Toplam 4 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 4 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Killing Floor

  1. #1
    Usta Oyuncu

    Üyelik tarihi : Nov 2008
    Mesajlar : 1.861
    Tecrübe Puanı 834
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Killing Floor





    Son yıllarda piyasaya sürülen aksiyon oyunlarının birçoğunda korku öğeleri bulunuyor. Elbette başarılı yapımlar da çıkıyor ortaya ancak bu tarz oyunlara olan yüksek talep nedeniyle öylece piyasaya sürülmüş, başarısız birçok korku-aksiyon oyununun da satışa sunulduğu bir dönemdeyiz. Bu dönemde dikkatimizi çeken Killing Floor, korku yönü ağır basmasa da korku-aksiyon senteziyle ilginç bir çoklu oyuncu deneyimi sunuyor bizlere. Başarılı olup olmadığına gelin, hep birlikte göz atalım.

    Kimler okumalı, kimler oynamalı?

    Aksiyon oyunlarını seviyorsanız şöyle bir tadına bakabileceğiniz, aksiyon oyunlarını seviyor ancak korku oyunlarından tabiri caizse tırsıyorsanız denemeniz gereken, aksiyon ve korku oyunlarını seviyor; çoklu oyuncu seçeneği ilginizi çekmiyorsa beğenmeyebileceğiniz, aksiyon-korku türevini çoklu oyuncu seçeneğiyle oynamayı seviyor ve gecelerinizi Left 4 Dead'te Survival rekorları kırmakla geçiriyorsanız müptelası olabileceğiniz bir oyun sizleri bekliyor. Saydığımız kategorilerle ilginiz ya da ilginizin bulunması için niyetiniz yoksa sizleri sıkıcı bir yazı bekliyor olabilir. Yapacak daha iyi bir aktiviteniz yoksa okuyabilirsiniz yine de.

    Mod'dan oyuna yolculuk

    Oyunumuzun geçmişi o kadar da kısa değil aslında. Bir Unreal Tournament 2004 Mod'u olarak oyun piyasasına giriş yapan Killing Floor, Red Orchestra'dan hatırlayacağımız Tripwire Interactive'in çabalarıyla düşük bütçeli bir oyun olarak satışa sunuldu. Gel gelelim, bizler de Mod'un başarısının yeni oyunda sağlanıp sağlanamayacağı merakıyla oyunu incelemeye aldık.

    Senaryo pek geniş sayılmaz. İngiltere'nin kırsal bölgelerinde ordu tarafından gerçekleştirilen klonlama deneylerinin başarısız olmasıyla ortaya çıkan eli ayağı düzgün (!) yaratıkları öldürmekle görevliyiz. Uzun lafın kısası, bulduğunuz yaratığı indirmeniz isteniyor. Oyunun temel kurallarına göre maksimum 6 kişilik asker grubunuzla gruptaki kişi sayısına göre sayısı ve güçleri artan miktarda yaratıklardan oluşmuş 10 akını başarıyla tamamlamanız gerekli. Silahları vurduğunuz yaratığın türüne göre para kazanarak ve her akın bitiminde elde ettiğiniz sabit parayı kullanarak size akın sonunda imleçle gösterilen silah tüccarından satın alıyorsunuz. Eğer ölürseniz ya da oyuna girdiğinizde akın devam ediyorsa akın bitince yeniden oyuna dönüyorsunuz. Para sorunu oluyor bu durumda ama oyunda birbirinize "B" tuşuyla kolayca para aktarabiliyorsunuz. Satın alma süresi kısıtlı; acele etmeniz gerekiyor akın sonlarında. Ayrıca yerde silah, kurşun, yelek bulma ve satıcıya elinizdeki silahları satma olacağınız da mevcut. Ekranın sağ üstünde kalan yaratık miktarını görebiliyorsunuz. "Tab" tuşuyla da oyuncuların öldürdükleri yaratık miktarları listeleniyor. Diyelim ki 10 akın da bitti; o zaman dananın kuyruğu kopuyor işte. Oyunda tipi evlere şenlik bir psikopat bilim adamımız var. Oyuncu tabiriyle "Boss" koymayı ihmal etmemiş yapımcılar. Onu da indirmeyi başarabilirseniz takımınızın hayatta kaldığını, başaramazsanız bir çuval inciri berbat ettiğinizi söylüyor oyun ve o haritadaki maceranız sonra eriyor.




