Bilgisayar oyunlarında genelde iyi tarafta savaşırız. Dünyayı uzaylılardan kurtarırız, Nazilerin kökünü kazırız ve ne biliyim sürekli birilerini kurtarırız. Bu senaryolar sürekli önümüze sürülse de aralarından iyilerini seçip oynarız. Ama insan ara sıra kötü tarafta da olmak istiyor. Gönlünce etrafı dağıtmak ve çevresine korku salmak istiyor. Aksiyon oyunlarında bu şans bize fazla verilmedi. Fakat INFERNAL size bu deneyimi yaşatma şansı veriyor.

Yönettiğimiz karakter Ryan Lennox isimli bir ajan. Ryan'ın aksiyon filmlerinde sıkça rastladığımız görevini tamamlamasının yanı sıra birazda acımasız olup kanundan önce suçluyu kendi cezalandırması, yani biraz dik kafalı ve içi öfke dolu. Ryan'ın bu durumu şeytanın işine gelir ve ajanımızı kendi saffına çeker. Benim gibi Ghostrider (Nicolas Cage film için yanlış karakterdi) sevenler varsa aranızda konunun hafiften araklama olduğunu fark edeceksiniz.

INFERNAL katıksız bir aksiyon oyunu. Önüne çıkanları öldür, kilitli kapıları aç ve bölüm sonunda çıkan bossları temizle ki diğer bölüme geçebilesin tadında bir oyun. Ama çatışma sahneleri oldukça güzel. Anında giren sert parçalar aksiyonda tavan yaptırıyor. Kalabalık düşmanlara karşı siper alarak savaşmak akıllıca oluyor, çünkü attıklarını vuruyor keratalar. Ama tahta gibi zayıf yerleri siper olarak kullanırsanız kısa zamanda ortada kalırsınız. Fizik motoru sayesinde ortamdaki birçok nesneye zarar verebiliyorsunuz, zaten çatışma sırasında ortam bir hayli dağılıyor. Evet, oyunun fizik kartı desteği de var. Etkileşimi gördüğünüzde fizik kartı desteğinin olması gerektiğini göreceksiniz. Ufak bir örnek vermek gerekirse, yüksek bir tahta platform üzerinde düşman gördünüz diyelim, tahta ayaklara ateş ediyorsunuz ve platform yıkılıyor. Düşmanda düştüğü yerden kalkamıyor.




Çatışma mekânlarımız bir hayli farklı. Mahzenlere iniyoruz, katedrallere giriyoruz ve orman gibi açık alanlarda savaşıyoruz. Düşman yapay zekâsı da her zaman ki gibi sınıfta kalan konulardan biri, her ne kadar siper almaları, yuvarlanarak değişik atraksiyon sergilemeleri de olsa sonuç kolay bir şekilde öbür tarafı boylamalarıyla sonuçlanıyor. İnsan Gears of War'daki yapay zekâyı arıyor. Bölüm sonu patronları da pek zorlu değil hepsinin zayıf bir tarafı var. Zorlanmadan geçebilirsiniz.

Ryan'ın kullanabileceği birçok silah mevcut. Aksiyon oyunlarının standart olmuş tüm silahlarını kullanabiliyoruz. Şarjör değiştirmede dikkatli olun, ilk olarak MAFIA oyununda kullanılan teknik burada da kendini gösteriyor. Mesela tabancanız 12 kurşun alıyor sizde bunların dördünü kullandınız, eğer o anda kurşun değiştirirseniz geri kalan 8 merminiz boşa gidiyor. Bu gerçekçiliği arttıran önemli faktör. Fakat esas iş silahlarda değil. Şeytanla yaptığımız anlaşma sonucunda bize bazı güçler veriliyor. Bunlar:

Infernal Attack: Bu gücü kullandığımızda elimiz aleve dönüşüyor ve birçok düşmanı tek vuruşta öldürebiliyoruz.

Teleportation: Bildiğiniz ışınlanma olayı. Genelde güvenlik kameralarını devre dışı bırakmak için kullanıyoruz.

Infernal Vision: Bu gücümüzde göremediğimiz gizli şifreleri veya objeleri görmemizi sağlıyor.