atari oyunları
Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Call Call of Duty 4: Modern Warfare Hakkında Herşey

  1. #1
    Banned

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 2.737
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 0

    Standart Call Call of Duty 4: Modern Warfare Hakkında Herşey



    Call of Duty 4: Modern Warfare

    Call of Duty serisinin en son üyesi Modern Warfare ile adrenalin yüklü bir maceraya hazır mısınız?


    “Savaş alanında olmadan savaşmak” kavramını hayatımıza sokan 3-4 bilgisayar oyunundan biridir Call of Duty serisi. Sanal savaş bu mudur? Bence değildir. Çünkü Call of Duty serisinin hangi oyununu oynarsanız oynayın, saklandığınız objenin üzerinden yanından ya da herhangi bir noktasından çıkartıp bakmak isteyeceğiniz gözleriniz ve gözlerinizi barındıran kafanız sizin için hayati değerlidir.
    Bu hissi yaşatır size Call of Duty serisi oyunları. Öncelik ölmemenizdir. Pardon pardon, öncelik “öldürerek” ölmemenizdir. Akıllı savaşmak kazanmaktır ve bunun da bilincini size enjekte eder bu oyun. İlk oyunlarda bu gerçeklik hissi ile İkinci Dünya Savaşı tarihi birleştirilmiş, ortaya sizin ortaokul ve lise dönemlerinde tarih derslerinde müfredatta anlatılan savaş cephelerini yaşama fırsatı doğmuştu.





    Tamam, Rusya’nın soğuğunda donmuyorduk ya da Omaha sahiline çıkartma yapılırken belimize kadar su gelmiyordu fakat ortada bütün bunları yok eden bir olgu vardı. Oyun her yönüyle gerçekti. Oynanış olsun, oyun içi mekânlar olsun, insanın üzerinde bıraktığı etkiler olsun hepsi gerçekten bir askerin o an orada bulunduğu psikolojiyi size yaşatıyordu.
    Ve şimdi sıra sizi modern dünyanın savaş sanatları ile süslü topraklarında süründürmeye gelmişti. Biz oyuncular olarak (özellikle İkinci Dünya Savaşı teknolojilerine ve zamanın gelişimlerine hayran olan ben) bu modern gelişimin sonucunu merak ediyorduk. Ortada dönen çok büyük vaatler vardı. Eski teknoloji Call of Duty yenilenecekti ve modern dünyaya ayak uyduracaktı. Ya uyduramazsa? Enfes bir serinin sonu gelmiş olacaktı…
    Korkularımızla yüzleşmeyi bekledik durduk. İlk ekran görüntülerinde ağızlar açık kalmış oyunun gelişiminin ne boyutlara ulaştığını görmüştük. Daha sonra kafamıza “dank” etti ki, bu oyun bizim sistemlerimiz de çalışır mıydı? Çok mülayim donanım gereksinimleri isteyen Call of Duty (tamam Call of Duty 2 biraz açgözlü olabilir) yenilenme sürecinin sonunda bize yeni bilgisayarlar mı toplattıracaktı.
    Bekleyip görelim diyerek sakinleştirdik kendimizi ve sonunda oyunumuz oyuncuların huzuruna sunuldu. Hızlıca cephelere… öhmz.. oyunu temin edeceğimiz yerlere gidip oyunu edindik. Eve geldik, kurduk ve kısayoluna çift tıklayarak modern dünyada savaş kavramının en derinlerine doğru indik.

    ARAYÜZ - KURULUM
    Oldukça başarılı bir arayüz karşılıyor oyun içinde bizi. Seçenekler ve dağılım oyuncuyu yormadan istediği noktalara ulaşmasını sağlayacak şekilde düzenlenmiş. Her oyuncunun yaptığı gibi oyuna girer girmez ilk olarak ayarlarımız yaparız. Bu olmazsa olmazlardandır. Kaideyi bozmuyoruz ve ayarlar kısmına giriyoruz.

