atari oyunları
Toplam 6 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 6 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Prince of Persia(NEW)

  1. #1
    iloo
    Yedek Oyuncu

    Prince of Persia(NEW)








    Blaf çocukluğumuzdan aşina olduğumuz bir masal başlangıcıydı. Büyülüşehirler, kahraman prensler, güzel prensesler ve çok güçlü kötüadamlar. Yüz yıllarca süren hayal gücünün birikimi hep bu masallardayansırdı. Yatmadan önce hayal gücümüzü şekillendiren bu masallar,teknolojiyle birlikte aynı misyonu popüler kültür eserlerindegerçekleştirmeye başladı. Kitaplar, filmler ve bilgisayar oyunları hepbu masallardan izler taşır. Bazıları daha belirgin, bazıları ise altmetinlerde gizli esintiler. Ancak bir oyun var ki, geldiği yeri hiçbirzaman inkar etmiyor. Hatta 1001 Gece Masallarına eklenecek kadar iyibir içeriğe sahip. İsimsiz bir kahramanın düşmanlarla dövüşüp, türlütürlü maceraya girdiği oyun. Diğer adıyla Prince of Persia...

    İlkPOP oyunu 1989 yılında Jordan Mechner tarafından geliştirildi. Mecher,kardeşine akrobatik hareketler yaptırdı ve bunları videoya kaydetti.Saatlerce üzerinde çalışarak bu hareketleri oyuna çizdi. Günümüzde deoyunların olmazsa olmazı olan bu teknik o zaman büyük bir hayranlıkuyandırmıştı. Belirli bir sürede bitirilmesi gereken ilk POP oyununda,prensimiz hain vezirden intikam almak için tuzaklarla dolu sarayzindanından kaçmaya çalışıyordu. Yanlış bir adım, bubi tuzaklarınıçalıştırıyordu ve sonuçsa ölümcüldü. Serinin bu ilk oyunu neredeyse heroyun platformuna uygulandı. Yıllar içerisinde devam oyunları dayapıldı. Özellikle 10 yıl şerefiyle piyasaya sürülen Prince of Persia3D merakla bekleniyordu. Motion Capture özelliğini sonuna kadarkullanan bu oyun, o zamana kadar yapılmış en gerçekçi kılıç dövüşözelliklerine sahipti. Ancak eleştirmenler üzerinde istenilen etkiyibırakamadı. Çünkü oyun fazla Tomb Raider gibiydi ve kimse Lara Croft'ungüzelliğini izlemek yerine, şalvarlı bir adamı izlemek istemedi...