    Oynanabilirlik konusunda zirve yapıyor oyunumuz. Killing Floor, tamamiyle eğlenceye dayalı bir oyun olarak kafa yormadan saf aksiyon sunuyor oyunculara. FPS oyunlarından alıştığımız, silahın ucunda duran o 4 tane çizgi; yani nişan imlecimiz bu oyunda bulunmuyor. Sağ tuşa basarak namludan bakıyor ya da zamanla alıştıktan sonra göz kararı ateş ediyoruz. Left 4 Dead oynadıktan sonra Killing Floor oynarsanız silahların ne derece ateş hissi verdiklerini anlayacaksınız. Pompalıyı düşmanınızın midesine ateşleyip o "şııııkk şıııkkk" hareketini yaptığınız zaman sanki silahın ağırlığını hissediyorsunuz. Bir silahtan diğerine geçmek yine gerçeğe göre biraz hızlı olsa da diğer oyunlara nazaran daha yavaş ve gerçekçi. Kurşun doldururken düşmanlarınızın etrafınızı sarmaya başlaması aksiyonu doruğa çıkartıyor ve hepsini arka arkaya dizip tüm kurşunlarınızı boşaltarak yarma isteği beliriyor zihninizde. Vuruş hissi, silahların zamanlamaları gibi noktalarda 12'den vurmayı başarıyor oyun. Silahları bir yana bıraktığımızda, yürüme animasyonları biraz Counter-Strike: Source'u andırıyor. Normal ağırlığınıza göre yürüme hızınız değişirken elinize aldığınız silahın ağırlığına göre de daha hızlı ya da daha yavaş hareket ediyorsunuz. Sol altta ağırlık göstergeniz var ve taşıyabileceğiniz silah miktarını bu ağırlık göstergesi belirliyor.

    Korkuyorum ben, oynayamaz mıyım?

    Yazının başlarında bu soruyu cevaplama niyetindeyim çünkü bir oyunun türünde "korku" kelimesi geçerse korkudan bilgisayarını bile kapatır kimi oyuncular. Bu gayet normaldir çünkü korkmak bir zayıflık değil, aksine empati yoğunluğunun oluşturduğu bir tepkidir. Kendinizi oyuna fazla kaptırıp oyundaki karakterle bütünleştiğiniz zaman korkmamak elinizde olmaz. Bu nedenle korku oyunlarından korkan oyuncuları anlayışla karşılıyor, şimdi sayacağımız sebeplerden dolayı bu oyunu oynayabilecekleri müjdesini veriyoruz. Oyunun videosunu ilk izlediğim zaman ben bile oynayamayacağım kadar korkunç olabileceği düşüncesine kapılmıştım ancak gördüm ki Left 4 Dead'te de bu oyunda da aynı mantık işliyor: "Alışırsanız korkmazsınız." Korkmamanız için ilk neden; yazımızın başında da bahsettiğimiz gibi oyunumuzun çoklu oyuncu seçeneği temel alınarak hazırlanmış olması. Arkadaşlarınızla oynarken öldüreceğiniz yaratık sayısı için hırslanmış şekilde bulabilirsiniz kendinizi. Takım çalışması da işin içine girince korku yerini eğlenceye bırakıyor. Korkmamanız için diğer neden ise L4D örneğiyle altını çizdiğimiz alışma meselesi. Mekânlar, yaratıklar, sesler, animasyonlar birkaç oynamadan sonra tanıdık gelecek, bu nedenle sadece ilk oynayışınızda (belki) biraz korku hissi yaşayacaksınız.