    Burada en çok haşır neşir olacağımız grafik ayarlarımız kısmı. Öncelikle hatırlatmak istiyorum. Oyunun son yamalarını yükleyiniz ve sistem bileşenlerinin sürücüleri de son versiyonları (ya da kullandığınız karta göre en uygun verimi alabileceğiniz versiyonları) kurulu olsun. Günümüz oyunları için eskide kalmış sürücülerin performans artışı göstermesini bekleyemeyiz, hatta performans düşüşü bile oluşturabilirler.

    Tekrar grafik ayarlarına dönelim, optimal ayarları seçip oyuna girmeyi düşünen arkadaşlar için kötü bir haberim var. Bazı sistemlerde (bizzat gördüm) iyi sistem bileşenleri olduğu halde oyun sisteminizi en düşük çözünürlüğe göre ayarlayabiliyor. Bu yüzden tavsiyem ayarları medium seviyede tutup oyuna girin. Duruma göre ayarları yukarı ya da aşağı çekerek en iyiyi yakalayabilirsiniz. Bu önemli noktayı geçip oyunun asıl hedefine, yeniliklerine geliyoruz.

    YENİLİKLER

    Oyunumuz İkinci Dünya Savaşı’nın kapsamından kurtulduktan sonra oldukça gelişim göstermiş. Yapı itibariyle yeni teknolojik silahlar, araçlar ve günümüz dünyasına eklenen alternatif bir senaryo ile olası savaşın tam orta noktasında buluveriyoruz kendimizi. Bir başka yenilik ise üstünüze çıkınca öldüren köpekler ve düşmanın size attığı bombaları onlara geri gönderebilme.Artı birde artık shift e basınca koşuyoruz dipçik kaldırılmış ve yerini “v” almış yani bıçak darbesi. Ne kadar alternatif bir senaryo olarak söz edilse de, içeriğine baktığınızda Orta Doğu + Rusya = ABD+İngiltere şeklinde bir formülün kullanıldığını fark ediliyor.

    Derin siyasi düşünceleri bir kenara itip yeniliklere devam ediyoruz. Oyun boyunca amacımız bazen ABD bazen de İngiliz özel tim(S.A.S) elemanı olup Al-Asad ve Zakhaev’e karşı mücadele etmek. İngiliz askeri olduğumuzda genelde Rusya ve civarında, ABD askeri olduğumuzda ise Irak'ta farklı düşmanlara karşı savaşıyoruz.
    Tabi burada her iki ülkeyi de 'özgürleştirme' iddiasını taşıyoruz (tabi buna kim inanır bilinmez). İşin siyasi yönünü bir kenara bırakıp oyuna dönecek olursak: Görevlerde çoğunlukla bir ekibin parçası olarak yer alıyorsunuz. Bağlı olduğunuz ekip liderleriniz size neyi nerde nasıl yapacağınızı kısaca anlatıyor ve sizin onu yapmanızı bekliyorlar.

    ATMOSFER

    Oyunun gelişimi, o adrenalini dorukta oynadığımız “eski” Call of Duty bölümlerini aratmayacak cinsten. Eski oyunda tattığımız oyuncuyu oyuna bağlayan yüksek adrenalinli bölüm tasarımları son oyuna da yansıtılmış. Hatta daha da fazla olarak yansıtılmış.


    Burada küçük bir not düşelim; oyunun atmosferinden en yüksek verimi almak için iyi bir ses kartı ve kulaklık ya da surround ses sistemi kullanmanızı öneririm. Etrafı rahatsız etmeden en güzel kulaklık ile oynayabilirsiniz, 4.1 ses sistemi vb. kolonlarla oynandığında etrafınızdakilerin odanıza “hangi film bu?” diyerek girmesi olası bir durum.