    Ubisoft projeyi böyle kırık bir zamanda devraldığında kimseböylesine büyük bir patlama beklemiyordu. Prince of Persia: Sands ofTime masalsı yapısı, zamanı geri alma özelliği ve yeni akrobatikhareketleriyle herkesi büyüledi. Yeni Prens, sünnet kıyafetleriyleduvarlarda yürüyordu. Free run adlı marjinal sporun kronolojik olaraktarihteki mucidiydi. Fransa'da yaygınlaşan bu spor özetle, bir noktadanbaşka noktaya giderken, en uçuk yolları seçmek ve mümkün olduğu kadarakrobatik hareket yapmayı gerektiriyor. Kısacası, evinizden işinizegiderken, duvardan duvara zıplama, çatılarda yürüme gibi şeyler yapmakgerekiyor. Daha sonra Assassin's Creed'e de bu sistem zirveyeulaşacaktı. Sands of Time eski bir Ortadoğu efsanesinden esinlenmişti.Oyunda ölümsüzlük hayalleri olan Pers veziri, babasına kendinikanıtlamaya çalışan Prensi kandırıp, zamanın kumlarını serbestbıraktırmıştı. Bu kumlar bir hançer ve kolye sayesinde zamanı kontroletmeye yarıyordu. Aynı zamanda lanetliydiler ve etrafındaki herkesigarip yaratıklara çevirdiler. Hançere sahip olan Prens ile kolyeyesahip olan Farah dışında herkes bu lanetten etkilendi. İlk oyundaPrens, hızlı düşünme ve dakik davranma gerektiren türlü ölümbulmacısıyla uğraştı, hain veziri yendi ve en sonunda zamanın kumlarınıait olduğu yere kapattı. Tam bir masal gibi her şey iyi bitmişti. Ya dabiz öyle sandık, çünkü kısa süre sonra Prens, yeni macerasıyla geridöndü. Ancak ilk kez serinin yaratıcısı Jordon Mancher arkasında yoktu.Warrior Within adlı bu oyunda Prens, sünnet kıyafetlerini çıkartmışPers ordusuna ait, savaş kıyafetlerini giymişti. Gözü dönmüşvahşileşmiş ve hırçın tavırlar takınmıştı. Zamanla bunun nedeniniöğrendik. Bu oyun kanı kaynayan ve savaşça bir ruha sahip herkesin,hayranlığını kazandı. Bu sefer Prens, savaş çığlıkları atıp, korkusuzsadüşmanlarının üzerine saldırıyordu. Onları parçalıyordu, yeri geldi miiki silahla savaşıyordu. Müthiş bir savaşçı olduğu kadar, gençlikyıllarından kalma akrobasi merakı da devam ediyordu. Yıllar önceyaptığı hata yüzünden lanetlenmiş olan Prens, kendi ölümündenkaçıyordu. Peşinde Dhaka adlı boğa şeklinde dev bir yaratık vardı. Onudurdurmanın ve haklamanın tek yolu Zaman adasına gitmekti...



    Warrior Within, Freecombat sistemiyle devrim yaratırken, öte yandanmasalsı yanlarını da kaybetmişti. Artık Prensin yaşamı, masal sonrasıgörülen mutlu bir rüya değildi. Sabaha kadar insanı kan ter içerisindebırakan bir kabus olmuştu. Oyuncular da bu kabusu sonuna kadaryaşadılar. Sayısız dövüş kombosu ve yarı erotik dünyasıyla WarriorWithin büyük bir hayran kitlesine sahip oldu. Ancak Mechner buözellikleri yüzünden projeyi terk etti. Ona göre Prens bir masalkahramanıydı ve bu kadar vahşet ve ciddiyet karakterine uygun değildi.Serinin son oyunu The Two Thrones, tüm dünyadaki oyun severlertarafından, dört gözle beklendi. Daha önce Star Wars, Matrix veYüzüklerin Efendisin'den alışık olan bu bekleyiş, oyun dünyasında çokaz yapıma nasip olmuştur. En ufak haber, video ve fotoğraf oyuncularıngözünde büyük değerler taşıyordu. İnternet üzerinden Prens severler,çeşitli teoriler üretti daha oyun çıkmadan senaryoyu kendi hayalgüçleriyle yazdılar. Prens nihayet kum belasından kurtuluyordu. Eskidüşmanı ve sevgilisi de yanındaydı. Ancak yapımcılar hem satışlarıartırmak hem de Prens'in özünü hatırlamak için The Two Thrones'ukendinden önceki iki oyunun karışımı yaptı. Hem özgürce dövüşüpsavaşabiliyorduk hem de masalsı bir hava içerisindeydik. Oyunda artıkkan yok gibiydi. Yapımcıların hikayeyi bitirmek için aldıkları radikalkarar nedeniyle, bu oyun fanatiklerin gözünde buruk bir sevinç yarattı.Hikaye hak ettiği şekilde bitiyordu, oyundaki quick kill özelliğisayesinde heyecanlı anlar yaşanıyordu. Dark Prince ise vahşetihtiyacımızı doyuruyordu. Ancak, oyunun tek sonu olması ve WarriorWithin kadar özgür olmaması çok eleştirildi. Yapımcılar Prens'inmaceralarının bittiğini söylediler. Bu haber herkesi üzmüştü. Yine deher şeye rağmen masal güzel bitmişti...

