atari oyunları
Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Tomb Raider:underworld

  1. #1
    iloo
    Yedek Oyuncu

    Tomb Raider:underworld




    Guinness Rekorlar Kitabı�na (2006) �En başarılı kadın oyun kahramanı� olarak girebilen kiraz dudaklı, iri göğüslü fıstığımız Lara Croft�un muhteşem malikanesinden kaçarcasına uzaklaşıp, yerkürenin derinlerine dalış yaptığı yeni macerası evlerimize nihayet konuk oldu. İşte klişe giriş bu şekilde yapılır! Serinin 12 yıllık bir geçmişi olunca insan ister istemez beynindeki impulslarında bazı karışıklıklar yaşayabiliyor. Yoo! Bunun serinin uzunluğu ile bir alakası yok, kendini kandırma dostum. Bu, ekranın ortasında uzun süre �taş hatun� görmenin yarattığı hormonsal dengesizlikler. Ve her bir yeni oyun ile katlanarak artan ultra-taşlık durumu. Bugüne kadar ki tüm oyun kahramanları içerisinde modellemesine, detay seviyesine en çok dikkat ettiğim, uzun uzun süzdüğüm ve oyunu oynamaktan ziyade ana kahramanına bakıp çıktığım tek oyun bizlere yeniden merhaba diyor. Ama bebeğim biraz yabanileştin mi sen?

    Bu kızın çocukluğuna inmek gerek

    Aslında Underworld�e bakmadan evvel kısa bir Lara Croft gezintisine çıkarmak isterdim sizleri. Seri haline dönüşmüş oyunları incelerken insan ister istemez kendini geçmişi yad etmek zorunda hissediyor. Ancak yakın zamanda hazır yazılmışı olduğundan (buradan ulaşabilirsiniz) derinlere inmeye gerek duymuyorum. Sıkı takipçilerinin bildiği üzere Core Design�ın 2003 yılında The Angel of Darkness ile saçmalaması sonucu güzel kızımız Crystal Dynamics�e emanet edilmişti ve Legend ile ciddi anlamda bir �geri dönüş� yaşamıştık. İşte Underworld bu geri dönüşün bıraktığı noktadan başlıyor. (Araya giren Anniversary�nin ilk Tomb Raider uyarlaması (remake) bir �10. Yıl Kutlaması� olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.)









    Legend�da bazı flashback�ler yaşayarak annemizi küçük yaşlarda nasıl kaybettiğimizi, üniversiteden arkadaşımız olan Amanda Evert ile olan hikayemizi sindire sindire öğrenmiştik. Oyunun sonlarında Lara annesinin Avalon�da bir yerlerde olduğunu Amanda�dan öğreniyordu. Underworld�de ise Avalon�a yani annemize ulaşmaya çalışıyoruz. Croft Manor�daki yangından kaçış sahnesi ardından birkaç hafta geriye gidip neden bu duruma geldiğimiz sorusunun merakı içerisinde oyuna oldukça sağlam bir giriş yapıyoruz.
    Çoğuyla ilk kez Legend�da karşılaştığımız iyi-kötü karakterler aynen Underworld�de de mevcut ve oynadıkça hemen hemen hepsiyle bir noktada hikayemiz kesişiyor. Özellikle Amanda�nın yeniden karşımıza çıkması ve bize verdiği bilgiler doğrultusunda Avalon�a ulaşmak için Thor�un çekicinin (Mjölner) peşine düşmemiz zaten oyunun omurgasını oluşturuyor ve Lara tüm eforunu çekicin parçalarını bulmak için harcıyor. Senaryo ile ilgili yazılacak her bir satır ya Legend�la ya da Underworld�le ilgili spoiler vereceğinden burada bu konuyu kapatmak en iyisi. Ancak yapımcının bu iki oyunun hikayesini ustaca harmanlayıp önümüze serdiğini belirterek haklarını teslim edelim. Özellikle Legend�da yaşadıklarımızı kısaca öğrenebileceğimiz bir videonun bu oyuna yerleştirilmesi fevkalede güzel bir düşünce. (bkz: Extras > Trailer&Credits)





    Yıllanmış şarap misali

    Legend ile neredeyse ölmüş bir kadını yeniden ayağa kaldıran Crystal Dynamics�in Anniversary ile bizlere müthiş hoş bir sürpriz yapmasının ardından haliyle Underworld�ün çıtayı biraz daha yükseklere taşımasını beklemek yadırganmamalı. Yapımcı da bunu düşünmüş olacak ki Lara�yı biraz daha hızlandırmaya karar vermişler, ayrıca monoton oynanışı biraz olsun kırmak adına ufak tefek özel sekanslar eklemeyi ihmal etmemişler.

