Toplam 7 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 7 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Hammer Editor Compile Edilişi + Resimli + Güncellendi

  1. #1
    Hiperaktif Oyuncu

    Üyelik tarihi : Dec 2008
    Mesajlar : 483
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart Hammer Editor Compile Edilişi + Resimli + Güncellendi



    [size=14pt][b]Evet arkadaşlar, VHE'de bir haritayı oynamak için ".bsp" formatına çevrilmesi gereklidir. VHE editörde bu işleme "compile" yani "derleme" diyoruz. Şimdi size nasıl yapıldığını anlatacağız.

    Compile için aşağıdaki adımları uygulayın.

    Öncelikle compile için gereken ön ayarları yapmak gerekiyor. Ayarlar için ZHLT tools indirmeniz gerekiyor, indirmek için aşağıdaki resme tıklayın.


    [size=14pt]İndirdiğiniz dosyaları bir klasöre çıkartın ve VHE'de Options kısmından Build Programs sekmesine gelin ve programları aşağıdaki gibi tanıtın.[/size]

    Sonra haritamızın bir kısmını yada tamamını Hammer'de yapıyoruz. Sonra kaydediyoruz(CTRL+S).


    [size=18pt]Sonra resimdeki yere tıklıyoruz.[/size]



    [size=18pt]
    Sonra karşımıza böyle ufak bir ekran gelecek, bu ekranda ne yapacağımızı şimdi anlatacağım..
    [/size]


    [size=14pt]Bura açıldıktan sonra ayar yapmayacaksak, "OK" butonuna basıp compile işlemini başlatabilirsiniz.[/size]

    [size=14pt]Ayar yapmak isteyenler resimdeki yerlerin açıklamaları ve ayarları aşağıda.. Pek dokunmanızı tavsiye etmem ama profesyonel bir tasarımcıysanız ister istemez yolunuz buraya düşüyor.
    [/size]


    [size=18pt]-----------------------------------------------------------------------------------------------------[/size]
    [size=14pt]"Additional game parameters": Buraya oyunda veya compile sırasında işlenecek ekstra kodlar yazabilirsiniz..
    ("-game cstrike","sv_cheats 1" gibi motor kodları.) SvenCoop veya başka bir MOD için harita yapıyorsanız "-game #"kodunu eklemeyi unutmayın. ("-game SvenCoop", "-game tfc" gibi..)

    Ekstra kod almak isteyen arkadaşlar BU KONUYA BAKABİLİR
    [/size]
    [size=18pt]-----------------------------------------------------------------------------------------------------[/size]

    [size=14pt]"Run CSG": BSP 'den önce, "brush"ların ayırılıp, "entity" ve kaplamaların yerleştirildiği ve BSP'nin alan bölümlemesi için bölüm haritasının genel bir iskeletinin oluşturulduğu CSG ye (constructive solid geometry) gelir.
    Buraya hiç dokunmayın "Normal" seçili kalsın.[/size]


    [size=18pt]-----------------------------------------------------------------------------------------------------[/size]
    [size=14pt]"Run BSP": Bir bölüm haritası ilk olarak bsp programından geçirilir. Bu programla haritanın mimari kısmı oluşturulur. Ayrıca tüm entityler bölüm tasarım dosyasında (.rmf yada .map dosyası) temel alınarak, olması gereken yere yerleştirilir. .bsp (Binary Space Partitioning) dosyasının ilk hali bu program tarafından yazılır.

    Yine buraya hiç dokunmayın "Normal" seçili kalsın.
    [/size]
    [size=18pt]-----------------------------------------------------------------------------------------------------[/size]
    [size=14pt]
    "Run VIS":Bir bölüm haritası, hangi poligonların (çokgenlerin) çevrileceğini (render edileceğini) ve hangi ışıkların nerede belireceğini belirleyen vis (Visible Information Set) işlemcisinden geçirilir.

    "• No" seçili olursa, harita VIS işlemine sokulmaz buda haritanın kasacağını ve donmalara sebebiyet verir. Bu yüzden bunu hiç bir zaman seçmeyin..

    "• Normal" seçili olursa, haritayı normal biçimde VIS işleminden geçirir. Buda compile süresini uzatır.

    "• Fast" seçili olursa, harita hızlı bir şekilde VIS işlemine sokulur. Beklemekten azda olsa tasarruf edersiniz. Fast ve Normal arasındaki farkı anlamazsınız bile o yüzden Fast seçmeniz tavsiyemdir.

