosyamızı açıp (çok önemli) sadece ambient_mp_HARİTAİSMİ,,ambient/amb_france01b.mp3,0.63,,,,,,,local,streamed,,loopi ng,,mp_HARİTAİSMİ satırındaki amb_france01b.mp3 bu kısmı bizim mp3 dosyamızın ismi ile değiştiricez kaydedip cıkalım. Burada önemli olan ambient klasörüne attığımız mp3 müzik dosyamızın ismi uzun olmamalı ve tr karakter kullanmamalıyız. Hepsi bu kadar kolay gelsin.

    Merhaba arkadaşlar;

    Bugün sizlere haritamıza nasıl asansör yapacağımızı anlatacağım

    İlk olarak radiantı açıyoruz.Radianttan ben mp_test mapini sectim .test map dosyası cod2 mod toolsla beraber gelir.Bu dosyada çeşitli denemelerinizi yapıp esas mapinize ekleyebilirsiniz.

    Test mapini açtıktan sonra 2d alanında uygun bir yere sağ tıklayıp script brush model seciyoruz.Resimdede görüldüğü gibi kare kırmızı bir alan oluştu.bu alana istediğimiz şekli verip daha sonra obje alanından ister tahta ister beton isterseniz metal olanlardan seçiyoruz.







    Hemen ardından F tuşuna basıp entities ayarlarına giriyoruz. Key kısmına targetname Value kısmına ise elevator yazıp enter tusuna basıyoruz .Ardından ESC ye basıp kaydediyoruz.



    Tekrara 2d alanından asansörümüze sağ tıklayıp trigger + use_touch basıyoruz. Resimdeki gibi trigger olusacak 3d alanında.Bu triggeri tam olarak az önce yaptığımız asansörümüzün ölçüsüne göre kenarları boyu eni tam olacak şekilde üzerine bindiriyoruz.
    Tekrar F tuşuna basıp entities ayarlarına girip key kısmına targetname Value ısmına ise trig_elevator yzıp enterlıyoruz.



    Evet asansör yapma işimiz bitti şimdi mapinizi compile olls dan render yapınız.
    Ardından main/maps/mp yolunu izleyip dosya ismi mp_elevator.gsc olacak şekilde bir dosya acalım ve içine aşağıdaki kodu yazalım.
    Dosya ismi : mp_elevator.gsc
    KOD:
    Kod:
    main()
    {
    thread elevator();
    }
    
    elevator()
    {
    elevator=getent("elevator","targetname");
    trig=getent("trig_elevator","targetname");
    while(1)
    {
    trig waittill ("trigger");
    elevator movez (250,7,1.9,1.9);
    elevator waittill ("movedone");
    wait(1);
    elevator movez (-250,7,1.9,5);
    elevator waittill ("movedone");
    } 
    }
    kayıt ettikten sonra haritaismi.gsc dosyanıza aşagıdaki kodu ekleyin

    KOD
    Kod:
    maps\mp\mp_elevator::main();
    Ve asansörümüzün çalışmasını sağlayan dosyalarda hazır.Şimdi compile tolstan run select map diyelim ve bakalım asansör olmusmu.






    Evet arkadaşlar hepsi bu kadar.İyi çalışmalar.






    Paylaş
    Mesaj Troiler tarafından (24-09-2009 Saat 20:57 ) değiştirilmiştir.



  2. #2
    Usta Oyuncu

    Üyelik tarihi : Nov 2008
    Mesajlar : 1.876
    Tecrübe Puanı 834
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart



    güzeL paylaşım kardeşim.TeşekküRler.






    Paylaş

    Xfire:artalas10
    Skype:l1ckartalas
    Teamspeak3:ts8.teamspeak3tr.com:4905

    Facebook
    Twitter

  3. #3
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Aug 2009
    Mesajlar : 9
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    baya emek vermişsn. ellerine sağlık






    Paylaş

  4. #4
    Oyuncu

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 67
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    çok saol baya bi emek isteyen birşey






    Paylaş
    TPS'Labros(w3hw3t)






    HT'Tim w3hw3t

  5. #5
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Jan 2009
    Mesajlar : 2
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    Merhaba Arkadaşlar yukarıda anlatılan resimli anlatımlar benim daha önce |FOX|-Dayı adlı kullanıcı adım ile DH de yazdığım ve ilk defa benim anlattığım resimli anlatımlardır.Kanıt isteyenler loadscreen anlatımdaki resimde |FOX|-Dayı nickimi görebilirler.Bunu yazan kişi birde resimlere HamachiTürk yazmış .Hadi emeğe saygın yok bari bir alıntıdır yaz.Şimdi burada yukarıdaki ÇALINTININ ORJİNALİNİ YAYINLIYORUM.Resimler değiştirilmiş ve eksik olan resimler eklenmiştir.Hepinize Saygılar....






    Paylaş

  6. #6
    Emekli Yetkili

    Üyelik tarihi : Mar 2009
    Mesajlar : 1.658
    Tecrübe Puanı 21
    Tecrübe Puanı Gücü : 22

    Standart







    +Konu Sabit
    Anlatımınlarınız için teşekkürler...






    Paylaş
    Mesaj Troiler tarafından (24-09-2009 Saat 21:10 ) değiştirilmiştir.

  7. #7
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Oct 2009
    Mesajlar : 9
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    Ellerinize Saglık Süper Konu
    Tesekkürler....






    Paylaş

  8. #8
    Usta Oyuncu

    Üyelik tarihi : Jun 2009
    Mesajlar : 2.082
    Tecrübe Puanı 24
    Tecrübe Puanı Gücü : 25

    Standart



    Mükemmel teşekkürler hemen denemelere başlıyom






    Paylaş
    MAÇI OLAN ARKADAŞLAR ÖZEL MESAJLA ULAŞSIN HÜKMEN GEÇİRMEYE UĞRAŞMASIN.

  9. #9
    Emekli Yetkili

    Üyelik tarihi : May 2009
    Mesajlar : 7.741
    Tecrübe Puanı 1469
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart



    yaw of harita özürlüsü etti bni cod 2 arkadasa yapıcaz die 2 saatim gitti

    neyse sağol...






    Paylaş
    South of Heaven

  10. #10
    yavuzb
    Yedek Oyuncu

    Standart



    emeğine sağlık teşekkürler






    Paylaş

  11. #11
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Apr 2009
    Mesajlar : 5
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    Güzel anlatım...






    Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yandex.Metrica

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794