atari oyunları
Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Fallout 3

  1. #1
    iloo
    Yedek Oyuncu

    Fallout 3




    "Savaş. Savaş asla değişmez. Romalılar köle ve servet edinmek için mücadele ettiler. İspanyollar altın ve toprak şehvetiyle imparatorluk kurdular. Hitler ekonomik süpergüç olabilmek için Almanya'yı parçalayarak biçim verdiler. Ama savaş değişmedi.

    21. yüzyılda, savaş hala bu kazanılmış kaynaklar üzerine. Fakat bu sefer, savaşın ganimetleri silahlardı.
    Petrol ve uranyum. Bu kaynaklar için Çin Alaska'yı istila edecek, ABD Kanada'yı topraklarına katacak, ve Avrupa topluluğu bu çatışmanın içinde eriyecek, dünyadaki son kaynağı kontrol etmeye çalışan diğer milletlerle didişecekti.

    2077'de dünya savaşı fırtınası geri geldi. İki saatten kısa bir zamanda gezegenin çoğu küllere dönüştü. Ve bu nükleer yıkımın küllerinden yeni bir medeniyet yükselmeye çalışacaktı. İnsanlardan birkaçı kısmi güvenlikli büyük yeraltı mahzenlerine, Vault'lara ulaşabildi. Senin ailen de Vault 13'e girebilen gruplardan biri. Dağın altındaki büyük Vault kapısının arkasında güvenle tutuklanmış bu yeni jenerasyon, dışarıdaki dünyadan habersiz yaşadı.








    Yıl 2277... Nükleer savaşın üzerinden tam 200 yıl geçmiştir... Ve o gün bir bebek dünyaya gelir, Washington D.C.'deki Vault 101'de gözlerini hayata, daha doğrusu nükleer yıkıma açar. Yıkımın getirdiği esintiler tüm yaşam enerjisini götürmüştür bu diyarlardan. Vault�lar, kısaca Overseer'ın tüm otoritesini kullandığı büyük kafesler, insanlar için tek güvenli yerler olarak görülmektedir. Atık topraklarda hayatta kalma mücadelesi vermek ya da Vault-Tec şirketinin size sunduğu temiz su ve gıdalarla mutlu mesut tutuklu yaşamak... Fallout tüm gerçekciliği ile tutuklu yaşamak ile hayatta kalmak arasındaki farklı yüzümüze tekrar vurmaya hazır.

    Gelmiş geçmiş en iyi oyun damgasını seve seve bastığımız, yıllanmış muhabbetlerin en temel taşı olan bir oyunu üzerinden yaklaşık 10 yıl geçmişken yeniden yapabilme cesaretini göstermek şüphesiz ki her yapımcının harcı değil. Bazı oyunların devamını getirmek mümkün değildir. Bırakın başka yapımcıları kendi yaratıcısı bile beceremez hatta çoğu zaman cesaret edemez. İşte Fallout böyle bir oyun. Sevenlerinin yenisi beklemediği, beklemeye korktuğu bir oyun. 2008 yılında yeniden yorumlanmasını istemeyeceğimiz kadar kusursuz bir oyun, daha doğrusu bir oyundu; Bethesda bu kısmi güvenli mahzenlerden birine tekrar minik bir bebek düşürene kadar.


    �İlk Fallout... Üzerinden 12 yıl geçmesine rağmen hala kalbimizin en güzel köşesinde.�


    Tam bu noktada bir konuya açıklık getirmek gerek. Bu oyunu ya sadece "Fallout" olarak görüp 10 yıl öncesi ile karşılaştırmalıyız ya da "Bethasda'nın Fallout yorumu" olarak görüp ayrı bir şekilde değerlendirmeliyiz. Aslında bu seçimi yapımcı yapmış, ve Fallout'u özüne mümkün olduğu kadar sadık kalarak günümüze uygun şekilde baştan yorumlamayı seçmiş. Bunun bir Black Isle oyunu olmadığını, bir Bethesda yorumu olduğunu oyunun her bir karesinde buram buram koklamanız olası. İncelemeye bu ayırımı yaparak devam etmek en doğrusu olacaktır. Çünkü ilk iki oyun sıra tabanlı rol yapma sistemine sahipti. Klavye ve fare becerisi yerine doğru zaman ve hareketi kullanarak ilerlemek Fallout'u bu kadar muhteşem yapan en önemli unsurlardan biriydi. Bethesda'nın bu zamanda üç-boyut sıra tabanlı bir oyun ortaya koyması mümkün olmamasına rağmen, yine de eski kurtların gönlünü kazanacak eklemeler yapmayı da ihmal etmemiş. Fallout, 2008 yılında en iyi ne şekilde ortaya çıkabilirdi diye düşünmenize gerek yok, Bethesda en iyisini yapmayı başarmış. İşte tam bu satırda şunu tavsiye ediyorum: önyargıları bir kenara bırakın, işte o zaman yeniden wasteland'in radyasyonunu hissedebilmeniz mümkün olacaktır.



    İnsan ruhu yaptığı seçimlerle belirlenir






    SPECIAL sistemini önceki Fallout oyunlarını oynamış olanlar hatırlayacaktır. Strength (Güç), Perception (Sezgi), Endurance (Dayanıklılık), Charisma (Karizma), Intelligence (Zeka) , Agility (Çeviklik) ve Luck (Şans) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bu sistem oluşturacağımız karakterin rol yapmadaki yönünü belirliyor. Bu ana yeteneklerimiz (Primary Stats) dallanarak yan yeteneklerimize (Derived Stats) etki ediyor. Bu minik kitabın sayfalarını okuduğumuzda her bir yeteneğin nasıl bir etkiye neden olacağını anlamak mümkün, ancak yeterli değil, görünenden çok daha derin bir oyun yapısı ile karşı karşıyayız. İlk Fallout oyunlarını oynayanlar hatırlayacaktır, sadece diplomasi ile oyunu kan dökmeden bitirmek mümkündü. Aynı şey Fallout 3 için de "kısmen" geçerli. Aslında oyunun hakim olduğu sistemi anlamak, hakkıyla Fallout evrenine hakim olabilmek için çok önemli. O yüzden mevzuyu çorba etmeden Fallout'un sahip olduğu sisteme bakmakta yarar var.

    Bu post-nükleer evren GURPS adı verilen 1986 yılında ortaya çıkmış bir RPG sistemine sahip. Masaüstü FRP'lerde istenilen setting'e (oyuna, evrene) uyarlanabilen bu yapının temel mantığı sınıfların olmaması, puanlar dağıtılarak yüzlerce farklı sınıf oluşturulabilmesi. Klasik RPG sistemlerinden farklı olarak her yaratılan karakter, o karaktere özgü bir sınıfa dönüşüyor. Bu ana yetenek puanları yan yeteneklere etki ediyor. Ayrıca karakterler "Perk" adı verilen uzmanlık alanları ile destekleniyor. Bugüne kadar Fallout ve Lionheart oyunları bu sistemi kullandı. Şu yazdıklarımdan tahmin edeceğiniz üzere elimizdeki oyun görünenden çok daha derin bir sisteme sahip. (Eğer yetenekler, onların etkileri, perkler ve etkileri üzerine bir yazı yazarsam bu incelemeden daha uzun bir yazı yazabileceğimi garanti edebilirim. O yüzden daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız http://fallout.wikia.com/ adresini ziyaret etmenizi öneririm. Ayrıca ana menüdeki HELP kısmına mutlaka göz atıp ipuçlarını öğrenin.)