    Arkadaşlarla oynama keyfinden bahsetmişken çoklu oyuncu seçeneğinin detaylarına bakmayı da unutmayalım. İnternet üzerinden çoklu oyuncu seçeneğine girdiğiniz zaman karşınıza bol miktarda sunucu geliyor. Bağlantınıza göre hangi sunucuda daha akıcı şekilde oynayabileceğinizi en sağdaki "Ping" değerlerinden görebilirsiniz. Bahsettiğimiz gibi maksimum 6 kişi temel alınsa da 12, 24, 32 ya da 64 kişilik sunucular da mevcut. Oyundaki kişi sayısına göre yaratıkların sayıları ve zorlukları arttığı için oldukça zevkli kapışmalar olabiliyor. Fakat uyarmak lazım; bu tarz kalabalık sunucularda "Stats" seçeneği bulunmuyor. Bu seçeneğin bulunmaması yeteneklerinizi geliştirmenizi ve "Achievement" denilen ödülleri kazanmanızı engelliyor. "Stats" seçeneğinin, hile korumasının bulunup bulunmadığı, oyun zorluğu gibi detayları sunucu listesinde sunucunun solundaki işaretlerden görebilirsiniz. Ayrıca oyunda kısa, orta ve uzun oyun uzunluklarına sahibiz. Kısa oyun uzunluğunda 4, orta uzunlukta 7, uzun seçeneğinde ise 10 akını tamamlamamız gerekiyor Patriarch'la karşılaşıp bölümü bitirebilmemiz için. Oyun uzunluğunun yanında kolay (Easy), normal, zor (Hard), intiharvari (Suicidal) olmak üzere 4 zorluk tercihi yapabiliyoruz. Bu konuda tavsiyemiz, normal zorlukta oyuna başlayıp alıştıktan sonra kalabalık-normal sunucularda oynamanız ve daha sonra zorluk seçeneklerini arttırmanızdır. Zaten 24 ya da 32 kişilik normal zorluktaki bir sunucuda oynamak çoğu zaman 6 kişilik ileri zorluktaki bir sunucuda oynamaktan daha fazla beceri gerektirebiliyor. Takım arkadaşlarınızın sizi idare etmesi sayesinde sonraki zorluklara daha kolay alışabilirsiniz.


    Konusunda uzman asker aranıyor!

    Karakterler için sınıf düzeni konulmamış. Bunun yerine "Perk" sistemi getirilmiş. İstediğiniz silahı kullanabiliyorsunuz ancak belli kriterleri gerçekleştirdiğiniz takdirde çeşitli kategorilerde uzmanlaşabiliyorsunuz. Field Medic, Firebug, Sharpshooter, Berserker, Support Specialist, Commando isimlerine sahip 6 adet Perk bulunuyor. Oyundaki her akın sonunda Perk'inizi değiştirebiliyor ve akın bitene kadar onu kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Sadece onu seçmenize rağmen diğer Perk'leriniz de eğer onları geliştirecek şeyler yaparsanız gelişmeye devam ediyorlar. Perk gelişimleri genellikle verdiğiniz hasara göre oluyor. Berserker'da bıçak, itfaiyeci baltası, elektrikli testere gibi yakın mesafe türündeki silahlarla verdiğiniz hasarlar Perk'i geliştirirken Support Specialist'te bunu pompalı silahlar, Firebug'da ise lav makinası ile sağlıyorsunuz. Perk'ler 0 seviyesinde başlıyor ve en fazla 5. seviyeye kadar yükseliyor. Her akında değiştirme seçeneği bulunsa da genellikle oyun sonuna kadar aynı Perk'i kullanıyor oyuncular. Perk'lerin faydalarına bakacak olursak, o silah sınıfında daha fazla hasar, o sınıftaki silahların daha ucuza satın alınması ve daha fazla mermi taşıması gibi avantajlar sağladıklarını görüyoruz. Perk'inizin yanında karakterinizin görünümünü seçebiliyorsunuz. Yine CS: Source karakterlerine benzeyen karakterlerden birisini seçerek oyundaki karakterinizi belirleyebiliyorsunuz. Karakter seçiminin görüntü dışında bir etkisi olmadığını da belirtelim; aklınıza yatanı seçin kısacası.