    Koca imparatorlukta Prens mi yok?

    Kısa süre sonra, yapımcıların bu açıklamasını yanlış anladığımızı farkettik. Yeni bir Prens oyunuyla ilgili çalışmalar vardı. Bir iki konseptçalışması internette düştü. Resmi açıklama gelmedi. Bu sırada yapımcıMontreal Studios TMNT (Ninja Kaplumbağalar)'ın oyununu piyasaya sürdü.Filmle eş zamanda çıkan bu oyun, POP'un özelliklerini taşıyordu. Ancakçizgi roman grafiklerine sahipti ve akrobasi sistemi POP'dan dahaiyiydi. Oyunda bulunan kamera ve kontrol sorunları TMNT'in artılarınagölge düşürdü. Bir de kısa oynanış süresi nedeniyle sıradan bir filmoyunundan öte olmaya gidemedi. Stüdyo bir de Assassin's Creed üzerindeçalışıyordu. Oyun tek başına tartışma konusu olduğu için anlatmayagerek yok. En sonunda herkesin beklediği an geldi, Yeni Nesil Prince ofPersia.
    Eski Prens'in maceraları bitmişti, ancak kocaimparatorlukta Prens mi yoktu ki? Masal yeniden başlıyor. Bilinmeyenbir yerde ve zamanda, biraz mitoloji biraz da büyüyle Prensimiz yenimaceralarına atılıyor. Oyunda seveni olduğu kadar nefret edeni debulunan Cell-Shading yani çizgi roman grafikleri kullanılmış. YeniPrens'in tarzı tam bir çöl savaşçısı olmuş. Üstelik bu sefer uzun sürenmaceramızda yalnız değiliz. Elika adlı yeni bir karakter de oyunboyunca bizimle birlikte. Ancak Prensle birlikte, oynanış da büyükdeğişikliklere uğramış....








    Daha önceki seride Prens, sürekli bunalımda olan ve şikayet eden birtipti. Sürekli gergindi. Ancak bu sefer karşımızda, Star Wars'daki HanSolo, Indiana Jones ve SG-1 dizisindeki Jack O'Neill gibi bir karaktervar. Kendine güvenen, rahat sakin ve esprili bir karakter olmuş. Her nekadar bu tip başta garip gelse de, uzun süren akrobasi maceralarısırasında yeni Prens'in daha eğlenceli olduğunu anlıyoruz. Oyunda birmasalda olması gereken her şey var. Kılıçlı kahraman rolünü Prens,büyülerle uğraşan kişiyse Elika üstlenmiş. Prensimiz kum fırtınasında,hem yolunu hem de eşeğini bulmaya çalışırken, hiçliğin ortasında biryere düşüyor. Bu eşek mevzusunda eski seriye komik bir gönderme var.Neredeyse hiç bilinmeyen bu gizli krallık, kendine has gizemli birgeçmişe ve mitolojiye sahip. Bu sırada Elika ise, bir grup eli silahlıadam tarafından kovalanıyor. Elika tam yüksek bir yerden atlarken Prensde bu düştüğü yerin ne olduğunu kestirmeye çalışıyor. Bu sırada Elikaonun kucağına düşüyor. Prens, gökten kız yağıyor diye sevinirken Elikayoluna devam ediyor. İkilinin yolu bu sırada kesişiyor. Zaten bir dahada ayrılmıyor. Oyuna ilk önce, Elika'ya kovalayarak başlıyoruz. ÇapkınPrens onun adını öğrenmek için peşinden koşturuyor...


