Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Dark Sector (PC) İnceleme

  1. #1
    Emekli Yetkili
    poLat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 12.586
    Tecrübe Puanı 4786
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart Dark Sector (PC) İnceleme







    Geçtiğimiz sene piyasaya sürülen Dark Sector, sonunda PC platformuna da konuk oldu. Yapımın PC sürümü ilk olarak Rusya�a ortaya çıktı. Hatta Youtube� bazı oynanış videoları bile sızmıştı. Bir süre sonra Dark Sector�n bilgisayarlar için Rusçadan sonra İngilizce olarak satışa çıkacağı açıklandı. Bakalım Hayden Tenno�n konsollarda başlayan macerası, PC�e nasıl sürüyor?



    "Virüs sonucu oluşan Glaive, oyun boyunca en çok kullandığımız silahımız."

    Görev adamının sır dolu hikayesi

    Dark Sector, Digital Extremes tarafından geliştirildi. Firmadan biraz söz edersek, geçmişinde; Unreal Tournament 2003, Pariah, Warpath oyunlarını yapmışlardı. Pariah beklentilerin altında çıkmıştı, Warpath ise kötü bir yapımdı. Dark Sector� geri dönelim ve kaldığımız yerden devam edelim. Bir virüs var (Technocyte virüsü) ve bu virüs bulaştığı insanı mutasyona uğratıyor. Böyle bir ortamda yönettiğimiz karakter Hayden Tenno, kendisi gibi bir ajan olan Viktor� bulmak için, Doğu Avrupa�aki bir şehre gönderiliyor. Viktor� bulan Hayden onu kurtarmıyor. Kafasına silahla ateş edip, kucağına bir C4 bırakıyor ve oradan kaçıyor. Ancak dönüş yolunda çatışmaya giriyor ve mutasyona uğraşmış bir düşman tarafından ele geçiriliyor. Tabii ki bu durum Hayden� virüs bulaşması ve sağ kolunun mutasyona uğramasıyla sonuçlanıyor. Bundan sonra asıl hikayemiz de başlıyor.



    "Birazdan hesabını keseceğim senin! Bakma bana öyle kızıyorum ama... "

    Yapım, Dead Space, Resident Evil 4 ve Gears of War� benzeyen, bolca siper alıp, siperden sipere atladığımız bir oynanışa sahip. Omuz kamerasından yönettiğimiz karakterimizin ve oyunun en ilgi çekici kısmını Glaive adındaki üçlü bir bıçak oluşturuyor. Virüsten dolayı ortaya çıkan Glaive, bumerang özelliğine sahip. Fırlattığımız zaman yeniden bize geri dönüyor. Düşmanlarımızın kafasını ve uzuvlarını rahatça kesebiliyoruz. Tabii ki her şey bununla sınırlı değil. Yapımda ilerledikçe virüsten dolayı Glaive de bir takım özellikler kazanıyor ki, bu özellikleri rakiplerimiz üstünde ve karşımıza çıkan bazı engelleri aşmak için kullanıyoruz. Mesela ilk olarak hızlı ve bir şekilde Glaive� fırlatma özelliğini kazanıyoruz. Farenin sağ tuşuna basılı tuttuğumuzda, hedef işareti çevresinde sarı bir renk oluşuyor. Eğer bu sırada Glaive� fırlatırsak, hızlı ve daha güçlü biçimde gidiyor. Bu durumda hem rakiplerimiz tek seferde ölebilirken, hem de bazı kilitli kapıları açabiliyoruz.

    Kameranın Glaive� yaklaşıp, Slow Motion ile kontrol edebildiğimiz bir özelliği daha var. Böylece uzaktaki düşmanların ve bazı nesnelerin yakınına gitmeden, Glaive� kontrol ederek onlara ulaşabiliyoruz. Evet, ulaşmak derken uzağımızda bulunan cephane, silah, para gibi nesneleri Glaive� üstlerine atarak toplayabiliyoruz. Bu özellikle cephanemizin bittiğimiz yoğun çatışma ortamlarında bize kolaylık sağlıyor.

