Incognito'nun PlayStation 3 platformu için hazırladığı Warhawk sonunda piyasaya çıktı ve çıktığı gibi tartışmalara yol açtı. Tüm PlayStation sahiplerinin uzun zamandır takip ettiği ve beklediği oyun, bir çok dergi ve siteden çelişkili puanlar aldı. Bazıları oyunu yerin dibine sokarken, bazıları yere göğe sığdıramıyor. Bu kadar uzun zamandır beklenen Warhawk gerçekten yorumlaması zor bir oyun. İyi veya kötü demeden önce üzerinde konuşulması gereken bir çok husus var. Bu incelemede, bu çelişkili açıklamaların sebeplerinden bahsederken oyunu ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğim.

Bu çelişkili yorumların bir kaç sebebi var. Bu sebeplerden birisi şu ki, Warhawk tek kişilik moda sahip olmayan, sadece online oynanabilen bir oyun. Bu bir artı veya eksi değil. Oyunu sadece online oynanabilen bir oyun olarak analiz etmeliyiz. Bu durumda ikinci bir tartışma konusu doğuyor, o da oyundaki güç dengesi. Online oynanan oyunların en önemli özelliği oyundaki silahların ve taşıtların güç dengesinin mükemmel olması gerektiğidir. Eğer bir makinalı tüfek diğer silahlardan çok daha kullanışlı olursa diğer silahları kimse kullanmaz veya bu oyundaki gibi değişik taşıtları kullanma şansınız varsa, bu taşıtlar arasında güç dengesi iyi kurulmuş olmalıdır. Aksi takdirde oyundaki zayıf silahların ve taşıtların çoğu kullanılmaz ve böylece oyun içeriğini ve özelliklerini kaybeder. İşte oyunun ilk yorumlarında bazı kişiler bu dengenin kötü olduğunu, bazıları ise çok iyi olduğunu söylüyorlar. Son olarak da oyunun kontrolleri, içeriği ve ücreti hakkında tartışmalı yorumlar duyduk. Peki kim doğru söylüyor?

Tabii herkes kendine göre haklı yorumlara sahip. Fakat bence tüm bu yorumlar çok uç noktalardalar. Oyun ne bazılarının dediği gibi kötü ne de bazılarının dediği gibi görülmemiş muhteşem bir online deneyim. Oyun almaya değer, çok güzel bir oyun. Fakat artıları ve eksileri ile birlikte. Bu noktaları sırasıyla inceleyelim.

Güç dengesi

Warhawk sadece online oynanan bir oyun olarak başarı ile hazırlanmış bir yapıt. Gerçeği söylemek gerekirse oyun gerçekten online oynamak için tasarlanmış olduğunu her karesinde gösteriyor. Gerek karaktemizin karadaki animasyonları. Gerek kara taşıtlarının hızları ve diğer objelere çarptıklarında verdikleri tepkiler, gerekse uçakların manevraları hiç bir tek kişilik oyunda olamayacak kadar yapay. Yanlış anlaşılmasın, yapay derken bunun kötü bir yanı yok. Oyunu eğlenceli ve hızlı bir online deneyim haline getirmek için özellikle böyle tasarlanmış oldukları çok açık ve bu görevi başarıyla yerine getirmişler.




Oyunda karakterimizle karada her hangi bir 'Shooter' oyununda karşımıza çıkabilecek olan tüm silahları kullanabiliyoruz. Makineli tüfek, füze atar, tabanca, el bombası, bıçak bunlardan sadece bazıları. Ayrıca bu silahların dışında oyun alanına dağılmış değişik ağır kara silahları da bulunmakta. Siperlerin arkasındaki ağır makineli tüfekler ve değişik tiplerdeki uçak savarların yanına gidip kare tuşuna bastığımızda içten görünüş halde bu silahları kullanabiliyoruz. Oyunda ayrıca kara taşıtı olarak tank ve jip, hava taşıtı olarak da uçakları kullanabiliyoruz. Tank ve ciplerin içine birden çok kişi binebiliyor ve birisi aracı sürerken diğeri silahları kullanabiliyor. Uçaklar ise tek kişilik araçlar.

Oyunda kullanabileceğimiz bu kadar silah ve taşıt olunca kimin neyi kullandığı gerçekten önem kazanıyor ve güç dengesinin önemi bu noktada ortaya çıkıyor. Yapımcılar bence bu dengeyi iyi yakalamışlar. Mesela uçakların zırhları zayıflatılmış. Yere konmuş bir uçağı 3-4 el bombası ile patlatabiliyoruz. Tanklar daha iyi zırhlara sahipken daha hantal silah gücüne sahipler. Bunun gibi ufak ayarlamalarla oyunda güzel bir denge sağlamışlar ve oyunu daha zevkli yapmışlar. Oynadığım oyunlarda her silahın ve her aracın gücünü iyi kullanan değişik oyuncular gördüm. Belki zaman içerisinde bazı nesnelerin veya araçların daha iyi olduğu ortaya çıkarsa eminim ufak update'ler sayesinde bu sorunları hallederler.