    Sistemine güvenen daha güzel bir VIS işlemi için Normal seçsin.
    [/size]

    [size=18pt]-----------------------------------------------------------------------------------------------------[/size]

    [size=14pt]"Run RAD":Bir bölüm haritası rad programından geçirilir. Haritanın ışıkları bu programla hesaplanır. Eğer haritacı rad uygulamasını çalıştırmazsa, bölüm tamamen aydınlık olarak gözükür (gölge ya da herhangi bir ışık olmaksızın, tamamen parlak kaplamalarla).

    "• No" seçili olursa, harita RAD işleminden geçmez buda haritanın ışıklandırma olmadan compile edilmesi demektir. Eğer haritacı rad uygulamasını çalıştırmazsa, bölüm tamamen aydınlık olarak gözükür (gölge ya da herhangi bir ışık olmaksızın, tamamen parlak kaplamalarla).

    "• Normal" seçili olursa, harita normal bir şekilde RAD işlemine sokulur. Işıklandırma yapılır. Eğer Normal seçili olduğu halde ışıklandırma yapılmıyorsa, haritanızda "leak" vardır. Leak'ın ne olduğunu öğrenmek için BU KONUYA GÖZ ATIN.

    "• Extra" seçili olursa, harita daha detaylı bir RAD işlemine sokulur. Işıklandırma ve gölgelendirmeler daha detaylı hesaplanır. Compile süresini uzatabilir.[/size]


    [size=18pt]-----------------------------------------------------------------------------------------------------[/size]

    [size=14pt]"Don't run the game": Bu sekmeyi işaretlerseniz, compile işlemi bittiğinde oyunu açmaz sadece compile eder. Siz oyunu kendiniz açıp mapınızı denersiniz.

    "Save visible objects only: Ne olduğunu bilmiyorum, cümle anlamı "Sadece görünür nesneleri kaydet." Seçmesenizde olur.
    [/size]

    [size=18pt]-----------------------------------------------------------------------------------------------------[/size]

    [size=14pt]"Expert": Çok daha detaylı compile ekranıdır. Çok karmaşıktır, işin içine kodlar girmiştir. Çok çok ileri düzey mapperler kullanır (Ali gibi). Kullanmanızı tavsiye etmem.. [/size]

    [size=18pt]-----------------------------------------------------------------------------------------------------[/size]


    [size=14pt]Ayarlarınız yaptıktan sonra "OK" tuşuna basıp compileyi başlatın.. Karşınıza aşağıdaki resimdeki gibi bir ekran gelecek. İşlem bitene kadar dokunmayın. İşlemin bittiğini nasıl anlarım diyorsanız, aşağıdaki resim compilenin bitmiş halidir.


    [size=14pt]----END hlrad---- yazısını gördüyseniz compile işlemi bitmiş demektir. Açın mapınızı oynayın..:)[/size]






    Paylaş
    Mesaj By TheGoldMaN tarafından (15-09-2012 Saat 16:06 ) değiştirilmiştir. Sebep: Resimler Güncellendi



  2. #2
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Sep 2009
    Mesajlar : 7
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    kardeş resimler açılmıyor lütfen yeniler misin hergün bakıcam konuya lütfen yenile resimleri kardeş






    Paylaş

  3. #3
    Hiperaktif Oyuncu

    Üyelik tarihi : Dec 2008
    Mesajlar : 483
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    Kardeş Resimleri Ekliyorum Ama 2. Resimi Kaydedemedim Kaydediyim Eklcem

    Resimleri güncelledim umarım gözüküyodur...






    Paylaş
    Mesaj By TheGoldMaN tarafından (12-11-2009 Saat 21:03 ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Sep 2009
    Mesajlar : 7
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    Malesef gözükmüyor kardeş resimleri bu siteden http://imageshack.us/ ekleyebilir misin bu siteden gözükür kardeş lütfen






    Paylaş

  5. #5
    Hiperaktif Oyuncu

    Üyelik tarihi : Dec 2008
    Mesajlar : 483
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    ordan ekledim umarım gözükür






    Paylaş

  6. #6
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Sep 2009
    Mesajlar : 7
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    kardeş sen bana msn versene ya msnden gönder resimleri çünkü gözükmüyorlar olmuyor :S msnni yazar mısın kardeş lütfen






    Paylaş

  7. #7
    Hiperaktif Oyuncu

    Üyelik tarihi : Dec 2008
    Mesajlar : 483
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    tmm msneden görüşek daha detaylı olur hemde msn: yusuf_tek38@hotmail.com






    Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Web sitemizi kullanmaya devam ederek, turnuval.com hizmetlerini sizlere daha iyi sunabilmek amacıyla kullandığımız cookie'ler (çerezler) ve kişisel verilerinizle ilgili Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557