    Pip-Boy 3000

    "You're SPECIAL" kitabı, atacağımız ilk adımlar, öğreneceğimiz ilk kontroller derken 10 yaşımıza geldiğimizde yıllardır özlemini çektiğimiz Pip-Boy 3000'e kavuşmuş oluyoruz (Kimin hediye ettiğine dikkat edin). Pip-Boy 3000 bizim için navigasyon özelliğe sahip bir envanter ya da bir fener, bir harita hatta bir radyo. Kısacası oyunda sahip olduğumuz tek arkadaşımız, bizim yüce bilge dostumuz. Duygusal bağlarımı bir kenara bırakırsam şöyle bir tanım yapabilirim: geleceğin cep telefonu, konuşma özelliğinden yoksun olarak. Karakter bilgilerimize, sağlık-radyasyon durumlarımıza, envanterimize, görevlerimize, haritamıza ve yeni eklenen özelliği ile radyomuza ulaşabileceğimiz bir saatten farksız Pip-Boy 3000. Fallout 3'ün en güzel yanlarından biri radyo olmuş. Radyasyonun at koşturduğu topraklarda müzik dinleyerek dolaşmak oldukça keyif verici. Ayrıca bazı özel görevlere yine bu radyodaki yardım çağrılarına karşılık vererek ulaşabiliriz.




    2008'de geri dönmek...

    Oyunun genel hatları ile ilgili verdiğim bu bilgilerden sonra şimdi asıl incelememize başlayabiliriz, evet yeni başlıyoruz. Doğum seansı, farklı yaşlar, geçilen sınavlar derken babamızın nedensiz bir şekilde ortadan kayboluşu ile yıllardır unuttuğumuz çorak topraklara yani Vault 101 dışına adımımızı atıyoruz. Fallout'u bu kadar eşsiz kılan atmosferini, koca evrendeki yalnızlık hissini tekrar yaşayabilecek miyiz merakı fazla uzun sürmüyor. Dışarı atacağımız ilk adım bunun cevabını yüzümüze yapıştırıyor: Bethesda bu işi başarmış.

    Oyunla ilgili ilk dedikodular gelmeye başladığında içimizi kemiren tüm sorular bir anda uçup gidiyor. Üç boyutlu evren -eğer önyargısız yaklaşabilirsek- bizi içine hapsediyor. Nitekim yıllar sonra bu atmosfer tekrar kotarılabiliyorsa diğerleri sadece ayrıntı oluyor bizler için. Yazının başlarında belirttiğim mevzu, "Bethasda'nın Fallout yorumu "etiketini içimize sindirebiliyorsak yani dediğim gibi önyargısız yaklaşabiliyorsak bu kusursuz bir oyun bizler için.

    Megaton şehrine girdiğimizde ya da terkedilmiş metrolarda mutantlar arasında dolaştığımızda soluduğumuz havanın Fallout'a ait olduğunu hissedebilmek, bu oyuna kusursuz demek için sadece bir neden. Karma olayının aynen korunması, yapacağımız her bir hareketin bize geri bir dönüşü olacağını bilmek, yaratacağımız karakterler, onların yetenekleri doğrultusunda tamamen farklı yollar izleyerek oyunu sonladırabilmek ve daha nicesi ile gerçekten harika olan Fallout evrenine tekrar kavuşmak kusursuzluğu perçinliyor.

    Görevlerin ve ana hikayenin biraz yavan kaldığını kabul etmek gerek. Bişeylerin eksik olduğu hissini bir türlü üzerimizden atamıyoruz (hikaye açısından. Ayrıca ana hikaye cidden çok kısa). Yine de sürpriz dönüşler ile ağzımız açık kalmıyor değil. Ayrıca çıkacak ek paketler ile konu derinliğinin sağlanacağını tahmin etmek de zor değil. En azından böylesi geniş bir evrende, bunca ince karakter sistemleri arasında Oblivion'a göre neredeyse bugsız bir oyun önümüze serdiği için yapımcı ayrı bir alkışı hakediyor ki kendilerinin ne kadar sabıkalı olduğunu biliyoruz. Evet bazı noktalarda çökme problemleri mevcut, ama emin olun sizi oyundan soğutacak dehşet hatalara rastlamanız pek mümkün değil. Yapımcı Oblivion'dan iyi ders almış olacak ki ödevini güzelce yapmış bu sefer. Bu yazıyı hazırladığımızda hali hazırda çıkmış olan yamayı yüklemenizi tavsiye etmemize gerek yok sanırım.