    Oyun içi ambiyansa doğrudan müdahale eden olay, sizin serinin eski oyunlarındaki yoğun ateş altındaki asker konumundan alınıp, yoğun ateş altında hızlı kararlar verip akıllıca hareket edecek grup askerden biri rolünü üstlenmeniz. Yenilenen bölüm tasarımları ile bir görevin birden çok başarma yolu olduğu için sizin, bölgeyi iyi analiz edip hızlı ve akıllı kararlar vermeniz gerekiyor.
    Yanınızda savaşan askerler de oldukça akıllı hareket eder konuma getirilmiş. Eski oyundaki “çoğu zaman ölseler de bir şey olmaz” konsepti yerini “ölmezlerse size katkı sağlarlar” modeline bırakmış.

    Ne demek oluyor bu? Kısaca özetleyelim, 2 çıkışı olan bir evde sıkışıp kaldınız ve kuzey kapısını 3 adam güney kapısını da 2 adam koruyor siz dışarıyı görmeyen bir noktadasınız. Adamlarınız sürekli olarak “dışarıdaki binanın 3. katında 2 kişi var birinde roket atar mevcut” gibi bilgileri grup içi ile paylaşıyor. Böylece dışarı çıktığınızda nerede olduklarını bilerek hamle yapacak durumda oluyorsunuz.




    Call of Duty 4 ile şehir içi yakın çatışmaların tamamen içinde yer alıyorsunuz. Her camdan her kapıdan kısaca her delikten bir mermi çıkması gibi durumlarla karşı karşıyasınız. Ve etrafı bilmeden ya da keşif amaçlı atacağınız her çaylak adımı size pahalıya mal olacaktır. Ayrıca burada pahalı demişken, oyun arası yüklemelerde operasyon ile ilgili bilgi veriliyor. Vurulup öldüğünüzde ise savaşla ilgili ünlü siyaset ve devlet adamlarının sözleri ile bazı silahların ne kadar mal olduğu gibi 'ilginç' bilgiler alabiliyorsunuz.

    Oyun boyunda sadece binalar arasında üzerinizde teçhizat ile dolaşmıyorsunuz. Görevine göre helikopter ile sıcak temas alanına bırakılıyor ya da oradan alınıyorsunuz. Bazı görevlerin başında grup elemanlarının alana indirilmesi sırasında siz havadan helikopterin makineli tüfeğinin başında destek ateşi açarak zarar görmelerini engelleyebiliyorsunuz. Görevden göreve ve silahtan silaha değişen oynanış stili sizi ister istemez farklı oynanış modlarına sokuyor.

    Her silahın farklı farklı ateş mekaniği var, buna göre düşmanınızın kullandığı silahın sesinden onu tanıyıp kaçarken nasıl bir taktik uygulayacağınızı kestirebilirsiniz. Oyun içinde yer alan her silah gerçeğine göre oyuna adapte edildiği için, taşımasından tutun kullandığı merminin bir objeye saplandığında vereceği tepkiye kadar gerçeğiyle örtüşüyor.
    Savaş alanında da objelerin geçirgenliğinin gerçekteki gibi olduğunu düşünürsek; 2 farklı silah ile ateş edeceğimiz tahta kapının arkasındaki düşmanın alacağı hasarlar birbirinden farklı olacaktır. Bu, oyun boyunca çok kullanacağımız yöntemlerden biri aynı zamanda.


    Atmosferin oynanışla birleşme noktasında gözümüzü alan müthiş görselliğe geldi sıra. Gelişimi ile bizi hayretlere düşüren Call of Duty 4, en iyi görselliğe rağmen çok iyi yapılan optimizasyonu sayesinde birçok sistemde hızlıca çalışıyor. Yenilikler arasında görselliğe direkt olarak etki eden bir diğer unsur ise Ragdoll sistemine geçilmiş olması.
    Bu sistem ile her düşman vurulduğunda gerçek insan modeline en yakın şekilde tepki veriyor. Ayağından vurulan koşar vaziyetteki bir düşman önce tökezliyor sonra düşüyor hatta yerde sürünebiliyor.Veya bir düşmanı çatışma anında göğsünden vurduğunuzda yere düşerken etrafa ateş saçarak yere düşüyor. Etrafınızda koşturan insanlar Ragdoll sayesinde gerçeğe yakın duruşlar koşmaların yanı sıra o an orda nasıl davranması gerekiyorsa öyle davranıyorlar.

