atari oyunları
Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Piyade El Kitabı

  1. #1
    Bölüm Kaptanı
    Oloroi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üyelik tarihi : Feb 2009
    Mesajlar : 1.368
    Tecrübe Puanı 586
    Tecrübe Puanı Gücü : 100

    Standart Piyade El Kitabı



    ping üzerine bir not

    eğer başka online oyunlar oynadıysanız warband'daki pinglerin biraz daha az olduğunu görüyoruz. Örneğin ben Garenada 100 pingle çok rahat warcraft oynayabiliyorken Warband'da 63 pingle 22nd siege server'da zaman zaman zor anlar geçirebiliyorum. Genel olarak 50'nin altı ping ile oynamak daha idealdir. Eğer roket gibi pingi olan bir rakip görürseniz ona dikkat edin çünkü bir anda yanınızda bitip teberi kafanıza oturtabilir. yani ping her zaman bir dezavantaj da sayılmaz.

    yüksek ping ile oynamak her daim mümkün, bazı oyuncular bunu nasıl yapacakları konusunu çözmüşler ama daha az pingli bir oyuncudan daha fazla zorlanacakları takdir edersiniz ki kesin.

    Kontroller
    Bir sürü insan oynamanın hangi kontrollerle daha iyi olduğunu sormakta. Ben de klasik bir cevap olarak tabi ki "en rahat ettiğiniz" diyeceğim . ancak gene de öğrenmek isteyenler için benim hangi kontrolleri kullandığımı söyleyeceğim.

    Şahsi fikrimce hangi yönden saldırı ve savunma yapacağımızı fare (mause) ile kontrol etmek gerekli. oyunun fare kontrolleri bana uymadığı için ben değiştirdiğimi söylemek istiyorum. ayrıca tekli oyuncu modu (single player) da unutulmamalı. tekli oyuncu modu için savunma yönünü manual (yani elle) yaparsak çoklu oyuncu modu için daha idmanlı oluruz. sanırım zeka seviyesini falan da en üst seviyeye getirmek gerektiğini söylememe gerek yok.

    Fare hassasiyeti de oyununuzu oldukça etkileyecek bir faktör mausunuza ve kendinize göre ayarlamanız önemli. tabi ölüm kalım gibi, oyunda 360 dereceden saldırı alabileceğiniz bir mod için yeterince hızlı dönebilmesi de önemli.

    Saldırı Temelleri
    Bir yakın dövüş silahını savurmanız için en fazla dört yönünüz vardır. çoğu silah yukarıdan, sağdan ve soldan saldırı yönlerinden saldırma olanağı tanır (pala gibi). bazı silahların ekstra olarak batırma fonksiyonu vardır. uzun mızrakların ise sadece batırma ve yukarıdan savurma seçeneği mevcuttur.

    Sağdan savurma
    Sağdan saldırınızı başlatıp sol tarafınızda bitirirsiniz. oldukça basit değil mi? aynı zamanda rakibe en hızlı ulaşan saldırı metodudur. karakterinizin sağlak olduğunu düşünürsek oldukça mantıklı. fakat arada milisaniyeler oynadığını düşünürseniz gerçekten hayati önem taşımıyor. tabi ki havadan kaldırmayla arasında küçük ama önemli bir hız farkı var bu konuya tekrar değineceğim. Soldan savurmaya göre 1-2 birim daha uzak mesafeye vurmaya olanak tanır.

    Soldan savurma
    Soldan sağa doğru savuruyorsunuz işte. sağdan savurmaya göre milisaniye olarak daha yavaş ama rakibin kalkanı indirdiği taraf olduğu için kalkanlı oyunculara karşı biraz daha avantajlı olabilir.

    Yukarıdan savurma
    Yukarıdan aşağıya doğru silahınızı savurursunuz. En yavaş ve rakibe oturtması en zor saldırı çeşidi olmasına rağmen bu saldırı metodu ile silahınızı rakibinizin kafasına geçirdiğiniz için en iyi hasarı oturtur, hatta rakibiniz bir miğfer giymiyorsa adamı şappadanak öldürebilirsiniz bile. çekiçler ve ağır gürzler için ise ekstra bir bonusu vardır.