    Mod'dan derleme bir oyun olduğu düşünülürse grafiklerin yeterliliğinden söz edilebilir. Unreal Engine ile yapıldığı için günümüz oyunlarının grafik kalitelerine ulaşamıyor ancak çağın çok gerisinde kaldığı da söylenemez. Harita tasarımları ve atmosfer amaçlı animasyonlar başarılı; o kasvetli ortamı mekânlara yansıtabilmişler. Oyunda Unreal Engine kullanıldığı için sunucularda temel haritaların dışında birçok oyuncu tasarımlı haritayla da karşılaşıyorsunuz. Bu da sizi az sayıda haritada oynama ve sıkılma derdinden kurtarıyor. Karakterlerin ve silahların tasarımları da fena değil. Aslında grafik anlamında göze batan nokta oyun içi etkenler değil; oyun menüsü ve arayüzler. Menüdeki seçeneklerin azlığı bir yana dursun, menü arkaplanının daha özenli hazırlanmasını beklerdim. Hani menüye şöyle bir baksanız oynamaya değmeyecek oyunlardan olduğu izlenimine kapılma ihtimaliniz bile var. Arayüz arkaplanlarından yazılardaki font ve renklere kadar elden geçmesi gereken çok şey var. Yeni gelen yamalarda bu yönde çalışmalar olduğunu görmek sevindirici.

    Zamanı durduran kurşunlar

    Oyun içi animasyonlara göz atarsak; silahların sekmesi, kurşunların havada yayılması, yaratıkların patlama ve yaralanma animasyonları uyum sağlamışlar. Oyun esnasında oluşan küçük görüntü hataları da yamalarla gün geçtikçe azaltılıyor. Oyun içi animasyonlarda en çok dikkat çeken şey şüphesiz ki "Zed-Time". Bu Zed-Time bildiğimiz yavaş çekim. Oyun süresince dönüşümlü olarak kafadan vurma, tek atışta topluluk indirme, yakındaki düşmana yüksek zarar verecek şekilde ateş etme, uzaktaki bir yaratığı başarılı bir şekilde öldürme gibi sebeplerle birkaç saniyelik yavaş çekimler yaşıyorsunuz. Dönüşümlü diye belirttim çünkü her kafadan vurduğunuzda Zed-Time aktif olmuyor; rastgele karşılaşıyorsunuz. Herhangi bir oyuncu tarafından Zed-Time sürecine girildiğinde tüm takım da beraberinde bu yavaşlamayı yaşıyor. Mantıksız gibi gelse de oynadıkça ne kadar kullanışlı olduğunu anlıyorsunuz. Oyun yavaşlamışken kafaya nişan almak, etrafınıza bakınmak çok daha kolay oluyor. Kısa süreli taktikler kurmanıza zaman tanıyor bu yavaşlama ve yaratıkların karambolünden kurtulmanızda işe yarıyor çoğu zaman. Hem şöyle okkalı bir katliam yapmışken yavaş çekimde izlemek güzel olmaz mı?



    Geldik en fazla tezat ve yergi dolu paragrafa. Sesler (Silah, yaratık, yürüme vs.) gayet başarılı. Yaratıkların seslerini dinleyerek geldikleri yönü kestirmeye çalışıyorsunuz ve bu nedenle sesler fazlasıyla işinize yarıyor. Silah, patlama efektleri çok iyi ayarlanmış. Sorun şu ki sesler bu kadar başarılıyken "seslendirmeler" iğrenç. Seslendirmelerden kastımız karakterlerin ve özellikle silah tüccarının konuşmaları. Ses tonları ve klişe cümleleriyle her duyduğunuzda sizi sinirlendirmek için hazır bekliyorlar. Oyunu oynarsanız tüccar bayanın "Lovely big guns!" cümlesini ilk duyduğunuzda yazdıklarım eminim ki aklınıza gelecektir. Oyuncuların sesleri de tam dalga konusu. İnternet üzerinden oynarken sürekli "V" tuşuyla konuşma menüsünden karışık cümleler seçip karakterini konuşturarak dalga geçen oyunculara rastlayacaksınız . Neyse ki mikrofon yoluyla iletişim sağlıyor herkes ve karakterlerin konuşmalarına daha az katlanmak zorunda kalıyoruz. Oyunun az sayıdaki metal müzikleri de gaz vermek konusunda yeterli etkiye sahip olamıyorlar maalesef. Bu konuda henüz bir düzeltme geldiği söylenemez yapımcılar tarafından.

