Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Deus Ex: Human Revolution

  1. #1
    Emekli Yetkili
    poLat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 12.586
    Tecrübe Puanı 4786
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart Deus Ex: Human Revolution






    Deus Ex deyince gözler nostaljinin yoğun nemi altında buğulanır, 2000 yılındaki RPG öğeleriyle melezlenmiş o harikulade FPS akla gelir. Oyundaki eylemlerimizin gerçekten bir şeyleri etkilediği görülünce sevinilir, Diablo gibi yetenek puanları kazanıldıkça oyuncu tok tutulur. FPS’lerden beklenmeyen “Elder Scrolls”vari karakter etkileşimleriyle yalnızlık hissi alınır, yerine binaları hack’lemek tarzı aksiyonlarla yeşeren bitki gibi canlılık katılır. Böylesine mihenk taşı olarak tarihe geçmiş bir oyunun yenikafasına gürgen kürekle iz bırakmak vasıtasıyla yamulana kadar vurulur.

    Gerçekten de ne oyundu… Güzeldi yahu. Çok cesur bir adımdı ve tutmayabilirdi. Fazlasıyla deneysel ve yenilikçi bir hareketti, övgüleri de fazlasıyla hak ediyordu. Önceden hazırlanmış bir kitabı okur gibi hissettiren çizgisel oyun yapısı yerine Clint Eastwood gibi kendi filmini çeken aktör gibi hissettirmişti bize. Bu konuda kendimi şanslı görüyorum, çünkü oyunların “sadece grafiğim iyi olsa da, satmam için yeter” zamanlarında değil, bir şeyleri değiştirmeye çabaladığı zamanlarda da oynadım. Bir oyun güzel olmak için gözlerimizden çok beynimize, parmaklarımızdan çok kalbimize etki etmeliydi. Bunun içindir ki “Sanitarium ne oyundu, öylesi gelmez” diyoruz. Nitekim Deus Ex ilk oyunuyla yakaladığı başarınınşanssızlık/beceriksizlik alaşımından mıdır bilinmez, ikinci oyunuyla benim gözümde başarılı olamadı. Ama Allah’ın hakkı üçtür dedi, inatla geliyor tekrar boy göstermeye Deus Ex: Human Revolution. Siz de benim gibi en az 10 senedir oyun oynuyorsanız, ne demek istediğimi anlamışsınızdır.

    10 sene önce ‘yıkılan duvar’ yapmak? İyiymiş

    İlk iyi haber şu: Üçüncü oyun serinin diğer oyunlarının öncesini, arka plan hikayesini konu alacak. Bana kalırsa bu çok stratejik ve doğru bir hareket, çünkü ilk şaheseri oynamamış olanlar “Senaryoyu anlayamayacağım” korkusuyla oynamamazlık etmeyecekler ve serinin kemik oyuncularının yanında yeni nesil oyuncular da yelpazeye dahil olacak. Yine de henüz denememişler için 2000 yılındaki ilk yapımı oynamak, grafiklerle sorunu olmayanlar oyunculara hala iyi bir seçenek.

    çıkacaksa hazırlanılır, sabit diskte yeri açılır. Çıkınca da alınır oynanır, oynamayanın baskısından mıdır, yoksa





    Deus Ex roman gibiydi, karakter bolluğu had safhadaydı, senaryoters köşeleriyle kafamızda kırk tilki gezdiriyordu ve seçeneklerimizin bolluğu bu oyunu eksiksiz bir başyapıt haline getirmişti. Kendisinden bir sene önce çıkmış Half Life’ın bile muhteşem artılarının yanında çizgisel oyun yapısı olurken, Deus Ex’in attığı adım şapka çıkarılması gereken bir hamleydi. Zaman 10 yıl sonrası, 2010. Görüntüler göze çok hoş geliyor, nitekim 2010oyunlar için artık kötü grafiğin telafisi yok. İyi grafik gibi gerek ve yeter koşulların sağlandığı oyunda, farkı ne yaratacak derseniz cevap “seçimler” olacaktır.

    Bu kez ne var menüde, yine hastalık mı yayılıyor tüm dünyaya?