    Glaive�n çevredeki elektrik, ateş gibi elementleri kullanma imkanı da var. Şöyle ki; bulduğunuz bir elektrik hattına Glaive� fırlattığınız zaman, üçlü bıçağımız elektrikli bir hale geliyor. Böylece daha fazla hasar verirken, gene bazı engelleri aşmamız için kullanabiliyoruz. Mesela kilitli olan bazı kapıların kilidini, elektrikli haldeyken açabiliyoruz. Artı olarak Glaive�n fener özelliği de var. Karanlık yerlerde aydınlatıcımız oluyor.



    "-Yıllardır senden acı bir gerçeği saklıyorum. Gerçek baban benim Hayden.
    -Nayır nolamaz!"

    Köşe kapmaca!

    Glaive haricinde oyunun başından beridir kullandığımız bir de tabancamız var. Düşmanların silahları virüs alarmına sahip, bulduğumuz düşman silahı elimize aldıktan kısa bir süre kendini yok ediyor. Ancak o yok olana kadar, kısa süre içinde gene ateş edebiliriz. Glaive ve tabancamız haricinde başka silahımız yok mu? Tabii ki var, ancak bunları marketlerden alabiliyoruz. Daha önce Glaive ile uzaktan topladıklarımız arasında para olduğundan bahsetmiştim. İşte para ve topladığımız diğer başka nesneler sayesinde, marketlerden silah alabiliyoruz, silahımızı geliştirebiliyoruz, elimizdeki malları satabiliyoruz. Aldığımız silahları böylece kullanabiliyoruz. Ancak büyük silahları karakterimiz iki eliyle kullanabiliyor. Durum böyle olunca Glaive devre dışı kalıyor. Glaive� tabancamızla birlikte kullanabiliyoruz.



    "Düşmanlarımız arasında bizim gibi mustayona uğramış, kriket oynamak isteyen insanlar da bulunuyor."

    Virüsün bize sağladığı bazı yararları var. Oyunda ilerledikçe bir kalkanımız oluyor. Kalkan bizi bir süreliğine koruyor. Ayrıca zırhımız yapımın sonlarına doğru iyice değişiyor. Bir de öldürdüğümüz bir boss�an kazandığımız görünmezlik yeteneğimiz var. Görünmezlik sayesinde düşmanlarımızı gafil avlayabiliyoruz. Bu kadar rakiplerden ve boss�ardan söz etmişken, yapay zekaya da biraz değinelim. Yapay zeka genel olarak fena değil. Yeri geldiğinde saklanıyorlar, siper alıp ateş ediyorlar. Ancak bazı zamanlarda keklik gibi durdukları da oluyor. En başlarda silahlı askerler, virüsten koruyucu giysiler giyen rakipler geliyor. Ama Dark Sector�e, bölümleri geçtikçe düşman çeşitliliği de artıyor. Normal insanlar dışında, mutasyona uğramış insanlar rakiplerimiz arasına katılıyor.

    Bu arada belirteyim, mesela yaratıklar geldiği zaman, normal insan rakiplerimiz onlarla savaşmaya başlıyor. Yani düşmanlarımız da birbirleriyle savaştalar. Yapım içinde en güzel kısımlardan biri boss savaşları. Boss�ar genel olarak kolay lokma değiller ve onlarla çarpışmak oldukça zevkli. Hatta oyunun monotonluğunu dağıtan etkenlerden biri diyebiliriz.


    Düşmanlarımız bazen ölmeyebiliyor. Mesela Glaive� fırlattığımız zaman kırmızı bir renge bürünüyorlar. Bu sırada yanlarına gidip, bitirici hareketi yapmamız gerekiyor. Bu sadece Glaive� kullandığımız zamanlar da değil, başka silahlarda da geçerli oluyor. Bitirici harekette Hayden oldukça vahşi oluyor. Kol veya bel kırma, bazen kafa, uzuvları koparma gibi sahneleri yaşayabiliyoruz.



    "Oyun başında virüs kapmamızı sağlayan yaratık! Karşımıza geçip, şekil durarak güya karizma yapıyor."