    Yüksek potansiyel, düşük fiyat

    Killing Floor'un potansiyeli çok yüksek bir oyun olduğunu söylüyoruz çünkü hatalarının hepsinin giderilmesi mümkün. Nitekim piyasaya çıkan diğer oyunlara göre çok daha az hata barındırarak satışa sunulmasına rağmen gelen bol miktarda güncellemeleri ile bu hataları da minimuma indirme yolunda. Yapımcılar oyunu yaptıktan sonra kenara çekilmek bir yana; oyunu hâlâ geliştirmenin yollarını arıyorlar. Arayüz ve seslendirme sorunları dışında büyük eksiğinin bulunmaması, başarılı bir oynanabilirlik, hatasız bir internet üzerinden çoklu oyuncu sistemi, sürekli somut düzeltmeler içeren güncellemeleri, Zed-Time ve Perk'ler gibi oynama süresini arttırıcı etkenleriyle verdiğiniz paraya acımayacağınız bir oyun sizleri bekliyor. Bu yaz, gecelerinizi geçireceğiniz bir oyun ya da bir Left 4 Dead alternatifi arıyorsanız Killing Floor sizin için en kârlı 15$'lık alışveriş olabilir. Yazın ve yazılarımızın tadını çıkarmaya bakın, iyi oyunlar.

    ESRB ve PEGI derecelendirme kuruluşları bu oyunu içeriği itibarıyla 16 yaş ve üzerindeki oyuncular için önermektedir.



    Künye

    Platform:PC

    Tür:Online - Action

    Multiplayer: Var

    Yayıncı:Tripwire Interactive

    Yapımcı:Tripwire Interactive

    Çıkış Tarihi:14/05/2009

    Min. Sistem:Windows XP / Vista, Pentium 4 1.8 Ghz ve eşdeğeri, 512 MB RAM, ATI Radeon x1300 / nVidia GeForce 6200 ve üzeri, 2 GB HDD Alanı






    Herkeze İyi ForumLar.






    Paylaş

    Xfire:artalas10
    Skype:l1ckartalas
    Teamspeak3:ts8.teamspeak3tr.com:4905

    Facebook
    Twitter



  2. #2
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Jun 2009
    Mesajlar : 13
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    süpER biR oyun arkadasLar ben oynuyoRm efecKler süpER müthiş oynanMaya değEr oyunLArın baSında gELıyoR kesnlİqle tAVsiyE ediYorum ...






    Paylaş

  3. #3
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Jun 2009
    Mesajlar : 1
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    işte bu oyuna hastayım :) bence dünyanın en iyi zombili oyunu çünkü ne kadar oyanrsan oyna sıkılmassın artalas açıklama güzel olmış teşekkürler

    o zed time (yavaş çekim) çok işime yarıo bence saçma deil onun amacı çok olan zombileri daha rahat temizliyon ben mesela zed timede uzakta en az 5 zombi öldürüyom oda çok işimi görüyo






    Paylaş
    Mesaj eLiteCrew tarafından (11-06-2009 Saat 15:20 ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    Yeni Oyuncu

    Üyelik tarihi : Jun 2009
    Mesajlar : 13
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    Notic sana katılıyom Zed time sadeCe zombi Öldürmekle bitmiyo EtrafınA Bakınmana Da YarıoR






    Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Web sitemizi kullanmaya devam ederek, turnuval.com hizmetlerini sizlere daha iyi sunabilmek amacıyla kullandığımız cookie'ler (çerezler) ve kişisel verilerinizle ilgili Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790