Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Street Fighter IV

  1. #1
    Emekli Yetkili

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 6.148
    Tecrübe Puanı 1357
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart Street Fighter IV



    Street Fighter IV


    Yapım Capcom | Dağıtım Capcom | TürDövüş | Diğer PlatformlarPS3 Xbox 360
    Dün, uzun yıllardan sonra bir atari salonuna girdim. (Bu salonlara artık yeni bir isim bulsak fena olmayacak.) Lise yıllarımda, sıkıcı ders saatlerinden kendimi kurtardığım saatlerin yegane dostuydu bu salonlar. Street Fighter II denen bir oyunla ilk defa karşılaşmıştım o zamanlarda. Salondaki bütün oyunlar kendilerine tek tük oyuncu çekebilmişken, sadece bir oyun makinesini, etrafındaki kalabalığı, yoğun bir şekilde gelen “Hadoken!” ve “Shoryuken!” seslerini çok net hatırlıyorum. Kalabalığa doğru yöneldiğimde ve kendime ekranı görebilecek bir pozisyon ayarladığımda gördüklerimi ve hissettiklerimi de aynı şekilde, çok net hatırlıyorum; büyülenmiştim! Hatta Final Fight’taki Guy’dan sonra bir oyun karakterine daha hayran olmuştum. Bu karakter ise Ryu’dan başkası değildi.
    Street Fighter efsanesi o zamanlar yeni başlıyordu ve Capcom, Street Fighter II ile sağlam bir temel atmıştı. Zamanla bu ismin başına “Super” ve “Turbo” terimleri eklenecekti ve bunların arkasından gelecek olan Street Fighter Zero ile ben bu efsaneye tekrar kendimi kaptıracaktım. Oyunlara üçüncü boyutun girmesinden sonra ortaya çıkan Street Fighter EX oyunlarından ve isimlerini bile anmak istemediğim, Street Fighter kahramanlarının X-Men kahramanlarıyla birlikte havalarda uçtukları oyunlardan sonra bu efsanenin içinde resmen bir duraklama dönemi yaşadım. 2008 yılına geldiğimizde ise efsanedeki isim yeniden tahtına oturmaya hazırlanıyordu ve oyun salonlarına (Oyun salonu, evet, çok daha iyi!) “Street Fighter IV” (SFIV) isminde bir bomba düştü. Bu oyun, çok geçmeden konsollardaki yerini aldı ve en nihayetinde kendisini bilgisayarlarımızda ağırlayabildik.
    Aramıza yeni katılanlar var!

    Öncelikle edindiğiniz tüm Street Fighter tecrübesini bir yana koymanızı tavsiye ediyorum; çünkü karşımızda her yanıyla yepyeni ve taptaze bir Street Fighter var. Şu an bu oyunu anlatmaya nereden başlayacağımı gerçekten kestirebilmiş değilim. Yeni grafikler mi desem, yeni dövüş mekanikleri mi desem, yeni ve klasik Street Fighter karakterleri mi desem... Durumu karmaşadan çıkarmak adına, SFIV’teki karakterleri tanıyarak bir başlangıç yapmak en doğru seçim olacak sanırım.
    SFIV’ün repertuarı, klasik Street Fighter karakterleri ve kadroya yeni eklenen diğer karakterler ile birlikte tam olarak 25 dövüşçüden oluşuyor. Capcom, SFIV için Street Fighter geçmişinin en seçkin karakterlerini seçmeyi ihmal etmemiş ve iyi de yapmış. Aslında her Street Fighter karakterinin benim gözümde ayrı bir yeri var diyebilirim ama bu oyundaki liste beni fazlasıyla tatmin etti. Her zamanki asaletiyle Ryu, kibirli ama bir o kadar da sempatik yapısıyla Ken, gözümüzün nuru Chun-Li, “Hadoken” fobisiyle Zangief, karizmatik asker Guile, kadersiz Blanka, elastik vücuduyla Dhalsim, bir Sumo devi olan E. Honda, güzellik abidesi Vega, moronluğunu koruyan Balrog, intikam hırsını hala ruhunda taşıyan Sagat, baş belamız M. Bison, Fei-Long, Cammy, Akuma, Gouken, Sakura, Rose, Dan, Gen... Yeterince tatmin oldunuz mu? Durun, daha bitmedi! Söylenenlerin aksine, SFIV’e yeni birer karakter olarak oturmuş olduklarını düşündüğüm beş yeni karakterimiz daha var. Bu karakterler için bir “hoş geldiniz” merasimi düzenleyelim mi, ne dersiniz?