    Batırma
    Silahınızı genelde sağ omzunuzdan (mızraklar hariç tabi ki) ulaşabildiğiniz en uzak mesafeye kadar hızla ulaştırırsınız. bu saldırı metodu en uzak mesafeye kadar ulaşabilen saldırı metodudur. ıskalama şansınız, yukarıdan savurma metodu gibi gene var olan bir risktir. genelde bu saldırıyı uygularken ileri adım gitmenizi tavsiye ederim.

    Tekme
    "E" tuşu ile yapılan bir hareket (ben de E kullanıyorum). çok az menzili olan bir saldırı çeşididir. rakibi tekmeleyebildiğiniz zaman onu biraz sersemletmeye yarar. Artık yeni patch ile birlikte isabet ettirmek artık eskisinden çok daha zor. eskiden E'ye bastıktan sonra tekme atmadan önce tekme yönüyle istediğimiz gibi oynayabiliyorduk şu anda ise E'ye bastıktan sonra Karakter olduğu gibi kalıyor ve yaklaşık bir saniye sonra tekmeyi atıyor. Ancak atması imkansız değil ve atabilen atıyor (ben atıyorum siz de atın). Tekme ile ilgili diğer bir önemli husus ise tekme atarken yürüyemediğiniz, döenemediğimiz ve saldıramadığımız. ancak tekme atarken saldırı bloklayabiliyorsunuz eğer kalkan kullanmazsanız.

    Fake veya Feint
    Sol tuşla vurmaya hazırlanırken sağ tuşla geri çekip başka bir yerden saldırmanız. Rakibin savunmasını zamanlama ve yön olarak bozmak için kullanılır. Fake atarken silahın biraz savrulmasına izin verip o "kwuu" benzeri sesi çıkardıktan sonra geri almanız, fakeinizi daha şaşırtıcı etkili kılar.

    Yumruklar
    Eğer silahlarınız kınınnda ise veya silah falan taşımıyorsanız yumruklarınızı savurabilirsiniz. gene dört yönden saldırı yapabiliyorsunuz ve tek bir blok çeşidiyle rakip yumruklarını durdurabiliyorsunuz. genelde insanlar kickbox'u eğlence için yaparlar yoksa savaş alanında hiç bir manyak yumrukla birine girişmez.

    Silah modunu değiştirme
    "X" tuşu ile yapılan bir hareket (ben de X kullanmaktayım). Fırlatma silahlarınızı bu tuş ile savurma moduna geçirebilirsiniz. Ek olarak da büyük nord baltalarını kullanırken gönderli silah modu veya çift elli silah modu arasında geçiş yapabilirsiniz. gödnerli silah modunda atları durdurmak için kullanışlı bir batırma saldırı fonksiyonu bulunuyor. ancak Nord piyadelerinin gönderli silah becerilerinin 100, çift elli silah becerilerinin 135 olduğunu unutmayın. atları durdurup çift elli moduna geçip saldırmak daha iyi.

    Depar
    Dümdüz koşup da hiç bir şey yapmadığınız zaman depar moduna girmişsiniz demektir. bir şey yapmamaktan kastım: silah değiştirmek, silah savurmak blok yapmak ve aklınıza gelebilecek her şey.

    Okçu Kıçı Tekmeleme
    Diyelim ki düşman oklarını savuşturmak için kalkanınızın arkasına saklanmış sizi hedefleyen okçunun üzerine yürüyorsunuz, gittikçe yaklaştınız ve artık dibine geldiniz ancak adam hala elinde arbalet sizin kalkanı indirip silahınızı çekmenizi bekliyor, siz bunu yaptığınızda ise o oku kafanızda patlatacak. YOOOH öyle çakallık, o eskidendi canım. artık elinde menzilli bir silah tutan birine et ete değecek kadar yaklaştığınızda o kişi tekme yemiş gibi oluyor (ki buna kalkanla kullanılan ve yakın dövüş moduna geçerililmemiş fırlatmalık silahlar da dahildir).