    Örneğin ekibinizle binanın duvarına siper aldığınızda, ekibinizden biri arkanızı kolluyor, diğeri ara ara kafasını çıkartıp etrafı kolaçan ediyor, bir diğeri ise sizinle birlikte hareket etmek için sizin durumunuzu izliyor. Ayrıca parçacık efektleri ile mermilerin saplandığı noktalarda partiküller açığa çıkıyor, şarapnel parçaları etrafa toz toprak ile saçılıyor. Objeler patlamalara göre tepki veriyor, araçların hasar alması değişiyor, hatta araçları patlatma imkanınız bile var. Kısacası gerçeklik adına gözün görebileceği birçok şey oyuna işlenmiş olarak karşımıza çıkıyor.

    Bütün bu savaş ortamı oyuna orantılı olarak aktarılmış. Bir tankın yanında en fazla 5 asker siper alabiliyorsa oyunda da 5 asker siper alabiliyor. Hava desteği gerçek hayattaki gibi yapılacak operasyonlarda hayati önem taşıyor. Ağır makineli tüfeğin ateşi ile sıkışıp kaldıkları noktadan çıkamayan askerlerin ölmesi kaçınılmaz… Bu tarz örnekler olması gerektiği ölçüde oyunda yer alıyor ve oyunun dengesini koruyor.
    Ayrıca yaralanmalar ve çevresel efektlerde tam ölçüde oyunda bulunuyor. Duvarın arkasından vurulan bir düşman hemen ölmek yerine ağır yaralanıyor, etrafına bakmaksızın ateş açıp yaygara kopartabiliyor. Çok tehlikeli bir durum bütün dikkati (özellikle sessizlik gereken görevlerde) o noktaya çekip başınızı olması gerekenden daha çok belaya sokabiliyor. Ya da tam tersi, öldü diye bıraktığınız adam hafif yerden doğrulup size ateş açabiliyor. Gerçekliğin ne boyutlarda olduğuna ufak bir örnek olarak bunu verebiliriz.

    OYNANABİLİRLİK

    Görselliğinden ambiyansına herşeyiyle üzerimizde olumlu etki bırakan Call of Duty 4'‘un sırada oynanış kısmı var. Öncelikle kendinizi yoğun baskıya maruz kalmış olarak düşünün. Elinizde bir M4, aparatları ile birlikte toplam 3.5 Kg’ı bulan bir silahınız var ve sırtınızı dayadığınız kalınlığı 25 cm’den daha az olan evin duvarının arkasında da sayısını tahmin bile edemeyeceğiniz öfke ve nefret ile üzerinize ateş açan düşmanlarınız var.
    Durup ateş açsalar gene iyi, kimisi evin çatısında Kanas ile sizi bekliyor. Bir diğeri içinde olduğunuzu düşündüğü bir eve el bombası atmayı planlıyor bir başkası elindeki roketatar ile sizi almaya gelen helikoptere sürpriz yapmayı düşünüyor. Yanınızda yaralı bir asker var ve vurulduğu sağ bacağını tutuyor hafif kıvranıyor…