    Bu oyunun eğitim bölümü. Zaten serinin eski hayranları için çerezolarak geçecek kısım. Duvardan duvara atlayıp, Prens'in yeteneklerinigörüyoruz. Her şey eğlenceli giderken bir den, beklenmedik bir şeyyaşanıyor. Prens uçurumdan aşağıya düşüyor. Tabii, Sands of Timeolmadığı için, öleceğimizi düşünürken, birden bir el bizi kavrayıpyukarı çekiyor. Bunu yapanın Elika olduğunu fark ediyoruz. İşte yeninesil POP'un ilk yeniliği de karşımıza çıkıyor. Yapımcılar zorluakrobasi bulmacalarını zamanı geri almadan aşmanın imkansız olduğunubildikleri için bu yönteme başvurmuşlar. Tabii bu oynanışı dadeğiştiriyor. Artık Prensimiz ölümsüz. Çok az oyunda karakter ciddianlamda ölümsüzdür. Bunun nedenini herkes biliyor. Ancak daha önce SoulReaver'da ölümsüzlük ve oynanış nasıl dengeli hale getirildiyse yeniPOP'da da bu başarılmış. Ölümsüzlüğün bir avantaj olduğunu düşünmeyin.Çünkü oyuna eklenen ve peşi sıra ardına kusursuz hareketler isteyenakrobasi bulmacaları sırasında ölürseniz, tekrar olayın başınadönüyorsunuz. Elika bizi kurtarınca ancak güvenli kara parçalarına***ürüyor. Ölümcül akrobasi bulmacalarının en azından 5-6 dakikasürdüğü düşünülürse ölümsüzlüğün ne işe yaradığı ortaya çıkıyor.Kısacası yapımcıları kendilerine o kadar güvenmiş ki, ölümsüzlük gibibir özellik geliştirmişler...

    Diğer üçlemenin aksine bu seferyanımızdaki karakterin oynanışa tam olarak katkısı var. Aslında oynanışolarak daha çok TMNT'ye benziyor. Oradaki ikili dövüşler ve akrobasihareketleri bu oyunda geliştirilmiş. Elika hem dövüşler de hem deakrobasi bulmacalarında bize büyük yardım ediyor. Modellemesi vehareketleri çok başarılı olduğu için oynanış sırasında sırıtmıyor da.Aynı Prens gibi o da duvarlarda yürüyor oradan oraya zıplıyor. AyrıcaPrens'in atlayamayacağı kadar yüksek mesafelerde Elika'yı yardımaçağırıyoruz, havaya uçuyor ve bizi fırlatıyor. TMNT oynamış olanlar buhareketi hatırlayacaktır. Orada Kaplumbağalar bol bol yardımlaşıyordu.Bu hareketin animasyonu o kadar güzel ki, insan bol bol tekrarlamakistiyor.







    İyi ve kötünün arasında kalmış bir prens

    Prens bukez en zorlu düşmanıyla kapışmak zorunda. Eğer bundan öncekioyunlardaki düşmanları zorlu sanıyorsanız tekrar düşünün. Yenidüşmanıyla hem iç dünyasında hem de dış dünyada savaşmalı. İçindebulunduğumuz krallık, aslında bir hapishane. Bu sefer oyunda Perslilereuygun olarak Zerduşizm dininden esintiler kullanılmış. Dünyadaki enyaygın felsefi dinlerden birisi olan Zerduşizm Star Wars da dahil birçok fantastik eserin temelinde var. Eğer bu dini en basit olarakanlatmak gerekirse, temelinde iyi ile kötünün bitmeyen mücadelesiyatıyor. İçimizde başlayan bu mücadele tüm dünyaya ve evrene yayılıyor.Şimdi bu tanıma göre Prens'in kılıcı bırakıp felsefi arayışlaragirdiğini ve entelektüel tartışmalarla düşmanlarını yendiğinidüşünmeyin. Oyunda iki tanrının savaşı arasına düşüyoruz. Bu iki kardeştanrılardan Ahriman karanlığı, Ormazad (Hürmüz) ise aydınlığı temsilediyor. Başlangıçta ikisi de iyiyken, Ahriman aç gözlülüğü veyozlaşmayı seçti, her şeyi kendi için istedi. Bu iki tanrı savaşagirdiler. Ahriman, Ormazad'ı yendi ama onu yok etmedi, yerine YaşamAğacı'nın içine hapsetti. Bu hapishaneyi gözetleme işini ise PrensesElika'nın soyu Ahura'lara verdi. Binlerce yıldır Ahura bu görevi büyükbir saygınlıkla yerine getirdi. Ancak tam Prens bu gizli krallığaadımını atmışken bir şeyler oldu ve Ahriman serbest kalmaya başladı.Tabii ilk iş olarak da Ahura topraklarını çürütmeye başladı. OyundaPrens politikacı misali, yozlaşmaya karşı savaşıyor...




