Son yıllarda piyasaya sürülen aksiyon oyunlarının birçoğunda korku öğeleri bulunuyor. Elbette başarılı yapımlar da çıkıyor ortaya ancak bu tarz oyunlara olan yüksek talep nedeniyle öylece piyasaya sürülmüş, başarısız birçok korku-aksiyon oyununun da satışa sunulduğu bir dönemdeyiz. Bu dönemde dikkatimizi çeken Killing Floor, korku yönü ağır basmasa da korku-aksiyon senteziyle ilginç bir çoklu oyuncu deneyimi sunuyor bizlere. Başarılı olup olmadığına gelin, hep birlikte göz atalım.

Kimler okumalı, kimler oynamalı?

Aksiyon oyunlarını seviyorsanız şöyle bir tadına bakabileceğiniz, aksiyon oyunlarını seviyor ancak korku oyunlarından tabiri caizse tırsıyorsanız denemeniz gereken, aksiyon ve korku oyunlarını seviyor; çoklu oyuncu seçeneği ilginizi çekmiyorsa beğenmeyebileceğiniz, aksiyon-korku türevini çoklu oyuncu seçeneğiyle oynamayı seviyor ve gecelerinizi Left 4 Dead'te Survival rekorları kırmakla geçiriyorsanız müptelası olabileceğiniz bir oyun sizleri bekliyor. Saydığımız kategorilerle ilginiz ya da ilginizin bulunması için niyetiniz yoksa sizleri sıkıcı bir yazı bekliyor olabilir. Yapacak daha iyi bir aktiviteniz yoksa okuyabilirsiniz yine de.

Mod'dan oyuna yolculuk

Oyunumuzun geçmişi o kadar da kısa değil aslında. Bir Unreal Tournament 2004 Mod'u olarak oyun piyasasına giriş yapan Killing Floor, Red Orchestra'dan hatırlayacağımız Tripwire Interactive'in çabalarıyla düşük bütçeli bir oyun olarak satışa sunuldu. Gel gelelim, bizler de Mod'un başarısının yeni oyunda sağlanıp sağlanamayacağı merakıyla oyunu incelemeye aldık.

Senaryo pek geniş sayılmaz. İngiltere'nin kırsal bölgelerinde ordu tarafından gerçekleştirilen klonlama deneylerinin başarısız olmasıyla ortaya çıkan eli ayağı düzgün (!) yaratıkları öldürmekle görevliyiz. Uzun lafın kısası, bulduğunuz yaratığı indirmeniz isteniyor. Oyunun temel kurallarına göre maksimum 6 kişilik asker grubunuzla gruptaki kişi sayısına göre sayısı ve güçleri artan miktarda yaratıklardan oluşmuş 10 akını başarıyla tamamlamanız gerekli. Silahları vurduğunuz yaratığın türüne göre para kazanarak ve her akın bitiminde elde ettiğiniz sabit parayı kullanarak size akın sonunda imleçle gösterilen silah tüccarından satın alıyorsunuz. Eğer ölürseniz ya da oyuna girdiğinizde akın devam ediyorsa akın bitince yeniden oyuna dönüyorsunuz. Para sorunu oluyor bu durumda ama oyunda birbirinize "B" tuşuyla kolayca para aktarabiliyorsunuz. Satın alma süresi kısıtlı; acele etmeniz gerekiyor akın sonlarında. Ayrıca yerde silah, kurşun, yelek bulma ve satıcıya elinizdeki silahları satma olacağınız da mevcut. Ekranın sağ üstünde kalan yaratık miktarını görebiliyorsunuz. "Tab" tuşuyla da oyuncuların öldürdükleri yaratık miktarları listeleniyor. Diyelim ki 10 akın da bitti; o zaman dananın kuyruğu kopuyor işte. Oyunda tipi evlere şenlik bir psikopat bilim adamımız var. Oyuncu tabiriyle "Boss" koymayı ihmal etmemiş yapımcılar. Onu da indirmeyi başarabilirseniz takımınızın hayatta kaldığını, başaramazsanız bir çuval inciri berbat ettiğinizi söylüyor oyun ve o haritadaki maceranız sonra eriyor.




Oynanabilirlik konusunda zirve yapıyor oyunumuz. Killing Floor, tamamiyle eğlenceye dayalı bir oyun olarak kafa yormadan saf aksiyon sunuyor oyunculara. FPS oyunlarından alıştığımız, silahın ucunda duran o 4 tane çizgi; yani nişan imlecimiz bu oyunda bulunmuyor. Sağ tuşa basarak namludan bakıyor ya da zamanla alıştıktan sonra göz kararı ateş ediyoruz. Left 4 Dead oynadıktan sonra Killing Floor oynarsanız silahların ne derece ateş hissi verdiklerini anlayacaksınız. Pompalıyı düşmanınızın midesine ateşleyip o "şııııkk şıııkkk" hareketini yaptığınız zaman sanki silahın ağırlığını hissediyorsunuz. Bir silahtan diğerine geçmek yine gerçeğe göre biraz hızlı olsa da diğer oyunlara nazaran daha yavaş ve gerçekçi. Kurşun doldururken düşmanlarınızın etrafınızı sarmaya başlaması aksiyonu doruğa çıkartıyor ve hepsini arka arkaya dizip tüm kurşunlarınızı boşaltarak yarma isteği beliriyor zihninizde. Vuruş hissi, silahların zamanlamaları gibi noktalarda 12'den vurmayı başarıyor oyun. Silahları bir yana bıraktığımızda, yürüme animasyonları biraz Counter-Strike: Source'u andırıyor. Normal ağırlığınıza göre yürüme hızınız değişirken elinize aldığınız silahın ağırlığına göre de daha hızlı ya da daha yavaş hareket ediyorsunuz. Sol altta ağırlık göstergeniz var ve taşıyabileceğiniz silah miktarını bu ağırlık göstergesi belirliyor.