Herkese yeniden selamlar, biliyorsunuz bundan önceki yazımda oyunun demo incelemesini yapmıştım, oyunun full sürümü bir hafta kadar önce elime geçtiği için inceleme yazımız ancak bu saate hazır olabildi, gecikmeden dolayı herkesden özür diliyorum, haydi yazıya geçelim..

Daha önceden oyunun demo inlemesini yaptığım için konuyu anlatmayacağım, dileyenler demo incelesini tekrar okuyup daha detaylı bilgiler edinebilirler. Zaten �Yüzüklerin Efendisi� deyince herkesin konu hakkında biraz bilgisi ve söyleyecek bir şeyleri olduğundan, konu hakkında derin tartışmalara girmek isteyen arkadaşları �mesaj odaları� bölümümüze davet ediyorum; istedikleri kadar soru sorup, bilgilerini diğer insanlarla paylaşabilirler, tabiki karşılıklı saygı çerçevesinde.

Evet nerde kalmıştık The Lord of the Rings: War of the Ring diyorduk, oyunumuz yüzük kardeşliği kurulup, büyük savaş olmadan evvel başlıyor ve ırkların savaşa girmeden önceki durumlarını gözler önüne seriyor. Her ırk(insan, elf, dwarf) kendi sorunları ile uğraşırken, büyük düşman karşısında nasıl birlik olduklarını görüyoruz oyunda, tabi ki bize bu savaşta yardım edecek tanıdık yüzlerde yanımızda oluyor (Gimli,Aragorn vs.) Oyunun başında bize iyi yada kötü taraflardan hangisinde oynamak istediğimiz soruluyor, yani oyunu kötü tarafla da oynayabiliyoruz ki bu hem oynanış süresinde büyük bir artış (çünkü oyun gerçektende kısa) hem de Urug-Hai�lerle oynamanın tadını bize yaşattığı için çok yerinde olmuş bana göre.

Burada Evil�lardan bahsetmişken kısa bir not düşmek istiyorum, Evil�ların gelişimleri biraz SC�daki Protoss�lara benziyor, şöyle ki bir yere bina yapabilmeleri için �Slave Master� ünitesinin o alana bir kaya dimesi gerekiyor, bu kaya içindeki kötü güç sayesinde çevredeki her şeyi kurutup size (yani kötülere) bina yapmanızı sağlayacak alan sağlamakta. Unutmadan şunu da söyleyeyim �Slave Master�lar aynı zamanda sizin populasyonunuzu arttırmaktalar, yani ev yada benzeri şeyler yapmak gibi bir zorunluluğunuz yok ama bu ünitelerden biraz fazlaca yapın ki biri öldüğünde herhangi bir sorunla karşılaşmayın. Bu arada demo yazısından sonra yorumlar da bir okuyucumuz oyunun grafiklerinin fazla renkli kaçtığını, orta dünya�nın o kadar da cıvıl cıvıl olmadığını söylemişti, buna katılmıyorum çünkü Evil�larla oynarsa gerçekten fikrinin değişeceği inancındayım.

Oyunda sevdiğim özelliklerden biri ırklara göre geliştirme binalarının bulunması, oyunda bir çeşit askeri bina bulunmadığından her ırkın kendi askeri binaları mevcut yani elven archer yapmak istediğinizde elflerin askeri binasını yapmak zorundasınız, ranger yapabilmek için ayrı bir bina, rohan süvarisi için bir başka ama bütün bunlar herhangi bir karışıklığa sebep olmuyor, her şey gayet anlaşılır ve açık. Tabi askeri binaları farklı olunca ünitelerin gelişim binaları da birbirlerinden farklı olmaya başlıyor. Oyun hızlı bir seyir içinde olduğu için ne bu binaları yapmak nede ordu toplamak çok uzun süreler almıyor bu yönde bir sıkıntınız olmasın. Zaten oyun RTS�ler içinde bir �Age of� serileriyle pek de benzerlikler göstermiyor, savunma önemli olmasına karşın yıkılmaz değil, aksiyon ön planda tutulmaya çalışılmış.