Strateji türü oyunları sevenler için aslında bu yıl Red Alert 2 ve eklentisi Yuri's Revenge dışında pek oyalanacak bir oyun çıkmadı sayılır. Şahsen, Empire Earth ve Civilazation III'ün ekran görüntüleriyle avundum durdum. Bir iki oyunu denedim ama pek sarmadı doğrusu (Battle for the Dune oynanamaz 3D sebebiyle hayal kırıklığı yarattı çünkü...). Real War oyunu da eğer, Amerika'daki 11 Eylül oyunlarıyla şans eseri konu olarak denk düşmeseydi ve bu oyun NTV MSNBC'nin sitesinde duyurulmasaydı, raflarda dikkatimi çekmezdi herhalde. Aslında oyunda yine iyiler ve kötüler olmak üzere iki taraftan biri oluyorsunuz. Tabi ki iyi taraf Amerika ama ilginç olan kötü taraf Rusya değil teröristler, hem de araplar. Bu sebeple de ilginç olarak şu andaki gündemle denk düşüyor ve daha oynamadan bu yüzden ilgi çekiyor. Ama bence oyunun en ilginç özelliği gerçek birlikleri kullanarak oynamanız. Askerler, özel timler, tanklar, uçaklar ve deniz birimleri tamamen gerçek birlikler. Bu tip bir gerçeklik de oyunu kaliteli yapıyor. Şimdi gelelim oyununun detaylarına...

Ekran görüntülerinde Real War (kısaca RW) logosunda "air * land * sea" ibaresini göreceksiniz. Oyun temel olarak da bu üç kavram üzerine oturtulmuş. Oyunun başlangıcında kurulu olarak sadece bir Headquarter'ınız var. Bu sizin karargahınız ve bunu kullanarak diğer binaları yapmaya başlıyacaksınız. İhtiyaç duyacağınız iki kavram var "supply" ve "energy". Enerjiyi yapacağınız Power Generator'ler ile karşılayacaksınız. Bunlar da görüntü olarak gerçekten küçük jenaratörler şeklinde. Geriye ilk ihtiyaç olarak supply kalıyor. Diğer oyunlardaki gibi bunu bulunduğunuz arazideki kaynakları harvest ederek karşılamıyorsunuz. İşte bence en gerçekçi yanı da bu. Oyunun başında bir miktar supply ile başlıyorsunuz ve bir Headquarter'ınız var. Headquarter ile aşağıdaki listedeki binaları yapabilirsiniz;

Headquarters:

# Power Generators
# Supply Depots
# Air Command Center
# Land Command Center
# Sea Command Center
# Combat Engineering Center

Bunları temsil eden logoların altındaki rakam değerini, üstündeki rakam ise bunlardan en çok kaç tane yapabileceğinizi gösteriyor. Bu da ilginç çünkü, keyfiniz istediği kadar sayıda aynı yapıdan ve birimden üretemiyorsunuz, örneğin ortalığı tank tarlasına çeviremiyoruz. Oyunun menüsünü gerçekten basit ve anlaşılır. Ama bahsetmek istediğim en önemli özellik şu; sağdaki menüde "land - sea - air - spec - builds" başlıkları var ve bunlardan örneğin air'a bastığınızda sahip olduğunuz tüm hava birimlerinin listesini küçük logolar şeklinde görüyorsunuz. Buradan seçmek istediklerinizi [ctrl] tuşuna basılı tutarak seçip yönlendirebiliyorsunuz. Bu çok büyük pratiklik sağlıyor. Örneğin savaşın ortasında seçmek istediğiniz birlikleri kovalamak zorunda kalmıyorsunuz. Aynı şekilde hem savaşı izleyip hem de builds menüsünden istediğiniz binadan üretime devam edebiliyorsunuz. Aslında üretim kelimesi tam doğru olmadı çünkü sadece kara birliklerini orada kendiniz üretiyorsunuz. Diğer birlikleri sipariş veriyorsunuz genel merkezinizden geliyorlar. Supply kavramını da kendiniz toplamıyorsunuz demiştim. Konuyu derinleştirmeden supply kavramını tam olarak açıklayayım en iyisi.