    Otomatik İlerleme
    Pek bilmeyen yoktur ama yürürken chat barını açarsanız yürümeye devam edersiniz. pek bi numarası yok bence de.

    Savunma Temelleri
    Savunma hayatta kalmanın ön koşuludur. Savunma olmadan en fazla bir iki kılıç sallar sonra da ölürsünüz o yüzden en önemli şey savunmadır. Savunma yapalım, yapmayanları uyaralım.

    Otomatik Bloklama
    Ancak tekli oyuncu modunda olabilecek bir şeydir. Hiç bir serverda otomatik seçeneğinin kullanıldığını görmedim ama server kurucuları isterse bloklamayı otomatik olarak ayarlayabilirler. Bu bloklama metodunda karşınızdaki rakip silahını vurmak için hazırladığında sağ tuşa basarsınız ve basılı tutarsınız, silahınız otomatik olarak saldırının geldiği yönden silahı savuşturmaya yeltenir. Eğer rakibiniz silahı savurmaz da başka bir yönden gardını alırsa (fake veya feint) doğru yönden savunma için sağ klikten parmağınızı çekip tekrar basmalısınızdır. hiç şüphesiz ki o gene doğru savunma yönünü bulur.

    Manuel Bloklama
    Eğer bloklama yönünü elle yapmayı ayarladıysanız tekli oyuncu modunda ve onun dışında genelde bütün multiplayer oyunlarında olan bloklama çeşididir. Bu da bir Multiplayer rehberi olduğundan bize göre en önemlisi bu tabi ki. Bu savunma metodunda bloklama yönünü siz belirlersiniz bu yüzden de otomatikten takdir edersiniz ki zordur. usta oyuncuların tekli oyuncu modunda da manuel bloklamayı kullandığını söylememe bilmem gerek var mı.

    yönlerden bahsetmişken rakibinzle karşı karşıyayken bloklama yönünü zaten bilirsiniz. örn: adam kendi solundan savuruyorsa siz de kendi sağınızdan bloklarsınız gibi. ancak burada ekstrem bir durum var. yanlış yönden blok almanıza karşın (sağ ve sol taraflar için geçerli) gene de saldırıyı bloklayabilirsiniz ama bunun için karakterinizin baktığı taraf önemli. mesela adam sağdan savuruyor, siz de kendi sağınızdan bloklama yapıyorsunuz ama sizin baktığınız yön adamın kılıcı savurduğu taraf. daha sonra buraya bir diagram veya bir screenshot eklemeyi düşünüyorum. elinizde varsa gönderebilirsiniz de. hatta lütfen gönderin

    Kalkanla Bloklama
    Sol elinizde bir kalkan taşıyorsanız kısaca sağ tuşuna basarsınız ve saldırıları bloklarsınız. Kalkanla okları ve diğer uçan cisimlerden de korunabilirsiniz. çok yukarıdan veya ayağınıza gelecek oklardan korunmak için sağ tüşa basılı tutarak kalkanınızı aşağı veya yukarı kaldırıp-indirmeniz mümkün. aklınızda bulunsun Multiplayerda kalkanlar savunma durumundayken göründüklerinden daha geniş bir alanı kapsarlar. Genelde kalkanı bir yöne tuttuğunuz zaman o yönün tamamını kaplayacak kadar geniştir. Bunun Multiplayer ve Single playerda böyle farklılık göstermesi okçuluğun yeteri kadar güçlü olduğunun düşünülmesi. Bildiğim kadarıyla cRPG modunda bazı ezik kalkanlar ayakları korumuyor. Dip not olarak belirteyim dedim.
    Hem savunma durumunda değilken bile sol tarafınızdan kalkanınıza çarpan okları savuşturabilirsiniz veya bir şeyler fırlatırken de kalkanın kapsadığı alan sizi oklardan korur ancak kalkanınıza saplanan herhangi bir cisim sizin saldırınızı bozar. kılıcı havaya kaldırdığınız veya tam balta fırlatacakken hedefe nişanlayıp tam bırakıcağınız durumda gelen bir ok sizin karakterinizi tekrar normal duruş haline getirir.

