The Old Republic Hikayesi

Revan kaybolalı yaklaşık 300 yıl oluyor ve evrende o zamana kadar yüzyıllar boyunca yüzünü göstermemiş olan Sith İmparatorluğu'nun evrenin bilinmeyen noktalarından çıkıp, Antik Jedi Düzeni'nden intikamını almak için dönme vakti gelmişti. Devasa bir ordu ile Galaktik Cumhuriyet kontrolündeki onlarca gezegendeki medeniyet yıkıldı ya da ele geçirildi. Sith, Cumhuriyet'in merkezi olan Couscant'e girip düşmanlarını antlaşma yapmaya zorlamıştı.

İmparator gizli emellerinin peşinde koşarken, Cumhuriyet Senatosu düzeni tekrar sağlamaya çalışıyordu. İki taraf arasında hızla yükselen tansiyon, ateşkesi yavaş yavaş geçersiz kılarken savaş yüzünü tekrar göstermeye başlıyordu.

22.000 yıldır barışın ve adaletin koruyucuları olan Jedi Düzeni, Sith Lordlarının gücü karşısında ayakta durmalıydı ve bunun için jediların antik gezegeni olan Tython'a yerleştiler. Yüzyıllar önce bir kısım düşünür Tython'da Güç'ün sırlarını öğrenmek için toplanmışlardı ve o sırların en korkunçları açığa çıktığında az daha gezegen yok oluyordu. Kurtulan düşünürlerden bir kısmı kaçarak Jedi Düzeni'ni kurdular. Coruscant'ın işgalinden sonra Tython'a giden jedilar orda karanlık tarafın ne kadar güçlü olduğundan habersizlerdi. Sith ise yüzyıllardır kutsal gezegenleri olan Korriban'ın kontrolünü tekrar ellerine almışlardı. Korriban, en eski Sith lordlarının mezarlarını barındıran ve neredeyse hiç olmayan doğal yaşamında bile gücün karanlık tarafını barındıran bir gezegendi.



The Old Republic Hakkında

Bioware'in 2 yıldır gizlice üzerinde çalıştığı The Old Republic, hikaye bazlı olmasıyla birlikte oyun üzerinde şu an tam olarak 12 yazar çalışmakta. Buna bağlı olarak oyunda diyalog ağaçları olacak ve bu ağaçlar karakterle ilgili bir takım özellikleri, yeteneklerin gidişatını değiştirecek ve karakterin kişiliğini etkileyecek. Her karakterin hikayesi farklı olduğundan bütün hikayeler farklı tatlar verecek. Yani Sith ve Jedi hikayeleri, cutsceneler vb. hiçbir şey aynı olmayacak. Oyunda Sith olursanız illa karanlık tarafta olacaksınız diye bir şey yok, bu durum Cumhuriyet için de geçerli. Sith tarafındaki bir kahramansanız olayları iyi yolla da çözebilirsiniz ya da Cumhuriyet için çalışırken tarafınızın çıkarları için en korkunç ve karanlık yolları kullanabileceksiniz. Ayrıca KotOR oyunlarında yanıtsız kalmış bir çok sorumuzun yanıtını alacağız. KotOR I ve II'den tanıdığımız çok az karakterle karşılaşacağız bu karakterlerin başında da HK-47 yer alacak.

Classlardan bahsetmek gerekirse birçoğunuzun aklında "Jedi ve Sithler oyunda olacak mı?" sorusu olduğuna eminim. Bioware bu soruya "Evet ve evet, Jedi classı olacak!" cevabını verdi. Çok fazla Jedi olması hikaye yönünden sizi korkutuyorsa hatırlatmam gerekir ki; Star Wars IV, V ve VI'da Jedi olarak sadece Obi-wan, Luke ve kendini ölüme hazırlayan Yoda'yı, Sith olarak ise İmparator ve Darth Vader'ı görmüştük. Bunun nedeni ise Galaktik İmparatorluğun geri kalan bütün Jediları tek tek avlaması ve Sithlerin de 1000 yıldır tek efendi ve onun tek çırağı geleneği ile devam etmesiydi. KotoR 2'de de az jedi olmasının nedeni; hepsinin birer birer kelle avcıları tarafından avlanmasıydı. Çok fazla Jedi olması durumunu Bioware, The Old Republic zamanında Jedi Düzeni ve Sith Konseyi arasında gerçek bir savaş olduğunu ve bu tarafların buldukları bütün force-sensitiveları taraflarına katmaya çalışması olarak belirtiyor. Diğer classlardan büyük ihtimalle commando ya da soldier, bounty hunter, smuggler bulunacak... Tabi ki class sayısı bu kadarla sınırlı kalmayacaktır.
Yapmaya çalıştıkları şey "tamamen epik" bir oyun. Ayrıca en sonunda "18 tane tavuk başı getir ve sana xp vereyim" mantığında olmayan bir görev-hikaye sistemi gelecek. Görevler, oyuncunun kahraman gibi hissetmesini amaçlıyor. Otuz tane adamın tek bir kişiye saldırması pek de kahramanca bir şey olmadığından kalabalık gruplarda; iki taraf arasındaki bir çatışma veya devasa bir yaratığa karşı verilen bir mücadele olacak. Eşyaların birçok oyunda en başta döküntü gibi olduğunu ama The Old Republic'te en başta güzel ve en sonunda da karakterimizin üzerindekilerin harika gözükeceği belirtildi zaten asıl amaç karakterin epik görünmesi.