    Önümüzde koca bir harita var. Buradan yozlaşmış bölgelere gidip(corruption) oraları Elika'nın büyü gücüyle temizlemeye çalışıyoruz.Tabii normal yollar kırıldığı ve yok olduğu için Prens oradan burayazıplayarak bu işi hallediyor. Ölüm tuzakları ve aygıtları bu sefer yok.Ancak onlardan daha zorlu reflekslerinizi sonuna kadar kullananakrobasi tuzakları var. Corruption siyah zift gibi bir madde.Dokunduğumuz zaman bizi kaplıyor ve yavaş yavaş içine çekiyor.Montreal'in elinden çıkmış tüm oyunlarda standart bir hata vardı.Kamera açısı nedeniyle bazen akrobasi hareketleri sırasındayönettiğimiz karakterler sapıtıyor yanlış yerlere fırlıyordu. Bu sefertüm bu hatalar düzeltilmiş. Duvarın üstüne doğru zıpladığımız zamanPrens kendiliğinden orada yürüyüp karşıya geçiyor. Upuzun bulmacalardabize kalan sadece zamanında zıplamak ya da bir yerlere tutunmak.Prens'in yeni tipinde hemen bir şey dikkatimizi çekiyor. Elindeçelikten pençe gibi duran bir eldiven var. Bu eldiven sadece görüntüiçin tasarlanmamış, oyuna adapte de edilmiş. Artık mekanlarda kancalarda var. Two Thrones'da hançerle tutunmamız gereken ufak çıkıntılarvardı. Ona benziyorlar ama bu sefer pençeli elimizin kendi tuşu var.POP severlerin refleks olarak sürekli bastığı 'R' tuşu pençeye atanmış.Kısaca özetlemek gerekirse, duvarda yürüdünüz, karşı duvara geçip devamettiniz, karşınıza kanca geldi. Tuşa bastınız, ona tutunup yoluna devametti, sonra tekrar zıplayıp bir direğe tutundunuz. Direğin tepesineçıktığınız, Prens ahşap yüzeye tutunup tavanda hızlıca emekledi yinekancalarla dolu bir alanla karşılaştınız. Hızlıca 'R' tuşuna basarakburayı aşıyorsunuz. Bu anlattığım akrobasi bulmaca ise en basiti. Çokilginç yerlerde kancalar çıkabiliyor karşımıza. Bu yeni akrobasihareketleri müthiş zevkli, tüm dikkatinizi ve refleksinizi sonuna kadarkullanıyor. Aynı zamanda pençe duvardan düzgün şekilde kaymamızısağlıyor. Mesela yüksek bir mekandayız inmemiz gereken yer aşağıda.Pençe ile kayarak aşağıya kadar iniyoruz. Bunun da kendi bulmacası var.Duvarda yürürken ya da kayarken, sürünmeden dolayı pençeden ufaktanalevler çıkıyor. Ama kusursuz şekilde yapıldıklarında, başarılıanimasyonlar sayesinde izleyenlere müthiş zevk veriyor. Özellikle Elikabir yerden düşerken, Prens'in son anda onu tutması ya da gerektiğindeanlaşıp yer değiştirmeleri oyuna gerçekçilik katmış. Tüm bu bulmacalarsırasında Elika ya başının çaresine bakıyor ya da Prens onu sırtınaalıyor. Kısacası ikimizde bir birimize muhtacız...