    Peki hiç mi "Fakat" yok bu oyunda. Nedir bu yapımcı değişikliğinin, günümüz teknolojisinin getirdiği yorum farklılıkları, bunlara bakalım.

    Silahlı Oblivion ya da Fallout?

    Vault dışına çıktığımızda hissedeceğimiz tek şey kusursuz atmosfer değil ne yazık ki. Bunun bir Bethasda oyunu olduğu da acı acı içimize işliyor. Oblivion'da kullanılan grafik motoruna aşina olmamızdan mıdır nedir bilinmez ciddi anlamda insan bazen silahlı Oblivion oynadığını hissedebiliyor. Evrenin abartısı (görsel anlamda), karakterlerle konuşurken yüzlerine yaklaşılması gibi onlarca neden sürekli aklımıza Oblivion'u getiriyor. Tabi ki atmosfer konusunda asla yapımcıyı eleştiremeyiz, evet burası wasteland bu kesinlikle başarılmış ama maalesef bu oyun bir Black Isle yapımı değil. İnce espriler/göndermeler ile pek karşılaşamıyoruz, detaylar arayıp gönlümüze yerleştirmek istiyoruz ama bulamıyoruz. Dünya geniş ama çeşitli değil. Yaratılan atmosfer fevkalede güzel ama hep aynı. Yan görevler yetersiz, NPC etkileşimleri onların kişisel hikayeleri çoğu zaman zayıf, keşfedilecek yerler çok sınırlı. Hatta çoğu zaman bu bir konsol oyunu hissiyatına kapılabiliyoruz. Fakat tüm bu nedenler ile oyuna "kötü" sıfatını da yaftalamak mümkün değil. Sadece dediğim gibi farklı yapımcının farklı bir yorumu sadece. Üç boyuta ve gerçek zamanlı oynanışa geçiş biz eski oyunlar için bir sendrom olabilirdi. O yüzden Oblivion kokusuna burun tıkamak gerekiyor.





    Ancak hikaye zaaflarından bahsederken övülmesi gereken yanları da es geçmemek lazım. Aslında isteyene yapımcı hikaye vermiş. Derin bir şekilde, hiç bir dialoğu es geçmeden dinlerseniz, bazı bilgisayarlardan ulaşabileceğiniz notları, derlemeleri okursanız hem Brotherhood of Steel hakkında çok çok önemli bilgilere ulaşabilirsiniz, hem de büyük ihtimalle gelecek olan ek paketler/devam oyunları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Hikayeye dikkat edip sindire sindire oynayan oyuncular fark edecektir ki aslında derin bir mevzuya girişin ilk başlığını atıyor Fallout 3. Büyük ihtimalle Brotherhood of Steel üzerine kurulu yeni yeni oyunlar görmek mümkün olacaktır. İşte yorum farkı bu. Bethesda arka planda derin bir hikayeyi gömmüş ve isteyenler için saklamış.

    Gerçek zamanlı oynanış geçişine eğilelim birazda. Sıra tabanlı bir oyundan tamamen gerçek zamanlı bir oyuna geçmek yerine Bethesda çaktırmadan eski oyuncuların ağzına bal çalmak için farklı bir sistem geliştirmiş. V.A.T.S. (Vault-tec Assisted Targeting System) adı verilen sistem ile istediğimiz zaman oyunu durdurmak ve hamle yapmak mümkün. "V" tuşuna bastığımızda aktif olan sistem ile düşmanın belirli bölgelerine atak puanlarımız el verdiği ölçüde hamle yapabiliyoruz (Agility yeteneğimizi güçlendirerek puanları arttırmak mümkün). Ancak bu sistem fazlasıyla havada kalmış, hatta oyuna gereksiz bir kolaylık sağlamış. Fikir güzel, vefakar bir davranış ama uygulaması oldukça basit. Oyunun zorluk derecesi arasında bir denge kurduğu, kısacası işin hilesine kaçmak için başvurulacak bir metod olduğu söylenebilir. Değişik bişey.
    Oyunun bir diğer eksikliği ise silahların modifiye edilemeyişi olmuş. Fallout evreninde elde edeceğimiz çoğu malzeme -ki buna silahlar da dahil- birazcık eski. Herşeyin üzerinden savaş geçerken bulacağımız silahların gıcır gıcır olması beklenemezdi haliyle. Bu silahları tamir etmemiz gerekmekte, daha iyi nişan alabilmek daha çok zarar verebilmek için. Bulduğumuz diğer silahları kullanarak aynı türden olanları tamir edebiliyoruz. Ancak mantıken koca bir silahı yepyeni bir hale dönüştürebilen yetenekli ellerimizin �kilitleri açmaktan, türlü türlü bombaları kullanmaktan hiç bahsetmiyorum- ufak tefek modifiyeler yapamaması oldukça saçma duruyor. En azından bir dürbün ekleyebilseymişiz oldukça hoş olurmuş.