    Ve siz takım liderinin “Hadi!” komutu ile yerinizden fırlıyorsunuz, ilk çıkan 2-3 kişi karşı tarafa baskı ateşi açarak onları susturuyor, siz koşarak bir sonraki eve doğru yol alıyorsunuz. Koştuğunuzu fark eden keskin nişancı size yöneliyor.. Ateş ediyor.. Sağ baldırınızdan sıcak bir şeyin geçtiğini anlıyorsunuz biraz da dengenizi kaybediyor ve üzerinizdeki teçhizat ile yan yatıp yerçekimi ile düşen patates çuvalından farksız biçimde yere düşüyorsunuz. Bu sırada silah sesleri susmuyor, takım arkadaşlarınız düştüğünüzü gördüğünde keskin nişancıyı devreden çıkartıyorlar ve yanınıza gelip sizi korumaya alıyorlar.
    Siz bu esnada toparlanıp eve sığınıyorsunuz, sağdan soldan seken mermi sesleri sizi tedirgin ediyor, dışarıda patlayan el bombalarının etrafa saçtığı toz toprak çerçevesi bile olmayan camdan içeri doluyor. Korku iyice damarlarınızda gezen bir konumda sizi esir alıyor.
    İşte oynanışla birleşen nefes kesici ambiyans sonucu kendinizi her an ölüme yakın hissediyorsunuz. En ufak hatanızda dengelerin değiştiğini çok kez gördüm ve yaşadım.

    SİLAHLAR

    Oyun içi ekipman olarak kullandıklarımızı standart komando araç gereci olarak bahsedebiliriz. Kimi zaman susturuculu,kimi zaman bombalı,kimi zaman lazer ya da dürbün ile desteklenmiş M4A1 kullanıyoruz. Ayrıca tabancamız ve el bombalarımız da mevcut. Bunun haricinde küçük mekânlarda oda temizleme (Room Clear) işlemi için kullanılan geçici körlük yaratan bombamızda mevcut. Göreve göre optik algılayıcılı ya uzaktan kumandalı mayınlarda kullanılabiliyor.



    Eğer bütün bu silahlar size yetmedi ise, öldürdüğünüz düşmanlardan geriye kalan silahları da elinizdeki bir silahı bırakarak alabilirsiniz. En önemli olanlardan biri ise yakın dövüş özelliği. Bu özellik ile düşmanları sessizce mermi harcamadan (o kadar yaklaşabilirseniz) saf dışı bırakabilirsiniz. Ayrıca üzerinize çılgınca koşan köpekleri de bu yöntemle etkisiz hale getirebiliyorsunuz, mermi ile de öldürebiliyorsunuz. Seçim size kalmış. ***************
    BAŞROLDEKİLER
    1)Sgt. Soap Mactavish (İNGİLİZ) (S.A.S)
    2)Paul Jackson (ABD) (U.S.M.C)
    3)Captain Price (İNGİLİZ) (S.A.S)
    4)Gaz (İNGİLİZ) (S.A.S)
    5)Lt. Vasquez (ABD) (U.S.M.C)
    6)SSgt. Griggs (ABD) (U.S.M.C)
    7)Nikolai (RUS) (VULTURE)
    8)Sgt. Kamarov (RUS) (VULTURE)
    9)Imran Zakhaev (RUS ASILLI IRAK)
    10)Khaled Al-Asad (IRAK)


    S.A.S=Special Air Service (özel hava servisi)
    U.S.M.C=Unites Stades Marines Corps (birleşik devletler deniz kuvvetleri)


    BÖLÜMLER
    1) (S.A.S) F.N.G(antreman)
    2) (S.A.S) Crew Expandable(gemideki gizli bilgiler yazan kağıdı al)
    3)The Coup(Al-Fulani’nin öldürülüşü)
    4) (S.A.S) Blackout(Nikolai’yi kurtar)
    5) ( A.B.D) Charlie Don’t Surf(Al-Asad’ı ara)
    6) (A.B.D) The Bog(Bataklığı ele geçir)
    7) (S.A.S) Hunted(buluşma noktasına git)
    8) (S.A.S) Death From Above(AC-130 kullanarak S.A.S ları koru)
    9) (A.B.D) War Pig(Abrams adlı tankın önünü aç)
    10) (A.B.D) Shock And Awe(Al Asad’ı ara)
    11) (A.B.D) Aftermath(Paul jackson’un son anları ATOM BOMBASI PATLADI)
    12) (S.A.S) Safehouse(Al-Asad’ı öldür)
    13) (S.A.S) All Ghillied Up(Chernobilde Zakhaev’e tuzak kur)15 yıl önce(biz Lt. Price’yiz)
    14) (S.A.S) One Shot One Kill(Chernobil’den kaç)15 yıl önce(biz Lt. Price’yiz)
    15) (S.A.S) The Sins Of The Father(Zakhaev’in oğlunu yakala)
    16) (S.A.S) Ultimatum(Griggs’i kurtar ICBM’nin elektrik hattını kes)
    17) (S.A.S) All In(ICBM’ye gir)
    18) (S.A.S) No Fighting In The War Room(Kontrol odasını ele geçir ve savaş başlıklarını durdur)
    19) (S.A.S) Game Over(ICBM’den çık Zakhaev’i takip et)
    20) (S.A.S) Mile High Club (VIP ye gir ve sivilleri kurtar)
    Silah Listesi **********