    Altyapının temeli


    Dark Sector aslında 2000�nde duyurulan, ancak bazı yaşanan sorunlardan dolayı geçen sene çıkan ve büyük değişim geçiren bir yapım. Oyun aslında Sector Engine temelliydi, ama sonradan Evolution Engine olarak değiştirildi. Her iki motor da Digital Extremes� ait. Bazı spekülasyonlara göre bu motor Pariah�a kullanılan Unreal Engine 2.5�n bir hayli ağır modifiye geçirmiş haliymiş. Görsellik genel olarak vasatın üstünde, hatta bazı ışık ve gölge efektleri çok iyi iş çıkartıyor. Binalar, mekanlar aslında çevre genel olarak kaliteli duruyor. Keza modellemeler de genel olarak böyle. Ana karakter Hayden�in zırhı iyi yapılmış, suratı bazen kötü durabiliyor.

    Gelelim seslere ve müziklere, aslında oyunun en iyi olduğu konulardan biri seslendirmeler. Hayden�, Smallville�e Lex Luthor� canlandıran Michael Rosenbaum seslendiriyor. Aynı şekilde seslendirme kadrosunda 2. Dünya Savaşı�da geçen Das Boot filminde kaptanı oynayan Alman oyuncu Jürgen Prochnow; ülkemizde de gösterilen A-Takımı dizisinde Murdock� canlandıran artı birçok Star Trek filminde de rol alan Dwight Schultz gibi ünlü isimler var. Böylesi ünlü oyuncuların seslendirmeleri ile birlikte, genel olarak doyurucu ses efektleri var.



    "Çok çalıştım, ama başardım. Hop hemen böyle havaya atar, döndürür ve tutarım."
    Oyunun single player� dışında online oynanmayan, LAN destekli bir zayıf bir multiplayer� var. Multiplayer�a sadece iki farklı mod ve beş harita yer alıyor. Keşke biraz daha fazla mod, harita ve asıl önemlisi online oynama imkanı olsaymış. Özellikle Glaive� online maçlarda kullanmak zevkli olurdu.


    Kapanış konuşması


    Hikaye anlatımı zayıf olan Dark Sector, aslında ilk başlarda sıradan bir aksiyon oyunu gibi duruyor. Ancak ilerledikçe, yeni özellikler kazandıkça, boss savaşlarıyla, artan aksiyonuyla; çizgisellikten ve sıradanlıktan kurtuluyor. Eğer bu aralar iyi bir aksiyon oyunu arıyorsanız Dark Sector güzel bir seçenek. Keşke multiplayer� üstünde biraz daha durulsaymış, işte uzun ömürlü bir yapım olurmuş.


    Oyunun Videosunu İzlemek İçin Tıkla !






    Paylaş



  2. #2
    Emekli Yetkili
    poLat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 12.586
    Tecrübe Puanı 4786
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart



    Bende Oyun Var Çok Güzel Gerçekten ....

    Videosunu İzleseniz Anlarsınız Zaten ...

    Multiplayer Seçeneği Olsa Muhteşem Olurmuş Gerçekten ...






    Paylaş

  3. #3
    Hiperaktif Oyuncu
    RébéL JustiCé - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üyelik tarihi : Dec 2009
    Mesajlar : 794
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    gta san andreasa bile normal gta bile mlti yamasi eklıolar bunada eklerler begenı toplarsa kardeşm :)






    Paylaş
    RébéL JuڪےtiCé... The Ottoman Grandchild ;) The Ottoman Empire..

  4. #4
    Emekli Yetkili
    poLat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 12.586
    Tecrübe Puanı 4786
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart



    Multi Seçeneği varmış zaten :)Ama Nasıl Oynayacaz Multi ? Orası var






    Paylaş

  5. #5
    Usta Oyuncu
    Adonis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üyelik tarihi : Oct 2007
    Mesajlar : 14.126
    Tecrübe Puanı 10000
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart



    Alıntı poLat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Multi Seçeneği varmış zaten :)Ama Nasıl Oynayacaz Multi ? Orası var
    aynen neyse çözeriz bakalım






    Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Web sitemizi kullanmaya devam ederek, turnuval.com hizmetlerini sizlere daha iyi sunabilmek amacıyla kullandığımız cookie'ler (çerezler) ve kişisel verilerinizle ilgili Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558