    Masalsı saray tek kelimeyle mükemmel tasarlanmış. Arka plandaki,mekanlar, incecik direkler üzerinde duran binalar, akarsular veniceleri o masalsı havayı yansıtıyor. Her mekanın iki versiyonubulunuyor. Birincisi yozlaşmış karanlık mekanlar, diğeri ise Elika ileiyileştirdiğimiz mekanlar. Yozlaşma varken, her yer karanlık korkutucuve iç sıkıcı. Ancak iyileştirdiğimiz zaman bu mekanlar cennetedönüşüyorlar. Etrafta çiçekler açıyor hatta kelebekler bile uçuşuyor.Prensimiz yeni silah alamıyor ya da eski oyunlardaki gibi yaşamınıartıramıyor. Bunun yerine iyileştirdiğimiz mekanlardan, ışık tohumları(Life Seed) topluyoruz. Bu tohumlar sayesinde Elika daha da güçleniyor.Ayrıca, sarayda giremediğimiz mekanları açmak için belirli miktardatohuma ihtiyacımız var. O yüzden tohumları gördüğünüz yerde toplayın,sonra tohum peşinde koşmayın. Kocaman bir sarayda serbestçe dolaşmakiyi olduğu kadar olumsuz yönleri de var. Mesela yolu kaybetmek ya danereden gideceğini şaşırmak gibi şeyler. Özellikle aksiyon türüne veseriye yabancı oyuncular için bu denli büyük bir harita işkence gibiolacaktı. Bu yüzden yapımcılar oyuna bir yol gösterme sistemikoymuşlar. Haritadan gideceğimiz yeri işaretliyoruz, Elika ise büyülügüçleriyle gideceğimiz yeri gösteren bir işaretçi çıkartıyor. Buişaretçiyi takip ederek yolumuzu buluyoruz. Yaratıcı ve faydalı birözellik olmuş. Çünkü; her ne kadar hep aynı mekanlarda dolaşsak daburalarda aynı anda birkaç yere gitmemizi sağlayan geçitler var. Denemeyanılma yöntemiyle bu bir işkenceye dönebilirdi�
    Bir masalın içindeolduğumuz için büyülü güçlere önem verilmiş. Haritada belirli yerlerinkapalı olmasının nedeni, oralarda bulmacaları çözecek güçlerimizineksik olması. Işık tohumları sayesinde, Ahrimanın tutsak olduğutapınağın önünden yeni güçler alıyoruz. Aynı Warrior Within ve Legacyof Kain serisinde olduğu gibi. Aynı mekan büyülü güçler sayesindefarklı yerlere çıkıyor. Peki bu büyülü güçler nasıl kullanılıyor.Duvalarda kırmızı, sarı, mavi ve yeşil olmak üzere dört renk var.Bunları aldığımız zaman üstüne yürüyoruz ve Elika güçleri sayesindeonları aktif ediyor. Seriye ilk kez eklenen bu özellik başta yadırgansada alıştıkça eğlenceli hale geliyor. Çünkü bu renkli plaketlersayesinde, uçmaktan tutun da, yarış atı gibi düz duvarda koşturmak gibikısa süreli yeteneklere sahip oluyoruz. Oyunun büyük çoğunluğunu bubüyülü bulmacaları yerine getirerek yapıyoruz. Tek bir mekanı birdençok amaçlı kullanma konusunda yapımcılar başarılı bir iş çıkartmışlar.Özellikle kırmızı renkli plaketlerin verdiği yetenek çok eğlenceli.Kırmızı plaketten kırmızıya atlıyoruz ve müthiş bir görüntü çıkıyorortaya...