    Abel: Almanya’dan aramıza katılan Abel, denediğim kadarıyla oldukça etkili bir dövüşçü. Dövüş tarzı olarak Zangief’i andıran Abel, ortalama bir hıza sahip ve boyutuna nazaran çok etkili kombine hareketleri var. Abel’in yakaladığı ve savurduğu bir adam olmak pek hoşunuza gitmeyecektir. Bu yüzden Abel ile dövüşürken yakın dövüşler konusunda dikkatli olmanızı tavsiye ediyorum.
    C. Viper: Bu kadın, SFIV’teki ilk dayak yediğim karakter olma unvanını elinde bulunduruyor. Dövüş başladıktan sonra ne olduğunu bile anlayamadan “K.O.” patlamasıyla karşılaştım; üstelik iki defa üst üste! Yakıcı ve yüksek voltajlı yetenekleri olan C. Viper, yakında benden çok fena dayak yiyecek; bunun da altını çizeyim.
    Rufus: Rufus’u SFIV’ün yeni karakterleri arasındaki en ilginç karakter olarak ilan ettim. Su doldurulmuş bir balon görünümünde olan Rufus, görüntüsünün aksine oldukça hızlı ve tehlikeli, üstelik çok da komik. Şişman ama hızlı bir karakter ilginizi çekebilir mi, bilemiyorum ama “estetiğe aldırmam, hıza önem veririm” diyorsanız Rufus’la bir tanışın.
    El Fuerte: Alın size Vega’dan sonra bir çingene daha! Üstelik bu çingene bir Amerikan güreşçisi ve elinde bir tava taşıyor! El Fuerte’nin gözünüzü yoracak derecede hızlı bir karakter olduğunu hemen belirteyim. Sağa sola koşarak ve rakibini altından girip üstünden çıkarak yerden yere vurabilen El Fuerte, başlangıçta size zevk vermese de alışıldığı taktirde çok renkli ve güçlü bir karakter olarak favorileriniz arasında yer alabilir.
    Seth: SFIV’ün aynı zamanda boss karakteri olan Seth, oyundaki hemen hemen her karakterden birer parçaya sahip. Kolları Dhalsim gibi uzayabiliyor, “Sonic Boom” fırlatabiliyor ve olmazsa olmaz bir “Shoryuken” hareketi dahi var. Seth şöyle özetlenebilir: Gıcık, sinir bozucu, şişkin egolu, şekli şemalı belli olmayan ama bir o kadar da güçlü ve hızlı.
    Son yıllarda evlerimize taşınan dövüş oyunlarının adeti olduğu üzere, ilk etapta SFIV’ün bütün karakterleriyle oynayamıyorsunuz. Fei-Long, Cammy, Akuma, Gouken, Sakura, Rose, Dan, Gen ve Seth karakterlerini oynanabilir hale getirmek için biraz kendinizi yırtmanız lazım.

    Round One! Fight!

    Yenisiyle, eskisiyle bütün SFIV karakterlerini tanıdığımıza göre artık dövüş meydanlarına çıkabiliriz. Oyundaki ilk maçıma çıktığım zaman fark ettiğim en büyük nokta, SFIV’ün tarzının Street Fighter Zero’daki tarza yakın olması oldu. Bu durum beni oldukça memnun etti diyebilirim; çünkü bence Street Fighter Zero, Street Fighter tarihindeki ikinci duraktır. Alışık olduğumuz üzere her karakterin üç çeşit yumruktan ve üç çeşit tekmeden oluşan hareketleri mevcut. Yine her karakterin kendine özgü, yani “unique” hareketleri de var. Bunların haricinde, Ryu’nun Hadoken’i ve Guile’ın Sonic Boom’u gibi estetik ve bilindik hareketlerden de uzun uzun bahsetmeme gerek yok sanırım. Unutmadan belirteyim; SFIV’te rakibinizi yakalayıp fırlatmak için artık tek tuş yeterli değil. Bu hareket için “küçük tekme” ve “küçük yumruk” tuşlarına aynı anda basmanız gerekiyor.
    Gelelim dövüşleri birer fantastik şölene çeviren “Super Combo” ve “Ultra Combo” hareketlerine. Ekranın alt tarafındaki dörder parçalık barlar, Super Combo hareketlerini temsil ediyor. İsabet alan her tekme ve yumruğunuz -ve hatta aldığınız darbeler- sayesinde Super Combo barı doluyor. Karakterinizin süper hareketini parmaklarınızla dokuduğunuz anda ise ortaya olağanüstü bir gösteri çıkıyor; hele ki bu hareket rakibinize isabet ederse... İşin ilginç tarafı, eğer barın dört parçasından bir tanesi doluysa Hadoken gibi bir hareket daha güçlü bir hal alabiliyor. Olayın Ultra Combo tarafı ise bambaşka. Super barının yanında duran yarım daire şeklindeki Ultra barı, sadece darbe aldığınız zaman doluyor. Bu hareketi rakibinize gömdüğünüz zaman neler olduğu konusunaysa hiç girmeyeyim; çünkü bu hazzı bu cümleye sığdırmak pek mümkün değil. Bu konuda sadece şunu söyleyebilirim: Ultra Combo, dövüşün kaderini her an değiştirebiliyor. Galibiyete doğru giden bir raundun böbürlenmesinin tadını çıkarırken bir anda kendinizi yerde bulduğunuzda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

