Merhabalar. Benim için oldukça uzun süren bir tatilin ardından yeniden beraberiz. Kundakta bebişken bile her yaz aksatmadan mutlaka 2,5 ay tatil yapmak geleneğim olduğu için, bu yaz da buna aynen devam ettim. Pişman değilim, yine olsa yine yaparım. Bu tatil süresi boyunca teknolojiden uzak yaşamak konusunda hayli büyük yollar kat ettim. Aslında bunu da bir oyun haline getirdim, her hata karşılığında puan azalttım ("dermişiiim" diye bir geyik var ya, işte onu yapmıyacapım. yaşasın fıkra, kahrolsun geyik muhabbetleri). Sonunda elimde puan kalıp kalmayacağına baktım. Aslında en yüksek puanı TV ve İnternet Café'ye gitmek götürdü. Ama onun haricinde telefonla bile konuşmadım.(Eğer hala yazıyı okuyorsanız, merak etmeyin oyun hakkında da yazdım. Lafı uzattığıma bakmayın.)

Tatilden büyük şehir hayatına dönerken en büyük korkum işimle (öhöm !!) ilgili oldu. 2 ay süreyle bırakın oyun oynamayı, Tv bile zar zor izlediğim için nasıl oyunlar çıktı, hangileri yazıldı, eklenti paketleri ortaya geldi mi gibi sorular kafamı doldurdu durdu. Bu kaygılarımı eş dost aile eşrafı ve akrabalarıma da duyururken (belediye anonsu gibi oldu) Eskişehir civarında hız limitini aşmışız. (yazarın gereksiz notu: hız limitlerini aşmayın). Ona bayıldığımız ceza ücretinin ardından içimde oyun alma isteği de uyanmadı,malum oyun paraları havaya uçtu.(hüvea hala harçlık alıyorum, siz siz olun, ailenizin yanında okumayın, yatılı okuyun.) Fakat görev sorumluluklarının bilincide bir genç olarak istemesemde (yalana bak) oyunu aldım ve sizlerle paylaşmak üzere yazımı yazıyorum

Efendim oyunumuz bir gerçek zamanlı strateji. Adının herhangi bir dildeki anlamına sürekli sinir olduğum için ben ortak zaman tabanlı strateji diyorum. Daha bilimsel ve aslında daha doğru. Gerçek zaman diyince sanki öyle olmayan oyunlar gerçek değilmiş hissiyatı uyandırıyor. Çarpılayıcı bir pazarlama adı, ama sevmiyorum işte. Zaten genelde RTS kısaltması yaygın kullanılyor, insanlar da olayın farkında. Uzatmayayım, oyunumuz sular altında geçiyor, 2D RTS'nin suyunun çıkmaya başladığı dönemde konusu su olduğu halde ayakta kalmayı başarıyor. Temel yapısı itibariyle StarCraft ile çok bezeşiyor. Alt yapısı ona göre kurulmuş. Ama tam tamına kopyası ya da taklidi olduğunu söylemek ağır bir itham olur. Bu yüzden biz ona Submarine Tıtans demeye devam edeceğiz.

Beni biraz tanıyanlar, RTS'ye ve StarCraft'a olan ilgimi bilirler. Bilmeyenler de öğrensin bu vesileyle. StarCraft'ın olduğu her yerde bir parmak uzatılmaya çalışılıyorsa, bilin ki devamında gelen kol benim kolumdur. Yani tam manasıyla bir StraCraft fanatiğiyim. ve çok iyi hatırlıyorum, oyun ilk çıktığında WarCraft taklidi diye düşünerek almamıştım. Zaman beni yanılttı ve StarCraft'ın sağlam altyapısı olan bir RTS oyunu olduğunu gösterdi. Ondan sonraki dönem RTS'nin altın dönemi oldu. farklı görev türleri, farklı tasarımlar, 3D stratejiyi iyice belleten muhteşem eser HomeWorld ve kendi yarattığı türü ırk dengesizlikleri ile yok olmaya sürükleyen Tiberian Sun... Hepsi StarCraft altın tabaktan büyük pasta dilimini yiyince ortaya çıktı. İşte hala çıkmaya da devam ediyorlar. Ama uzman gözler üzerlerinde. Cücüğü çıkarılmış soğan gibi parça parça edeceğiz oyunu ortada Submarine Tıtans kalmayacak. Sizin tek yapmanız gereken sayfa değiştirmek...