    İlk oyundaki kahramanımız Denton yerini Adam Jensen’a; Detroit merkezli sibernetik modifikasyon çalışmaları yürüten büyük bir şirketin güvenlik uzmanına bırakıyor. Zaman ilk oyundan çeyrek yüzyıl kadar öncesi, 2027 yılı. Nanoteknoloji henüz tam olarak geliştirilmiş değil. Bunun yerine insanlar savaş güçlerini ve sezgi/algılama yeteneklerini kendilerine taktıkları mekanik eklentilerle sağlıyor. Bunun sonucu halk içinde doğal olarak huzursuzluk baş gösteriyor ve insanlığın yabancı maddelerle bozulması fikrinin negatif etkileri çok hızlı bir şekilde sokaklarasivil kalabalığı oluşturuyor. Nabız yüksek, kaos dünyaya hakim. Teknolojideki gelişmeler askerleri, atletleri, ajanları güçlendirmede çok ileri gitmiş durumda ve doğanın dengesini bozmaya yönelik. İnsanlar; tüm dünyada tartışmalara yol açan bu “canlı modifiyesi” uygulamasına ve bu teknolojileri pazarlayarak hayal edilemeyecek miktarda para kazanan şirketlere karşı isyan bayrağını çekmiş.

    düğümleri ve sonrası dökülen protestocu

    Deus Ex’teki gibi orijinale bağlı kalınarak çizilen oyun mantığı, komploların daraltan yol ayrımları ve kime güveneceğimize karar veremediğimiz kalleş bir dünya yaratıyor. Bir yandan insanlarla konuşup bilgi almaya çalışırken, sürekli arkanızda bir gözünüz; beyninizde de “ya öyle değilse” başlıklı konuları işleyen bir sektörünüz olmak zorunda hayatta kalmanız için.

    Kelebek etkisi? Değil. Bunun adı, “Blade Runner” etkisi

    Önceden de belirttiğimiz üzere, oyunun hikaye kurgusu ve karakterler en çok üzerine düşülen kısmı, tıpkı bir roman gibi. Öyle ki üç farklı yazardan oluşan kadro senaryo üzerinde çalışıyor ve kontrol/düzeltme/geliştirme gibi yardımlarda bulunan Sheldon Pacotti (ilk oyunun hikayesini yazan şahıs) ve James Swallow gibi ustalar da deneyimleri ve katkılarıyla projeye destek oluyor. Bu kadar usta bir kadrodan derin olduğu ölçüde komplike ve yanar döner bir kurgu beklemek, çok şey istemek olmasa gerek.





    Şimdilik açıklandığı kadarıyla, oyunun geçeceği şehirler geleceksenaryonun bağlanışı açısından sürprizi bozmak istemeyen yapımcılar tarafından eklemeler olabilir.

    zamandaki öngörülen halleri göz önüne alınarak tasarlanmış Shanghai, Detroit, Montreal ve Philadelphia. Tabii önümüzde 1 sene olduğu düşünülürse, bunlara Oynanış nasıl oynanış?

    DE: HR oynanış dinamiklerinde de doğru yolda gibi gözüküyor. Tutan özellikler korunmuş ve geliştirilmiş, eskiyen kavramlar yenilenmiş, eksikler tamamlanmış ve yanlışlar düzeltilmiş. Örnek vermek gerekirse bu kadar etkileşim üzerine kurulu bir oyunda ne olmalı? Kullanışlı ve nitelikli bir konuşma sistemi. Yeni sistem, tıpkı Adventure’lardaki gibi söylenilebilecek cümleler arasından seçimkonuşma ve bunun karşılığında farklı tepkiler görerek farklı bilgilerin yolunu açma üzerine. Bir bakıma Elder Scrolls: Oblivion oynar gibi. Buna ek olarak, iki farklı NPC’nin kendi arasındaki konuşmalara kulak misafiri olunması, oyunun sonunu etkileyebilecek önemde bilgilerin ele geçirilmesini ve bunları kullanarak yeni seçeneklerin doğmasını da sağlıyor. Etkileşimdeki gelişmenin bir diğer türü ise şifre kırma sistemine getirilmiş. Artık bir bilgisayarı veya cihazı hack’lerken yeni bir pencere açılıp simülasyon gibi kullanılmayacak. Hayır. Artık bir yandan hack’e kafa patlatıp uğraşırken, diğer yandan gelen giden var mı diye bakacağız, diken üstünde. Eee, bu oyunda dövüş yok mu, her şeyi konuşarak ve şifre kırarak mı hallediyoruz?