    Gelelim Prensin ve oyuncuların en sevdiği işe yani dövüş sistemine.Üzülerek söylüyorum ki bu oyunda dövüşler çok az. Yapımcılar, diğerseride oyuncular sayısız adam katlettiği için bu sefer bulmacalara önemverdik. Az düşman var ve hepsini daha önemli hale getirdik diyedüşünmüşler. Kısacası oyunda sadece Boss dövüşleri var. Bunları iseşöyle özetleyebiliriz, birincisi işe yaramaz Boss'lar klasik kesmelikadam konumundalar. Arada bir karşımıza çıkıyorlar ve hemen ölüyorlar.Hatta yeterince hızlı hoplayıp zıplarsanız, bu düşmanlar karanlıktandoğmadan öldürebiliyorsunuz. Diğeri ise sarayda bulunan dört ana mekanıyöneten, büyük bosslar. Ahriman'ın vereceği güçler için görevlerineihanet eden bu dört kişi onun kölesi haline gelmiş. Heriyileştirdiğimiz mekanda bu bosslardan birisiyle dövüşüyoruz. Oyundaartık, yaşam çizelgesi yok. Bunun yerine dövüş sırasında dayak yedikçe,ekran kızarmaya başlıyor. Dövüşler daha çok taş-kağıt-makas mantığıylagidiyor. Bu bosslar zamanla farklı şeylere dönüşüyorlar.Dönüştüklerinde ise sadece tek bir silah onlarda işe yarıyor. Büyü,kılıç ve pençe sırasıyla kullanılıyor. Pençe görünüş itibariyledövüşlerde vahşi bir işe yarayacakmış gibi duruyor. Yani bir öncekioyundaki ölümcül bitirici vuruşlar ya da Quick Kill yapmak gibi. Ancakpençe sadece düşmanı havaya atıp onu yerden yere vurmaya yarıyor. Bu daiyi bir özellik ve dövüşü tek başına etkiliyor. Ancak yine de o vahşigörünüşten insan daha çok bekliyor. En azından düşmanları biraztırmalasaydık. Aslında dövüş sistemi yaratıcı ve eski oyunlarıaratmıyor. Ancak o kadar az dövüş var ki, kimse bir sürü kombo yapmayauğraşmıyor bile. Ne duvardan yürüyüp vurmak ne de düşmanın kafasınıduvarlara vurmak akla gelmiyor. Elika dövüş sırasında bize müthişyardımcı oluyor. Büyü güçleriyle o da yardımcı oluyor. Elika ilebirlikte kombolar yaparak düşmanları kolayca yenebiliyoruz. Arada,sırada ise dövüşler sinematiğe dönüşüyor. Oyun bizden belirli tuşlarabasmamızı istiyor. Ancak God of War'dakinin aksine bu sırada dövüşühala kontrol edebiliyoruz. Basmazsak da dövüş lehimize devam ediyor. Neyazık ki dövüş sistemindeki yenilikler etkileyici olsa da, en fazla15-20 kez dövüşebilmemiz hepsini geçersiz kılmış...