    Chamber Blok tam çevirmememin nedeni kafa karışıklığına yol açmak istemem. ayrıca bütün alternatifler de gayet komik kaçıyor
    Chamber blok Saldırıya saldırıyla karşılık vermenin en keskin yoludur. Yapılması da en zor blok şeklidir ve en risklisidir. Rakibinizin size saldırdığı taraftan tam rakibinizin silahı size vurmadan bir kaç milisaniye önce sizin de o taraftan silahı saldırmak için savurmanız ile yapılır. Yukarıda linkini verdiğim eğitim videosunda açıkça görülebilmektedir.

    Rakibiniz hangi tarafınızdan saldırıyorsa o taraftan saldırı yaparak Kısımsal bloğu gerçekleştirebilirsiniz. Her silahın batırma saldırısı olmadığı için de size batırılmaya çalışılan bir silahı yukardan savurarak da karşılayabilirsiniz.

    Envanter Yönetimi
    Warband'da dört tane silah slotunuz ve kafa, gövde, ayak, el olmak üzere dört tane de zırh slotunuz bulunmaktadır (burası piyade rehberi atlar dışarı). paranızı en idareli şekilde kullanmalısınız ki maksimum potansiyelinizi ortaya dökebilesiniz. tabi paranızı en ideal şekilde kullanmanız demek ille de potansiyelinizi maksimum şekilde kullanacaksınız demek değildir ama bunun bir ön koşuludur.

    Bütün eşyaların bir de ağırlığı olduğu dikkatinizi çekti mi? bu ağırlık sizin yürüyüş hızınızı etkiler. o yüzden gereksiz eşya almamaya özen göstermeniz tavsiye edilir.

    Ola ki eğer ekipman alırken bütçenizi aşarsanız, bilgisayar yaptığınız seçimler doğrultusunda en uygun gördüğü şekilde ekipmanınızı ayarlayacaktır. genelde iyi seçimler yapar ama bu, kontrolü sizin elinizden biraz çıkarır. örneğin rodokların üç satırı da aynı slottadır ve paranız yetmediği halde siz çift elli olanı seçtiğinizde size gidip tek elli olanını verebilir (hatta bunu yapıyo ****), halbuki siz zırhtan kısıp güzelim satırı gayet de alabilirdiniz.

    Yeni oyunculara yardımcı olmak babında bir slotu sağ klikle boşaltabildiğimizi de söyleyelim.

    Oyun esnasında silahlarınız arasında geçiş yapabilmek için iki yöntem vardır.

    Birincisi: mousun ortasındaki tekerleği ileri sürerek silahlar arasında geçiş, geri kaydırarak da kalkanlar arasında geçiş yaparsınız. Bir örnek olarak iki elli kullanıp da tek elli olmadan bir kalkan aldığınız bir durumda fare tekerleğini geri döndürerek kalkanınıza hızlı bir geçiş yapabilirsiniz.

    İkincisini ise: tekniğini NumPad'den yapıyoruz. 1 ve 3 tuşları silahlar arasında Hiper Düper bir silah değişimi yaparsanız. Eğer yakınınızda düşman var ise milisaniyeden az bir zamanda defalarca kez silah değiştirebilirsiniz.

    Bazen oyunda duyarsınız, arda arda yüzlerce kez silah çekme sesi gelir arkalardan. Genelde bunu bilmeyenler, bunu yapanlara fake'ci, hileci, glitchci gözüyle bakarlar.

    Aslında yerinde ve zamanında kullanılırsa iyi bir strateji yaratabilir. Bir silahı çekmeye başlarken aniden 2. veya 3. silaha geçebilirsiniz.