    Tabii ki arada bir de dövüşerek hallediyoruz!!! Yine de unutmayın, bu oyun laf olsun diye RPG içermiyor. Yapımcıların söylediğine göre istersek, boss kapışmaları dışında oyunu bir kişiyi bile öldürmeden bitirebiliyormuşuz. RPG öğeleri çarpışma tarzımızı da direk olarak etkiliyor. Oyundaki yetenek puanları eninde sonunda tüm özelliklerinizi tavana dayayacak kadar değil, o yüzden kendimize bir yol çizmemiz ve sevdiğimiz şekilde oynayabilecek şekilde karakterimizi şekillendirmemiz gerekiyor. Seviye atladıkça verdiğimiz özellikler doğrultusunda güçleniyor karakterimiz. Sessizliği ve gölgeleri benimseyen sinsi bir yılan, her engeli zekasıyla çözerek aşan mucit tipli sosyopat veya hareket eden her şeye sıkan Rambo olabiliyoruz. Tabii ki kendi özelliklerimiz yanı sıra silah seçimlerimiz de gündeme geliyor ve oyun ilerledikçe hangi silahların üzerine daha çok düştüğümüz, hangisini daha çok iyi kullanabildiğimiz ve hangisini daha çok güçlendirdiğimiz çatışmalarımızın şekillenmesinde hayati önem taşıyor.

    Bu mumyanın tozu üflenmeli

    Serinin 3. oyunu DE:HR piyasanın yeni yetmelerinden olan Eidos Montreal stüdyosu tarafından geliştiriliyor (İlk oyunun tasarımcısı ve yapımcısı olan Ion Storm ise söz konusu değil tabii ki). 2007’den beri üç yıllık bir periyodun ardından bayağı bir yol kat etmiş, lakin çıkış tarihi olarak bize verilen bilgi 2011’in İlkbahar dönemi.





    Oyun PC, Xbox360 ve PS3 platformları için çıkacak. Bununla birlikte henüz oyunu rahat oynamak için önerilen sistem gereksinimleri duyurulmadı. Videolara ve çekilmiş oyun görüntülerine bakılırsa Crysis2 kadar olmayacağı kesin gibi, ama yine de güçlü bir sistem isteyeceği aşina. Olsun, oyunun çıkmasına daha 1 sene olduğu düşünülürse, sistemimizi yükseltmek için yeterince vaktimiz olacak.

    Dediğim gibi, daha bir sene var önümüzde ve demoda gördüklerimiz, 2011 de elimize geçecek olan şeyin aynısı demek değil. Yine de bu bir tutam çatışma görüntüsünden ve sosyal etkileşimden anladığım kadarıyla bu oyun harika olacak. Bir çok site oyun hakkında bilgi vermek ve incelemek yerine videoda ne gördüyse onu yorumlamış, ama ben laf kalabalığıyla kafanızı yormak istemedim. İlgiliyseniz, elle tutulur kaynaklarımızdan olan yakın zamanda yayımlanmış 30 dakikalık oyun içi videosuna göz atmayı unutmayın. Bahsettiklerimin ete kemiğe bürünmüş haline bakın. Ağzınızın suyu akacak.

    Yeni oyun harbi bir yapım olacak,” dostlar alış verişte görsün” gazıyla yapılan o eski fanları memnun etme oyunlarından, sosyal baskıyla ortaya çıkan paçavra devam oyunlarından olmayacak. Ya olursa? Olmaz olmaz, olumlu düşünün. Bekleyip göreceğiz.







    Paylaş



  2. #2
    Usta Oyuncu

    Üyelik tarihi : Oct 2008
    Mesajlar : 1.848
    Tecrübe Puanı 10
    Tecrübe Puanı Gücü : 11

    Standart



    efsane (:






    Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Web sitemizi kullanmaya devam ederek, turnuval.com hizmetlerini sizlere daha iyi sunabilmek amacıyla kullandığımız cookie'ler (çerezler) ve kişisel verilerinizle ilgili Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558