Disney Interactive’in İngiltere’deki yarış oyunları stüdyosu Black Rock, hatırlarsanız 2008 yılında çıkan ve pek çok kişiden yüksek puan toplayan yarış oyunu Pure ile kendini kanıtlamıştı. Normal yarış oyunlarından farklılaşmak için uğraş veren firma, yeni yarış / aksiyon oyunu olan Split/Second’ı 2010 yılında çıkarmayı planlıyor.
Uluslararası bir televizyon kanalındaki bir reality show’da yayınlanacak yarışlara dahil olacağımız Split/Second’da, ilgi alanımız sadece otomobiller, önümüzdeki yol ve yarış olmayacak. Sonucu büyük derecede etkileyecek ve oyuna esas tadı verecek olan çevresel faktörler, Hollywood filmlerinde gördüğümüz o aksiyon dolu kovalamaca sahnelerini aratmayacak cinsten olacak. Çevresel faktörlerden kasıt, etrafımızda gerçekleşecek yıkımlar. Diğer yarış oyunlarında, sadece düz bir yolda giderken veya en yakın rakibinize fark açıp birinciliği korurken baktığınız çevredeki yapılara, Split/Second’da ayrı bir anlam verilmiş. Yapımcılardan Nick Baynes’in dediğine göre, özel olarak hazırlanmış pistler siz yarışırken sabit kalmayarak değişim içerisinde olacak ve bu değişim sizin ve diğer yarışçıların elinde olacakmış.





Burnout’daki gibi, lisanssız Amerikan yarış arabaları (muscle car) ile drift, atlama ve keskin dönüşleri alma gibi artistik hareketlerle dolan bir “power bar”ımız olacak. Power barımız yeterli miktarda dolduğunda “Power Play” adı verilen ve etrafınızdaki yapılarda çeşitli yıkımlara sebebiyet verecek olayları tetikleyebileceğiz. Yakınınızdaki araçların saf dışı kalmasını sağlayabileceğiniz bu Power Play’ler, otobüs patlatma gibi küçük ölçekli olabilecekken, havalimanının radarının yukarıdan düşüp trafiği savaş alanına çevirmesi gibi büyük ölçekli de olabilecek. (Hatta yolun ortasına düşen bir uçak bile görebiliriz.) Bütün bunlar power barımızı yeterli miktarda doldurup doğru anda düğmeye basmamıza bağlı. İstersek power barımızı harcamayarak, daha fazla doldurduktan sonra daha büyük ve daha etkili Power Play’ler için kullanabileceğiz.

Nick Baynes, Power Play’ler hakkındaki röportajında, “Çoğu yarış oyununda pistler, ilk defa oynayışınızdan itibaren 20 saat de oynasanız hep aynıdır; aracınız ve hızınız dışında etrafınızda değişen hiç bir şey olmaz. Fakat Split/Second’da yeni Power Play’ler açtıkça, tekrardan yarıştığınız pistlerin derinliği artacak ve daha heyecan verici olacak. Kariyer modunda, rakipleriniz de sizinle birlikte daha zorlu yarışırken yeni açacağınız Power Play’ler ile pistlerde sürekli farklı deneyimler tadacaksınız. Rakipleriniz de sizi saf dışı bırakmak için Power Play’leri akıllıca kullanacaklar.” diyerek bizlere ek bilgiler veriyor. Pistlere, Power Play’lerin ve diğer engellerin akıllıca yerleştirildiğini, köşelerin görünülürlüğünü yüksek tuttuklarını, bu sayede bizim görüş alanımızın düşmesini veya drift yaparken etkilenmemizi engellemiş olduklarını ekliyorlar ve son olarak Power Play’ler olmasa bile pistlerden keyif alabileceğimizi söylüyorlar.

Yapımcılar, oyundaki müziklerin sizin durumunuza göre değişeceğini, bunun normal aksiyon oyunlarında hep yapıldığını fakat hiçbir yarış oyununda denenmediğini belirtiyorlar. Yarışın sonunun bir filmin en vurucu anıymış gibi hissettirmesi gerektiğini vurgulayan Baynes, oyunun müziklerinin bu sebeple lisanslı şarkılar olmadığını, kendilerinin daha uygun gördükleri ve dinamik olarak değişebilen müzikler seçtiklerini belirtiyor. Yapımcıların, müziklerin değişiminin oyunun atmosferini daha güçlü kılacağını düşünmelerinin sebebi, Rocky ve The Matrix gibi filmlerden etkilenmelerinin olduğunu ve Call of Duty gibi savaş oyunları yapmamalarının, onlardan etkilenip fikir alamayacakları anlamına gelmediğini söylüyorlar.


Bütün bu patlamalara değinmişken grafiklerin oldukça etkileyici olacağından bahseden yapımcılar, sizin o aksiyon sahnelerini daha gerçekçi hissedebilmeniz için ellerinden geleni yapıyorlar. Otomobillerin üzerindeki yansımalardan göz alıcı parlaklığına kadar gerçeğe çok yakın modellemelerle ekranlarımızı süslemeyi planlıyorlar. Dinamik duman efekti üzerinde çalıştıklarını belirten yapımcıların, bir patlamanın ya da çöken bir binanın oluşturduğu toz bulutu yüzünden en önde gitmenin akıllıca olmayıp önünüzdeki otomobilin size toz bulutunu aralamasını beklemenizin daha yerinde olacağını söylemesi, içimde bir şeylerin kıpırdamasına neden oldu diyebilirim. Zaten Pure ile neler yapabileceklerini gösteren Black Rose’un, Split/Second ile daha etkileyici grafiklere imza atacağı kuşkusuz.

Yapımcıların yarış oyunları hakkında “Hepimiz sokak yarışlarının hayranıyız fakat bu tip yarış oyunları nispeten bayatladı artık. Yarış oyunları gelişiyor belki ama bu gelişme aracınızı modifiye etmek gibi sizi sadece aksiyon ve heyecandan uzaklaştıracak yeniliklerden ibaret. Umarız Split/Second, bunun aksini gerçekleştirecek. Yarış oyunlarının artık gerçekten orijinal fikirlere ihtiyacı var, yoksa satış rakamlarının da gösterdiği üzere durum kötüye gidiyor.” diye düşünmeleri gerçekten sevindirici.