Adventure Company'nin tek düze adventure oyunlarından bıktıysanız, farklı bir adventure, farklı bir konu istiyorsanız ve biraz da Myst tarzı oyunları seviyorsanız okumaya devam edin. Çünkü Alida tam size göre. Alida, tek bir kişinin yaptığı bir adventure oyunu. Farklı konusu, atmosferi ve oynanabilirliği ile dikkat çeken bir oyun.

Alida Nisan 2003'de Macintosh platformu için yapıldı ve ancak bu yıl PC sürümü piyasaya sürüldü. Oyunumuz "first person point & click" bir interaktif grafik macera oyunu.

Hikayemiz, dört müzisyenin satış rekorları kırmaları, dünya çapında ünlenmeleri ve kaçınılmaz olarak çok fazla para kazanmaları ile başlıyor. Bu paraları çatır çatır yemek varken, dört akıllı müzisyenimiz bir adaya gitar şeklinde bir park yapmaya karar veriyorlar. Evet, yanlış okumadınız. Denizin ortasında dev gitar şeklinde tasarlanmış bir park. Menajerlerini ikna etmekte oldukça zorlanmalarına rağmen uzun bir süre geçmeden mühendisler, mimarlar tutulur ve planlar hazırlanmaya başlanır. Avustralya sahillerinde kayalık bir ada seçilir. Bir kaç ay sonra bütün planlar, projeler hazırlandığında artık adaya gitme vakti gelmiştir. Alida adını verdikleri adanın yapım aşamasında büyük zorluklarla karşılaşılır. Ada kayalık olduğu için büyük iş makineleri ve patlayıcılar kullanılmaktadır. Müzisyenlerimiz Alida'yı her bir parçayı birinin alacağı dört parçaya böler ve her parçada bir müzisyen kendi yaratıcılığını sergileyecektir. Müzisyenlerimizin amacı, 324 metre uzunluğunda, 252 metre gitar telleri ve 76 metrelik akort anahtarları içeren müzik yapılabilecek dev bir mekanik gitar yapmaktır.

Çalışmalar devam ederken şaşırtıcı bir keşif yapılır. İş makineleri kazarken, denizin 10 feet altında metalik bir cisimle karşılaşırlar. Uzun süren uğraşlardan sonra metal yüzeyin altına inilir. Aslında bu cisim asırlardan beri orada yatan, içerisinde iki küre içeren çok büyük küre şeklinde bir makinedir. Makinenin kontrol bölümü olan merkezine inildiğinde, müzisyenlerimizin biri bütün vaktini bu makineyi incelemeye verir. Bütün bunlar olurken müzisyenlerimiz için her şey yolunda gitmemektedir. Artık popülaritelerini yitirirler ve maddi sıkıntı çekmeye başlarlar. Alida için çok fazla harcama yapılmaktadır. Müzisyenlerimiz için cicim ayları artık bitmiş ve anlaşmazlıklar başlamıştır. İçlerinden birinin girdiği karanlık işlerde cabası. Bu durumda, bütün paralarını ortalık sakinleşinceye kadar Alida'da saklamaya karar verirler. Dörde bölünen Alida'nın her bir parçası artık ait olduğu müzisyenin kasasıdır ve bir dizi düzenekle korunmaktadır. Bir süre sonra ise Alida'yı kaderine terk ederler. Yıllar sonra menajerleri grubu tekrar toplamaya çalışırken müzisyenlerden birisi tekrar Alida'ya gider ve bir daha haber alınamaz. Bizim görevimiz ise, Alida'ya giderek kayıp müzisyen Arin'i bulmak.

Peki biz kimiz? Tıpkı Riven'da olduğu gibi Alida'da da bizim kimliğimiz hakkında hiç bir bilgi yok. Oyunumuz Arin'in eşinin bizi Arin'i bulmak üzere adaya gönderdiği küçük bir intro ile başlıyor ve maalesef bu intro hikayeyi detaylarıyla anlatmıyor ve oyuncuyu pek de iyi motive edemiyor. Oyuncunun konuyu tam olarak öğrenmesi oyun içerisinde bulunacak bazı ipuçlarına bağlanmış. Bu durumda oyunun başlarında, Arin kim? Ne arıyorum ben bu adada gibi soruları kendinize çok sık soruyorsunuz.

Hikayesinin özgünlüğü dışında Alida'yı ön plana çıkaran en büyük özelliği ise büyüleyici grafikleri. Grafiklerin büyük çoğunluğu statik ve 800 x 600. Gerçekten çok etkileyici mekanlar içermekte. Modellemeler, kaplamalar ve ışıklandırmalar mükemmel. Her nesne en küçük ayrıntısına kadar çizilmiş Oynayanlar bilir, grafikler biraz Riven'ı hatırlatıyor. Zaten oyunun yapımcısı da bunu gizlemeyerek oyunun yapımında Myst ve Riven'dan etkilendiğini söylüyor. Zaman zaman oyun oynamaktan ziyade, bir slayt gösterisi izlediğimiz hissine kapılıyoruz.