    İsterseniz elinizdeki silahları bırakabilir veya yerdekileri alabilirsiniz. Genellikle fırlatmalık silahlar en çok alınanlardır. bunlarla ilgili bilinmesi gereken bir husus bir yere saplanmış olanları alamayacak oluşunuzdur (örn: kapıya, kafaya). Diğer husus ise bir örnekle açıklarsak; ağır fırlatma baltaları aldığınızda her slot için 4 tane alırsınız bu demektir ki siz yerden beşinciyi aldığınızda o yeni bir slota geçer ve eğer yeriniz yoksa alamazsınız. farklı olan silah türleri birbirleriyle uyuşmaz. mesela toplam 16 ağır fırlatmalık balta alabilir fakat 1 hafif, 1 orta, 8 ağır fırlatma baltanız var iken dokuzuncu ağır baltayı alamazsınız. hani konumuz değil ama oklar için de aynısı geçerli (sadak halinde olanlar için söylüyorum). okçulara burdan selam

    Savaş Mekanikleri
    Sersemletme-
    Warband'da belli belirsiz çok hafif bir sersemletme (ya da bilinen adıyla stun) efekti var. Sersemlediğiniz zaman, saldırı komutlarınıza karakteriniz tepki vermez ancak bloklamanıza olanak tanır. Bir sersemleme efektinin oluşması için bir kaç durum vardır:

    -Hafif bir silah ile ağır bir silahın saldırısını bloklamaya çalısırsanız sersemleme şansınız vardır. iki silah arasındaki büyüklük farkı ne kadar olursa o kadar yüksek bir şansta oluşur.

    -Saldırmadan önce silahınızı biraz daha vurmaya hazır pozisyonda bekletmek sersemletme şansını artırır.

    -Yukardan yapılan saldırılar en yüksek sersemletme şansına sahiptir.

    Saldırı yapamayıp da blok yapabildiğiniz diğer zamanlar ise:

    -sol elinizde kalkan olmazken tekme attığınız zaman

    -attan inerken. tabi ki belli bir yönde iken.

    Atları Durdurma
    Gönderli silahlarla atlara önden saplama vuruşu uygularsanız (hasar çeşidi farketmez) Atlar oldukları yerde durup şaha kalkarlar. Bu atların yaklaşık 3-4 saniye oldukları yerde çakılı kalmalarına sebep olur. Atlar havada olsa bile. Atların şaha kalkıp birden durmalarını sağlayan diğer koşullar ise kayaya, duvara, merdivenlere hızlı bir şekilde toslayacakmış gibi girmeleridir veya binicileri tarafından bu komutu almalarındandır.

    Felç Aralığı
    Warband'da ne saldırı ne de savunma yapamadığınız bir aralık da mevcut. Felç aralığının oluştuğu durumlar:

    -Yere serildiğiniz ve kalktığınız zaman. ki sanırım herkes bunun farkına varmıştır, saldırı ve savunma yapamazsınız.

    -Tekmeyi kıçınıza yediğiniz zaman.

    -At size kafa attığı zaman.

    -Darbe yedikten çok kısa bir süre sonra. örnek olarak; kalkanla savunurken arkadan bir ok yediğiniz zaman savunmanızın bozulması. Sersemleme eşiği ise sanırım 4 hasar puanı. ki bu da agır zırhların yeri geldiginde ne kadar ofansif faydalar saglayabileceginin de bir örnegidir. (4 hasar puanından az yerseniz karakter buna fiziksel tepki vermiyor. örnek olarak yumruk verilebilir, veya full zırhlı birini en dandik ok ve yayla vurmak.)

    -Oyun kitapçığında belirtildiği gibi kalkanıyla okları savuşturan birinin kalkanına bir sürü ok yağması sonucu savunmasını kaybetmesi. bir mount and blade efsanesi olmakla birlikte hiç yaşamadım veya görmedim.

    -Silahınızla saldırı yaparken bir noktaya kadar savurmanızı geri alabilirsiniz ki buna halk arasında "fake" denir. Ancak bu köprüden sonraki son çıkışı kaçırırsanız silahınızı geri alamayıp blok yapamadığınız bir aralığa girersiniz.

    -Silah değiştirirken ve kalkanınızı sırtınıza takarken bir süre savunmasız olursunuz. asla rakibin yakınındayken silah değiştirmeyin. 1.132 notu: şu anda durduk yere silahınızın değiştmesine sebep olan bir bug var. neyse ki çok seyrek olmakta.