    Side Arms

    Desert Eagle
    M 1911.45
    M 9
    USP .45

    Sub Machineguns

    AK74 u
    Mini-Uzi
    MP5
    P90
    Skorpion

    Light Machineguns


    M249 S.A.W.
    M60e4
    RPD
    Shotguns:
    M 1014
    W 1200

    Assault Rifles


    AK-47
    M14
    G36C
    M 16A4
    M4A1
    MP44

    Sniper Rifles

    Barrett .50 Cal.
    SVD
    M21
    M40A3
    R700

    Explosive Arms

    C4
    Claymore
    Flashbang
    Frag Grenade
    RPG
    Silah Eklentileri:
    Red Dot Sight: Silahınıza lazerli dürbün özelliği ekliyor. Böylece hedefi vurmanız kolaylaşıyor.
    ACOG Scope: Silahınıza, Red Dot Sight'dan çok daha uzağı gösteren bir dürbün ekliyor.
    Silencer: Silahınıza susturucu ekliyor.
    Greande Luncher: Silahınıza bomba fırlatıcı ekliyor.
    Front Grip: Light Machine Gun ve Shotgun'lar içine olan bu eklenti silaha denge sağlıyor. ************

    ********Ayrıca bazı operasyonlarda helikopter üzerindeki silahlarla hava desteği de veriyoruz. Ek olarak bir görevde üç farklı topu bulunan bir uçaktan hava desteği de veriyoruz. Bunlar dışında araçları ya da üzerlerindeki silahları kullanma imkanımız bulunmuyor. ***********


    DEĞERLENDİRME

    Oynanabilirlik: 9,5/10
    Eğlence: 9,5/10
    Grafik: 9,5/10
    Ses ve müzik: 9,5/10
    Genel: 9,5/10
    Platform: PC / PS3 / Xbox 360
    Tür: FPS / Aksiyon
    Çoklu oyuncu desteği: Var, 1-32 Oyuncu
    Yapımcı: Infınıty Ward
    Dağıtıcı:Activision
    Minimum sistem gereksinimi: 2.4 GHz işlemci, 512mb RAM, 8 GB harddisk alanı, NVIDIA 6600 veya ATI Radeon 9800Pro ve daha iyi ekran kartı
    Çıkış tarihi: Kasım 2007
    Satış Fiyatı: PC versiyonu 90 YTL (KDV Dahil)
    Türkiye Temsilcisi: Aral






    Paylaş
    Mesaj FaruQ tarafından (06-06-2009 Saat 15:24 ) değiştirilmiştir.



  2. #2
    yavuzb
    Yedek Oyuncu

    Standart



    bilgiler için sağol teşekkürler






    Paylaş

  3. #3
    Oyuncu

    Üyelik tarihi : Mar 2010
    Mesajlar : 61
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    bilgiler için teşekkür ederim






    Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yandex.Metrica

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Web sitemizi kullanmaya devam ederek, turnuval.com hizmetlerini sizlere daha iyi sunabilmek amacıyla kullandığımız cookie'ler (çerezler) ve kişisel verilerinizle ilgili Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793