Star Wars Pazarı


Star Wars artık bir çoğunuza sıkıcı gelmeye başladı bile. Üstelik George Lucas henüz cebini dolduramamış olacak, hala oyun ve film yapmaya devam ediyor. Adventure, Action RPG derken önce şaşırtıcı biçimde yarış oyunu çıkardılar. Saha sonra da 3D RTS oyunu olan Force Commander'ı Star Wars pazarına sürdüler. Hafta başı çıkan dergiler gibi, pıtrak gibi çoğaldılar. Doğrusu bizim sitenin güncelleneme hızından daha sık oyun çıkarıyolar. Düşünün, Türkiye'nin en sık güncellenen Oyun Sitesi (reklamı kes sadede gel dediğinizi duyar gibi oldum, buyurun o zaman).
Star Wars deyince aklıma pek çok şey gelir. Jedi'ler, ışın kılıçları, robotlar ve tabii film olarak ele alındığında müthiş bir hikaye, mükemmel ses ve görsel efektler falan. Aslında Force Commander'ı alırken çok da hevesli değildim. Yani çok güzel bir oyun çıkmaz karşıma diye düşünüyordum. Önce oldukça uzun ve hiç de fena olmayan bir demo çıktı karşıma. Oyun için düşündüklerim yavaş yavaş değişti. Basit ama güzel görünümlü arayüzü geçtikten sonra oyuna girdim. Doğrusu oyunlara hareketli aryüzler konulmasına pek sinir olurum ya neyse. Benim incelme anlayışıma girmeyen yerlere saplanırsam mazur görün, çünkü bu oyun her ne kadar güzel olsa da Lucas Arts'ın elinden çıkan hiç bir oyuna itimatım kalmadı.
Oyunda filimde görmeye alıştığımız bir çok şeyle karşılaşacağız. Bomboş araziler, kocaman At-At lar falan bunlardan sadece bir kaçı. Oyunun harita mimasris yeni bir çok oyunda da yer alacak bir özellik (Ground Control, Earth 2150 ve Dark Reign 2 gibi) Bu oyunlarda yüze şekileri sadee güzel modellenmekle kalmıyor, ayrıca oyuna tamamen etki de ediyorlar. Dağların arkasıan saklanmak, bazı hakim tepelri ele geçirmek bildik olan bazı stratjiler. Öte yandan harita da kumullardan, tepe ve vadilerden başka pek de bişey yok. Arka planda da hep aynı ya da benzer bir müzik çalıyor, sadece çatışma anında değişiyor.
Oyunda filmde görmeye alıştığımız bir çok şeyle karşılaşacağız. Bomboş araziler, kocaman At-At'lar falan bunlardan sadece bir kaçı. Oyunun harita mimarisi yeni bir çok oyunda da yer alacak bir özellik (Ground Control, Earth 2150 ve Dark Reign 2 gibi). Bu oyunlarda yüzey şekilleri sade ve güzel modellenmekle kalmıyor, ayrıca oyuna tamamen etki de ediyorlar. Dağların arkasına saklanmak, bazı hakim tepeleri ele geçirmek bildik olan bazı stratejiler. Öte yandan haritada kumullardan, tepe ve vadilerden başka pek de birşey yok. Arka planda da hep aynı ya da benzer bir müzik çalıyor, sadece çatışma anında değişiyor.
Gerçekten 3D bir oyunda (ki bu bir strateji oyunu) iyi grafikler aramak hakkımız. Oyunun grafikleri öyle büyüleyici nitelikte olmasalar da güzeller. Hatta oldukça güzeller. Kamerayı yaklaştırdığınızda adamlar netleşiyorlar hatta iyice yakınlaştığınızda pek çok ayrıntıyı görebiliyorsunuz. Mesela dağların pek çok girintisi çıkıntısı var. Tabii böyle olunca dağlar gerçekten dağa benziyor. Sadece görünüş olarak da değil, oyunun yapısına da etki ediyorlar. Vadiler, kanallar dehlizler tarih derslerinde dinlediğimiz savaş hikayelerindeki öneme sahip. Boğazların Jeopolitik önemi konusunu iyi dinlemediyseniz bunu kavramayazsınız (verilen mesaj: Ne bu, hep oyun hep oyun. Biraz da oturup ders çalışın, hayret edilecek birşey yaa. kafamı bozma akşam vakti - akşam olduğu ne belliyse artık).