    Croft Manor�dan kaçış sahnesi müthiş bir şekilde Prince of Persia: Warrior Within�in giriş kısmını aklımıza getirse de aynı zamanda üzerine titrenmiş bazı özel dakikaların da habercisi gibiydi. Legend�da kritik anlarda oyunun yavaşması ve bazı tuşlara basarak paçayı kurtarma olayı biraz değiştirilerek Underworld�e monte edilmiş. Tuşlara basma ortadan kaldırılarak sadece zaman yavaşlatılmış, hareketlerdeki imtiyaz oyuncuya verilmiş. Ayrıca yavaşlamayan ancak hızlı hareket etmemiz gereken kısa bölümler ile de (bkz: gemiden kaçış) farklı tatlar verilmeye çalışılmış, güzel de olmuş.








    Lara�nın hareketlerindeki yumuşaklık ve Legend�a oranla hızlılık dikkatimizi çeken diğer değişikliklerden. Daha seri hareket edebilen kızımızın tırmanışlardaki estetiği de �kısmen- Altair�i (Assassin�s Creed) aklımıza getirmedi değil (sadece yön tuşlarını kullanarak yaptığımız tırmanışlar). Kısaca Lara�nın hareket kabiliyetleri arttırılmış ve daha gerçekçi hale getirilmiş. Gerçekcilik kısmını halletmek için artık çoğu yapımcının kullandığı motion capture tekniğinden yararlanılmış. NCAA bayan gimnastik şampiyonu Heidi Moneymaker�dan alınan görüntüler ile fıstığımız Lara daha fazla hayallerimizi süslüyor artık.

    Bulmaca çöz, tırman, dövüş!

    Tomb Raider oyunlarının klasik bulmaca çöz-tırman-dövüş sistemini yapımcının kırmak istediğini daha önceki açıklamalarından biliyorduk. Bu klasik döngüyü yok etmek için her bir duruma bir diğerinden serpiştirerek çözüm bulunmaya çalışılmış. Tırmanırken ateş etmek, ateş ederken zıplayıp düşmana uçan tekme atmak, bulmaca çözerken tırmanmak gibi. Tam olarak klasik döngüyü aştıklarını söylemek güç, ama zaten bu döngüyü tamamen kırmak oyuncunun nefes alma süresini de yok etmek anlamına geliyor. Bulmacaları çözmeye odaklanmışken sürekli düşmanlarla uğraşmak ya da seri hareket etme durumda kalmak fazlasıyla gerici bir unsur olurdu ki zaten bunu yapmamışlar ya da yapamamışlar. Ancak bazı bölümlerde tüm bunları çorba edip güzel hareketler ortaya çıkarmışlar. Özellikle Lara�nın motor kullandığı bölümlerde bunu farketmek mümkün.
    Oyun Legend�a göre biraz daha kasvetli ve biraz daha sıkı bulmacalara sahip. Ancak Crystal Dinamics kendi tarzını korumaya devam ediyor. Multi-platform çıkan bir oyun için bulmacalardaki zorluk seviyesini arttırmak oyunun satışlarını da doğrudan etkileyebilirdi. Genel bir oyuncu profili oluşturup kıstas olarak ele alınması ve tasarımların ona göre yapılması gibi bir yol izlediklerini düşünüyorum. Serinin her oyununu elinden geçirmiş benim gibi kurtlar için bulmacalar fazlasıyla kolay, mantık aynı, ulaşılacak yerler, izlenecek yollar belli. Yine de bazı yaratıcı bulmacalar yüzümüzü güldürüyor. Ayrıca Legend�da eleştirilen noktalardan biri oyunun bir noktadan sonra şehirde geçiyor olması ve aksiyonun Tomb Raider serilerine göre nispeten ön plana çıkarılmasıydı. Underworld�ün şehirde geçen bölümü olmaması yapımcının eleştirilere dikkat ettiğini gösteriyor. Ayrıca her bölümün sonunda karşımıza çıkan büyük patronlar (boss) ile artık Underworld�de karşılaşmıyoruz.