    Yeni bir Street Fighter’a yakışır bir görsellik...

    Bütün firmalar bir yana dursun, bazen Capcom çalışanlarının ellerini teker teker öpmek istiyorum. Capcom’un yarattığı diğer şaheserler de bir yana dursun, Street Fighter ekibini teker teker kucaklamak ve her birini bunaltacak kadar tebrik yağmuruna tutmak istiyorum. SFIV’te öyle bir görsel kalite var ki -ve Tanrı’ya şükürler olsun, bu kalite oyunun PC versiyonuna o kadar güzel aktarılmış ki- oyunu oynarken büyülenmemek elde değil; hatta oyunun PC versiyonu için grafik ayarlarına minik bir nüans da eklenmiş. “Extra Touch” başlığında erişeceğiniz seçeneklerle oyunun görselliğine farklı dokunuşlar yapabiliyorsunuz. Ben bu ayarları denedikten sonra kapalı tutmayı tercih ettim ama dilerseniz siz de bir deneyin, belki hoşunuza gider. Konu buraya gelmişken aklıma geldi; SFIV, konsollardan PC’ye geçerken biraz “aksamış” sanki. Oyunu bilgisayarınıza ve parmaklarınıza oturtana kadar biraz zorlanacaksınız; hatta gamepad’inize özenerek yerleştirdiğiniz bütün tuşların “default” ayarlara döndüğünü gördüğünüzde küçük bir sinir krizi bile geçirebilirsiniz ama bir süre sonra buna da alışacağınız için ortada herhangi bir sorun kalmayacak.
    Konuyu derleyip toparlamaya kalktığımda SFIV için “her yönüyle üstün bir oyun” diyebiliyorum rahatlıkla. Benim gözümde Street Fighter’ın ayrı bir yeri olduğu için yorumlarım biraz taraflı olarak algılanabilir ama eğer dövüş oyunlarını seviyorsanız, aynı düşüncelerin sizin zihninizde de kendiliğinden ortaya çıktığını fark edeceksiniz; bu kadar da iddialıyım! Kavga ve savaşlarınızın ekranlarınızda kalması dileğiyle...
    Street Fighter efsanesi, SFIV ile yeniden şaha kalkıyor! Yüzlerini özlediğimiz karakterler, onlara eşlik eden yeni dövüşçüler, muazzam bir oyun yapısı, olağanüstü bir görsellik ve her yönüyle daha fazlası için SFIV’ü ve Capcom’u ayakta alkışlıyorum!
    9,7






    Paylaş



  2. #2
    Usta Oyuncu
    Adonis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üyelik tarihi : Oct 2007
    Mesajlar : 14.126
    Tecrübe Puanı 10000
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart



    bu paylaşıldı iide






    Paylaş

  3. #3
    Emekli Yetkili

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 6.148
    Tecrübe Puanı 1357
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart



    göremedim onceden güncellenmiş oldu sorun deil .






    Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Web sitemizi kullanmaya devam ederek, turnuval.com hizmetlerini sizlere daha iyi sunabilmek amacıyla kullandığımız cookie'ler (çerezler) ve kişisel verilerinizle ilgili Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793