    Bu dört boss'u yenene yönettikleri mekanlarda geri çekilmelerinisağlıyoruz. Dövüşler sırasında farklı farklı mekanları kullanmakçeşitlilik olmuş. En sonunda onlarla son bir dövüş için Ahrimantarafından korunan mekanlarına giriyoruz. Burası kara kapılartarafından kapatılmış. Ancak Elika yeterince güçlü olunca, kapıyı şıkbir animasyonla açıyoruz. İçeride ise düşmana ulaşana kadar bizi zorluakrobasi ve büyü bulmacaları bekliyor. Dürüst olmak gerekirse bubulmacalar adrenalini sonuna kadar artırdığı için favorim oldu. Ancaken ufak hatada başa döndüğü için bir o kadarda sinir bozuyor. Oyununson değişikliği ise diyalog sisteminde yapılmış. Artık sinematikşeklinde hazırlanan diyaloglar daha az yer tutuyor. Çünkü Elika ileistediğimiz zaman konuşabiliyoruz. Bu şekilde aksiyona daha fazla yerverilmiş. Canımız sıkıldığında ise Elika ile sohbet edip aramızdakiromantik ilişkiyi geliştiriyoruz. Mekanlar ve oyunun öncesi hakkındabilgi alıyoruz. Ancak tüm bu konuşmalarda Prens kendinden çok azbahsediyor. Gerçekten bir prens mi yoksa dediği gibi mezar soyarakyaşayan bir serseri mi bunu kestiremiyoruz. Oyunun gerçek senaryosununbu şekilde öğrenilmesi profesyonel oyuncular için faydalı olmuş. Sadeceaksiyon seven, konuşmalardan şikayet edenler ise, direk işlerinebakabiliyorlar. Yeni nesil Prince of Persia tüm yenilikleri vedeğişiklileriyle oyunculara saatlerce süren eğlenceli bir oynanışsunuyor. Her ne kadar eski serinin yanında biraz sönük kalsa da,aksiyon sevenler için kaçırılmaması gereken bir oyun olmuş. Detaylıgrafikleri ve müzikleriyle oyun, sürükleyici bir masal gibi devamediyor. Özellikle oyunun sonuyla birlikte yeni bir serinin başladığınıanlıyoruz. Zaten Prensin gizemini daha çözemedik birçok cevapsız soruvar. Ubisoft, oyunu üçleme olarak düşündüğü için elindeki malzemeyi azkullanmış. Özellikle oyunda korsana karşı koruma bulunmaması, firmanınne kadar da riskli bir yatırım yaptığını gösteriyor. Çünkü bu denliradikal değişiklikler yapılan bir seriyi tanıtmak için ilginç birreklam kampanyasına girmişler. Oyunun reklamı bizzat kendisi. Oyununsonunda aldığımız tüyoya göre, devamında gelecek POP daha karanlıkolacak. Umarım Montreal dersini alır ve dövüşlere daha fazla yer verir.






    Paylaş



  2. #2
    Usta Oyuncu

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 5.228
    Tecrübe Puanı 60100
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart



    Ben oyunu aldım oynuyorum ama bu oyun bütün serilerin en kötüsü diyebilirim..






    Paylaş
    TÜRKİYE'dir GALATASARAY
    “Kavga daha büyük, idealler zaten büyük, Galatasaray tek büyük”
    Dar ağacında olsanız bile son sözünüz Galatasaray

  3. #3
    Emekli Yetkili
    M4K1F - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üyelik tarihi : Feb 2006
    Mesajlar : 14.004
    Tecrübe Puanı 10000
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart



    Haha Çizgi FiLm.. yerLer 3D






    Paylaş
    Merhaba ben Goethe. Daha önce de gelmiştim.

  4. #4
    iloo
    Yedek Oyuncu

    Standart



    ÇizgiFilm Grafikleri Taşıyor :)






    Paylaş

  5. #5
    Aktif Oyuncu
    ReLPaX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 464
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    ewet ben de indiridim şöyle söyliyeyim karakterler 3d olsaydı süper olurdu ama ne yazıkki olmamış ama biraz oynayınca alışıyorsun ben çok fazla olmasada beyendim diyebilirmim






    Paylaş
    crazyhell-Halloween-DaDaS-Gol D.Roger

    BACIMIN ÖRTÜSÜ BATMAKTA REZİLİN GÖZÜNE,ACIRIM TÜKRÜĞE BİLLAHİ TÜKÜRSEM YÜZÜNE...<Mehmet Akif Ersoy>


  6. #6
    Aktif Oyuncu

    Üyelik tarihi : Feb 2009
    Mesajlar : 309
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    ne gereksinimler istiyor?






    Paylaş
    ''How happy is he who can call himself a Turk''

    Istanbul Unıversıty



    Nerede eski dostluklar...

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yandex.Metrica

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Web sitemizi kullanmaya devam ederek, turnuval.com hizmetlerini sizlere daha iyi sunabilmek amacıyla kullandığımız cookie'ler (çerezler) ve kişisel verilerinizle ilgili Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793