Ubisoft'un aynı lisans ile çıkarttığı 1 milyonuncu yapım olmasına rağmen yeni nesile gelen ilk Tom Clancy imzalı oyun olması ile ün kazanan Ghost Recon Advanced War Fighter, gerek grafikleri, gerekse serinin eski bölümlerine göre oldukça geliştirilmiş oynanışı ile bir anda Xbox 360 oyunları arasında hit oluvermişti hatırlarsanız. Yapımcılar ulaşılan başarılı satış rakamlarını ve populariteyi göz önünde bulundurmuş olacaklarki oyunun 2. bölümünü henüz 1 sene gibi bir süre içerisinde hazırlayıp piyasaya sürdüler. Hardcore oyuncular iyi bilir ki aceleye getirilmiş her yapım hayal kırıklığı adayıdır. O zaman sizde hemen soracaksınız eminim ki. Bu oyunda o büyük hayal kırıklıklarından biri mi??? Cevabım kesin ve net: Hayır.

Cross-Com...

Bu kadar kısa sürede piyasaya çıkmasına rağmen ilk bölüme dair herşey daha iyiye gitmiş. Daha hızlı oynanabilirlik, daha akıcı kontroller, ve daha iyi grafikler. Grafiklerin detaylı incelemesine geçmeden önce oyunda yapılmış en bariz değişikliğe değinmek isterim. İlk bölümde çok fazla yararlanamadığımız cross-com bu bölümde oldukça geliştirilmiş olarak karşımıza çıkıyor. Artık askerlerimize emir verirken, ya da verdikten sonra RB (right bumper) tuşuna basılı tutarsanız herşeyi askerinizin gözünden tam ekran olarak görebiliyorsunuz. Aynı şey Cypher'ımız içinde geçerli. Taktiksel haritayı açıp UV Cypher ımızı (hatırlarsınız şu uçan minik casusumuz) belirlediğimiz bir bölgeye gönderirken RB tuşuna basılı tutarsanız tarama işlemini yaparken neler gördüğünüde tüm ekran olarak görebiliyoruz. Bu görüntüler sırasında hoş bir parazit efekti ile bezenmiş siyah beyaz görüntüler savaş alanımıza gerçekcilik ve heyecan da katıyor. Üstelik sadece görsel bir gelişimde değil bu. Artık askerlerimizin gözünden görebildiğimiz için, kendimiz avantajsız bir pozisyonda olsak bile onları istediğimiz noktaya yönlendirebiliyoruz. Taktiksel açıdan büyük kolaylık katıyor bu da oyuna. Cross-com dan sonra farkedeceğiniz bir diğer değişiklik ise oyunun birinci bölümüne göre çok daha kolaylaşmış olması. Bu değişim oyunun taktiksel kimliğinden biraz çıkartmış olsada oynanabilirliği daha dinamik ve eğlenceli kılmış bana sorarsanız.



Meksika'ya Geri Dönüyoruz!

Oyun tam olarak bir devam oyunu ve ilk bölümden sonra tekrar kaldığımız yerden yani Meksika'dan devam ediyoruz. Yine hayaletlerin lideri Scott Mitchell olarak Meksika'daki yönetimi devirmeye çalışan terörist grubu durdurma görevi alıyoruz. Bu çok gizli görevi sürdürürken her zamanki gibi bir ekibimiz var. Üstelik bu sefer ekibimize Meksika lı askerler, onların zırhlı araçları, hatta hava saldırısı için jetler ve birinci bölümden farklı olarak bir de mule katılıyor. Mule küçük bir arabayı andırıyor ve içinde bizim için silahlar ve sağlık ekipmanları bulunuyor. Bazı görevlerde çok işimize yarayan bu aracı mümkün mertebe yanınızdan ayırmayın derim. Mule un önemini arttıran asıl faktör oyundaki bir başka yenilik. Her bölüme başlarken medic'iniz (sıhhiyeniz) 3 medipack (sağlık çantası) ile başlıyor. Ve siz yaralanan askerlerinize yardım etmesi için emir verdikçe bir sağlık çantanız gidiyor. Aynı şekilde kendiniz de yaralandığınız zaman bir komutla medic'inizi yanınıza çağırıp iyileşebiliyorsunuz. Sağlık çantanız bittiğin de ise Mule unuzu açmanız yeterli. Elbette Mule her bölümde sizinle olamıyor. Saydıklarım dışında oyunda çok da büyük bir değişiklik yapılmamış aslında. Yine recon görevlerimiz, sniper görevlerimiz ve helikopter görevlerimiz var. Ekibimiz artık daha akıllı ve onları yeni cross-com ile yönlendirmeyi başarırsanız işimizi oldukça kolaylaştırıyorlar. Teröristler ilk bölümdeki kadar ölümcül değiller GRAW2 de. Üstelik adamlarınızda daha zeki ve daha kolay yönetiliyorlar yeni cross-com sayesinde. Bütün bunlarla beraber yeni birkaç silah da eklenmiş durumda cephaneliğimize. Anlayacağınız zaten birinci bölüme göre kısa olan oyun iyice kısalıyor şartlar böyle olunca. O yüzden siz siz olun oyunun 3 zorluk derecesinden biri olan elevated risk (en zor) i seçin. Hem alacağınız Achivement Puanlarınız artacaktır, hem de single player görevleriniz daha zevkli geçecektir.