    Son sözler

    Oblivion'da kullanılan Gamebryo grafik motorunun neleri başarabildiğini burada anlatmak oldukça yersiz olacaktır. Megaton'a girip, bir köşede dinlenip karanlığı çöktürdüğümüzde ya da V.A.T.S. sistemine geçiş yapıp düşmanlara odaklandığımızda görselliğin günümüzde neden bu kadar önemli olduğunu bir kez daha anlıyoruz. Ama bu muhteşem görselliğin içinde animasyonlar o kadar iğreti duruyor ki teknik açıdan bu kadar başarılı bir oyunda nasıl bunu görmezden geliyorlar diye insan ister istemez kuşkuya kapılıyor. Görsellik had safhada ama animasyonlar inanılmaz berbat, bir Bethesda klasiği. Birçoğunuz son paragraflarda oyunun sistem ihtiyaçları ile ilgili cümleler aradığını bildiğimden performans değerlendirmesini es geçmeyeceğim. Grafik ayarları oldukça detaylı olduğundan geniş bir sistem yelpazesinde farklı farklı performanslar elde etmek mümkün olacaktır. Ancak çift çekirdek bir işlemci, 2 GB RAM ve en az Nvidia 7 serisi ve üstü bir ekran kartı ile oldukça yeterli görselliğe ve performansa ulaşabilirsiniz. Minimum sistem ihtiyaçlarının oyunu "anca" çalıştırabilecek bir sistem olabileceğini unutmayın.

    Fallout'un bir şekilde yeniden günümüze taşınması gerekiyordu ve açıkcası bunu Bethasda yaptığı için oldukça memnunum. Bir klasiğin dirilişi hüsranla sonuçlanabilirdi, eğer yapımcı kendine özgü yorumunu katmamış olsaydı. Evet bazı eksiklikler söz konusu, ama kesinlikle Fallout'un şanına yakışan bir oyun olmuş. Vault 101'deki bu minik bebeğin hikayesini mutlaka dinleyin, sıradan oyunların içinde nasıl kaybolduğumuzu göreceksiniz.






    Paylaş



  2. #2
    Stalkout
    Yedek Oyuncu

    Standart



    S.P.E.C.İ.A.L denilen sistem müthiş F3'de 2 karakter yaptım birincisi acemiliğimin kurbanı olup sadece 1-2 görev aldı.Sonra oyunu yeniden kurma kararı aldım bu sefer görevleri almaya başladım.Ana hikayenin 3-4 saatlik bir hikayesi olduğu yan görevlerle birlikte 45-50 saate varan oynanış süresi olduğu söyleniyor bunu bilemem çünkü daha Megatondayım.
    V.A.T.S sistemini kullanılmadığı zaman sıradan bir FPS oluyor.






    Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yandex.Metrica

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Web sitemizi kullanmaya devam ederek, turnuval.com hizmetlerini sizlere daha iyi sunabilmek amacıyla kullandığımız cookie'ler (çerezler) ve kişisel verilerinizle ilgili Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793