    -Kalkan kullanırken tekme atarken kendinizi soktuğunuz durum da bu duruma örnek verilebilir. daha önce de söylediğim gibi savunamazsınız.

    Çatırt NOMNOMNOM
    Gürzlerle ve çekiçlerle yapılan bu HARİKA şey yapması en eğlenceli şeylerden biridir, ki bir o kadar da zor. SMASH THE GOBLIN SKULLZ! ehm, belki farketmişsinizdir çekiçlerin ve demir gürzün özelliklerinde blokla durdurulamayabilir yazar. Doğrudur Rhodoklarda bulunan çekiçler, Rhodoklarda bulunan seher yıldızı ve Sarranidlerdeki demir gürzün böyle bir fonksiyonu vardır. Yukardan Savurduğunuzda blokla durdurulamayabilirler ki buna eski torpaklar "blok kırıcı" der. Ancak ben sadece Çekiçlerle yapılanını inceleyeceğim çünkü ya oyunda bir bug var ya da demir gürzler ve seher yıldızlarının bu hareketi gerçekleştirme şansı fenerbahçe'nin şampiyon olma şansından daha az.

    Belli bir alt hasar limitini aşmak suretiyle çekiçleri yukarıdan vurduğumuz zaman rakip kendini savunmaya yeltense bile kendi kalkanı altında eziyoruz adamı. yani dikkatli olmak lazım. peki bundan kurtulmanın yolu yok mu? Elbette var! İlerde düello bölümünde gene bu konuya değineceğim.
    not: chamber da tıpkı blok gibi işe yaramıyor.

    Savurma Zamanlaması

    Silah savrulur savrulmaz bir şeye çarparsa genellikle rakibi sersemletmeyecek kadar az hasar verir. tabi böyle bir durumda da dayağı yersiniz hemen sonrasında.

    Silahı savrılduktan çok kısa bir süre sonra bir şeye çarparsa yaklaşık olarak normalin 1/3 katı hasar verir.

    Ve nihayet, sonraki durumlar için normal hasarını verir. ki bu da yaklaşık 0.5'den saniyeden biraz azdır.

    Bunun böyle olmasının nedeni ani vuruşların yapılmasını önlemektir.

    Hız Bonusu
    Bir anlamda silahın hedefine ne kadar hızlı çarpmasıdır. Silahı savuran ve darbeyi yiyenin birbirlerine göre hızları belirleyici unsurdur (mausun bir etkisi var mı bilmiyorum). Hız bonusunu kullanmak başarıya hızlı ulaşmanın önemli bir yoludur ki bu silahları batırmaya kalktığınızda hayati önem taşır. Tecrübesiz oyuncular geri adım kaçmaya çalısırlarken ellerindeki silahı rakibe batırmaya kalkarlarsa genelde rakibi sersemletmeye bile yetmeyecek kadar az hasar verip hüsranla yeri öperler.

    Konum Hasarı
    Yukardaki nedenler gibi, silahın nereye carptığı da hasar için belirleyici etkenlerden biridir. Mantıklı bir şekilde kafa en çok, gövde orta, ayaklar da en az hasar alınan yerlerdir. kafa kısmı boynu kapsamamakta sadece yukarsını kapsamaktadır.

    Alıntıdır






    Paylaş
    İletişim adresleri :
    Steam : seyitcoban95
    Steam grubumuz :TurnuvaL Mount Blade Topluluğu



  2. #2
    Banned

    Üyelik tarihi : Aug 2009
    Mesajlar : 2.084
    Tecrübe Puanı 1805
    Tecrübe Puanı Gücü : 0

    Standart



    Güzel bilgiler var eline sağlık. Ben hepsini biliyorumda su bloklamayı yapamıyorum. Silahla blok yapmayı öğrensem ortalığı kavurucam






    Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yandex.Metrica

Turnuval Yasal Uyarı!

Turnuval Bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Web sitemizi kullanmaya devam ederek, turnuval.com hizmetlerini sizlere daha iyi sunabilmek amacıyla kullandığımız cookie'ler (çerezler) ve kişisel verilerinizle ilgili Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793