The Exiled Realm of Arborea olarak da bilinen TERA, olağanüstü grafikleri ve Final Fantasy serisini kıskandıracak güzellikteki karakter tasarımları ile geçtiğimiz oyun fuarlarında ve panellerde sıkça boy göstererek tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başaran bir P2PMMORPG. Elbette görsellik bir oyunu tek başına başarılı yapmaya yetmeyecektir, özellikle de Guild Wars 2 gibi bir şaheserin yayınlanmasına (tahminimizce) kısa bir süre kalmışken. Ancak tanıtım videolarından edindiğimiz izlenimler ve deneme şansını yakalayan oyunculardan duyduklarımız TERA‘yı 2011′in dört gözle beklenenler listesine almamız için yeterli sebep sunuyor.Lineage’de kendini kanıtlamış bir ekibin kurduğu Bluehole Studio tarafından hazırlanan TERA, En Masse Entertainment tarafından Birleşik Devletler ve Avrupa’ya uyarlanıyor. Yapımcısı TERA‘yı ilk gerçek aksiyonMMORPG olarak tanımlıyor.


Oyunun inanılmaz grafikleri ve göz alıcı karakterlerini bir kenara bırakırsak, en göze çarpan özelliği gerçek zamanlı savaş sistemi. Örneğin okçu veya büyücü gibi uzun mesafeli saldırılar yapan bir sınıf seçtiğinizde ekranın ortasında bir crosshair görüyorsunuz. Diğer MMORPG’lerde olduğu gibi düşmanlarınıza kilitlenerek saldırı yapamıyorsunuz. Yaptığınız saldırıları manuel olarak hedefliyorsunuz ve isabet etmesi için düşmanınızı tutturmanız gerekiyor. Yakın mesafe saldırıları yapan savaşçı gibi karakterlerin de silahının hasar verebilmesi için düşmana temas etmesi gerekiyor. Aynı şey oyuncu için de geçerli, sağa/sola yuvarlanarak ya da geri sıçrayarak saldırılardan kaçınmak stratejik bir önem taşıyor. Düşmanlarınızın saldırı şablonlarını anlamanız ve nasıl kaçacağınızı öğrenmeniz gerekiyor. Videodaki bir boss kapışmasında düşman güçlü bir saldırı yapmadan önce ayağını bir kaç kez yere vuruyor ve bu sayede oyuncular tabanları yağlamak gerektiğini anlıyorlar. Bunun gibi pek çok örnek yapımcıların küçük detaylara gösterdikleri özeni anlamaya yetiyor.TERA‘da 6 ırk ve 8 karakter sınıfı bulunuyor. Irkların tümünde dişi ve erkek seçeneği olup olmayacağı henüz açıklığa kavuşmuş değil. Klasik iki düşman topluluk mantığı uygulanmamış ki bu sevindirici (ör: Warcraft’ın Alliance ve Horde’u). Bunun yerinde oyuncuların oynadıkları server’ı şekillendirdikleri bir politik sistemgeliştirilmiş. Detayları tam olarak bilinmese de PvP elbette olacak. Guild savaşları da yüksek ihtimalle dahil ediliyor. Tüm bunlara rağmen TERA daha çok PvE odaklı olacak.



Aşağı yukarı tüm MMORPG’lerde oyunun gerçekçiliğini azalttığını düşündüğüm, düşmanların içinden geçebilme sorunu TERA‘da bulunmuyor; hatta bu stratejik bir araca dönüştürülmüş. Düşmanlar da sizin içinizden geçip gidemedikleri için bir boss savaşı sırasında ön safta çarpışan tanklar gerideki büyücü ve sağlıkçılar için kalkan vazifesi görüyorlar.