    Havadan nem kapıyor bu kız

    Dövüş yenilikleri sadece kas gücünün eklenmesi ile sınırlı değil. Lara artık iki farklı hedefe birden ateş edebiliyor. Yere düşen düşmanı bir güzel tekme manyağına çevirebiliyor. Ve zamanı yavaşlatarak yapılan kritik vuruş özellikleri aynen mevcut. Haliyle yapay zeka da biraz olsun geliştirilmiş. En azından mantıklı kaçışlar, saklanmalar görmek mümkün. Tomb Raider serilerine zaten aksiyon olsun adam öldürelim mantığıyla yaklaşmak doğru olmaz. Aynı durum Underworld için de geçerli. Kendi adıma bu durumun korunuyor olmasından oldukça memnun olduğumu söyleyebilirim. Ayrıca çengelli ipimizi (Grappling hook) artık daha aktif bir şekilde kullanıyoruz, aklıma gelmişken ekleyeyim. Bazı objeleri ipin yardımıyla aşağı düşürmek gibi. Aslında yazdıkça aklıma gelen daha bir sürü yeni eklemeler mevcut ama bunları keşfetmek de size kalsın artık.

    Lara�nın çevre ile etkileşimlerinde önemli detaylar yine gözümüze çarpıyor. Çalıların sağa sola hareket etmesi, kızımızın eliyle onları itmesi güzel bir detay. Daha fazla objeyi kullanabiliyoruz artık, örneğin bir sopayı alıp yerine yerleştirip tırmanabiliyoruz. Tüm bunlar optimizasyonu oldukça başarılı görsellerle muhteşem bir uyumluluk sağlıyorlar. Işıklandırma efektleri serinin diğer oyunlarına fark atarcasına elden geçirilmiş. Lara�nın modellenmesi de yine diğer oyunlara nazaran fevkalede iyi. Sorunlar yok mu tabi ki var; örneğin güzelimizin saçı fizik kurallarından tamamen bağımsız hareket ediyor, bacakları gereğinden fazla açılıyor tıpkı bir lastik gibi. Bazı köşelerde Lara�nın tepkisiz kalması ve ateş ederek kendine getirmemiz gibi can sıkıcı hatalar da mevcut.

    Özellikle her yapımda sürekli eleştirdiğimiz TPS (Third Person Shooter) oyunlarının olmazsa olması insanı çılgına çeviren kamera açıları yine karşımıza çıkıyor. Düşmanlarla, bulmacalarla mücadele etmekten çok kamera açıları ile uğraşmak zorunda kalıyoruz. Öyle bir an, öyle bir açı geliyor ki tamamen sezgisel hareket etmek, içgüdülerimize güvenmek dışında başka bir seçeneğimiz kalmıyor. Ancak Anniversary ile kıyaslandığında biraz da olsa yol katedildiğini söylemek mümkün, ama yeterli değil. Oyunda en çok ölmemize neden olan sorun: görünmeyen kör atlayışlar, maalesef durum bu. En çok puanı bu kamera açıları yüzünden kırıyoruz.








    Lara�nın seslendirilmesini son üç oyunda olduğu gibi Keeley Hawes yapmış ve diğer karakterlerle birlikte oldukça güzel bir çalışma ortaya koymuşlar. Müzikler ise diğer iki Crystal Dynamics işine nazaran biraz daha eskileri hatırlatır cinsten, orkestral stilde. Sürekli kendini tekrar eden müzikler yerine uzun, zaman zaman farklılaşan müzikler tercih edilmiş, iyi de yapmışlar.

    12 yıldır şu veya bu şekilde karşımıza çıkan Lara Croft, son iki oyun artı bir yeniden uyarlama ile kendine cidden �yeniden� sağlam bir yer edinmeye başladı. Açıkcası Underworld için rahatlıkla serinin en iyi oyunu diyebilmek mümkün. Bu efsanenin yıllanmış takipçileri zaten çoktan oyunu edinmişlerdir, o yüzden bugüne kadar bu güzelden uzak durmuşlara tavsiye edelim. Aksiyondan çok bulmaca çözmeye dayalı bir oyun arıyorsanız, Tomb Raider tüm ihtişamıyla yeniden karşımızda.






    Paylaş



  2. #2
    Mert
    Yedek Oyuncu

    Standart



    daha önce hiç bi serisini oynamadım bu güzele benziyor D






    Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yandex.Metrica

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Web sitemizi kullanmaya devam ederek, turnuval.com hizmetlerini sizlere daha iyi sunabilmek amacıyla kullandığımız cookie'ler (çerezler) ve kişisel verilerinizle ilgili Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793