Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory, 2001 yılında çıkan orijinal Return to Castle Wolfenstein üzerine yapılacak, single-player ve multiplayer modları içerecek olan bir ek paketti. Oyunun yapımcılığına id software tarafından Splash Damage ekibi seçilmişti. Bildiğiniz gibi orijinal RTCW'nin multiplayer ve single-player bölümlerinide farklı firmalar yapmıştı. RTCW:ET'nin her ne olduysa single-player modu iptal edilip piyasaya bedava olarak, internet üzerinden download imkanı ile sadece multiplayer bir ek paket olarak sürüldü. Splash Damage firması aslında yapmak istediği her şeyi oyuna yansıtamamıştı, ve bundan kendileri de yakındılar. Ancak buna rağmen RTCW:ET yüksek dozajda eğlence ve iyi kurgulanmış online deneyim enjekte etmişti damarlarımıza.

İşte Enemy Territory: Quake Wars'ın serüveni de bu noktada başlamış oldu. İlk çıktığında büyük bir etki yaratamasa da RTCW:ET, zaman geçtikçe multiplayer-FPS seven oyuncuların ilgisini çekmeyi başardı. Küçük forum siteleri, sunucular kurulmaya başlandı. Hiçbir şey olan Splash Damage firması bedava dağıtılan bu ek paketle kendini ispatlama şansı buldu ve yarım bıraktığı işi tamamlamak için kolları sıvadı. Enemy Territory: Quake Wars gibi 2006'ın en çok beklenen oyunlarından birinin yapımcısı olmayı başardı.



Enemy Territory: Quake Wars (ET:QW) isminden de anlaşılacağı üzere Quake dünyasını temel alan bir Online-FPS ya da Online-Action oyunu diyebiliriz. Tabi ki bu oyunu bu kadar beklememizin nedeni sadece Quake ismi ya da Splash Damage'in enteresan başarısı değil. id ve Activision gibi iki devi arkasına alması, Doom 3 grafik motoru ile yapılıyor olması ve vaad ettiklerinin Battlefield+Team Fortress kokusu vermiş olması. Bunlara bir de, bazı yerlerde E3'ün en iyi gösterisi seçilmiş olmasını da ekleyebiliriz.

ET:QW Quake'ten aşina olduğumuz Global Defence Force (GDF, bildiğimiz dünyalılar, insan) ile Strogg kuvvetleri arasındaki savaşı konu alıyor. Bugünün 60 yıl sonrasına inşa edilen oyun,Quake gezegeninde geçiyor.Her tarafın sahip olacağı beş sınıf kararlaştırılmış;

Field Ops; lider sınıf, büyük top ateşi çağırabilme yeteneğine sahip ayrıca top dikebilir.
Medic; sağlıkçı, yüksek cephane taşıyabilir ve diriltme yeteneğine sahip.
Engineer; mühendis, defans kuleleri inşa edebilir, tamir yeteneğine sahip ayrıca anti silahlar yerleştirebilir(anti-misilleme,anti-insan ya da anti-tank gibi).
Soldier;asker, yüksek çatışma ve silah kullanma yeteneklerine sahip.
Covert Ops;keskin nişançı, saklanabilme yeteneklerine sahip, "üçüncü-göz" adı verilen kameralar yerleştirebilir,hack yapabilir.

Karakterler bir RPG oyununda olduğu gibi deneyim puanları(exp.) kazanıp, level (kademe) atlayabilecekler. Her bir kademede elde ettikleri puanları değişik yetenekleri geliştirmede ya da öğrenmede kullanabilecekler. Ancak tabi ki bunun herhangi bir RPG oyunundaki gibi olması düşünülemez. Kazanılan puanlar, yetenekler sadece o anki oyun sezonu için geçerli olacak. Yeni bir oyun kurulduğunda her şey sıfırlanmış olacak.