Rovio tarafından geliştirilen Angry Birds serisi, milyonlarca hayrana sahip başarılı bir seri. Ve içinde Domuz Gribi'nden esinlenmeler de barındırıyor. iPhone'dan Android işletim sistemli mobil cihazlara, hatta PC platformuna kadar uzanan bu ismin, Domuz Gribi'yle ne alakası var dersiniz? Alakası şu: Yapımcılar, bu oyunu henüz tasarlama aşamasındayken, tüm dünyayı etkisi altına alan Domuz Gribi salgını başlamış. Rovio ekibi de hasta, yeşil domuzları böylelikle kuşlarımızın karşısına dikmeye karar vermiş.



Mobil cihazlarda oynanan casual oyunlar, gün geçtikçe popülaritelerini daha da artırıyor. Oyunlara ilgi o kadar fazla ki, bu konu hakkında sektörün dev isimleri bile harekete geçmek zorunda kalıyor. Son örneği, EA Games. Angry Birds markası ise, belki de son dönemin en ünlü, en dikkat çekici ismi. Öyle ki yapımcılar, sadece oyun hazırlamakla yetinmemeye; oyuncaklar, filmler ve çeşitli yan projeler de geliştirerek dünyanın en önemli eğlence markalarından birini oluşturmaya kararlı.

Rovio'dan Sini Matikainen ile Angry Birds serisi üzerine bir sohbet gerçekleştirdik. Karşımızda yetkili bir isim görünce, haliyle ilk olarak aklımıza "Angry Birds fikri acaba nasıl oluştu?" sorusu geldi. Her biri şirin, birbirinden farklı ve son derece kızgın bu kuşlar, nereden çıktı yahu? Sini Matikainen, hemen açıklık getiriyor: " Oyun tasarım takımımız, yerde tepişen ve uçamayan kuşlar konseptini ileri sürdü ilk olarak. Sonrasında takımın geri kalanı da bu fikri sevdi. Oynanış buna sadık kalınarak tasarlandı."





Peki neden düşmanlar olarak domuzlar seçildi? Aslında kuşlar ile kedilerin gerçek hayatta pek anlaştığı söylenemez, ki bu konuya eğlence dünyasında örnek gösterilebilecek bazı çizgi filmler de var. Bu konuda yapımcı ekibin domuzları seçmesi gerçekten akıllıca. Matikainen: "Oyunu tasarladığımız sırada domuz gribi salgını vardı ve hasta, yeşil domuzlar uygun birer düşman olarak görünüyordu" diyor.

iPhone, iPad, iPod Touch ve Android işletim sistemi kullanan mobil cihazlarda oyun oynama alışkanlığı giderek artıyor. Aynı orantılı olarak yeni oyunlar da bir bir geliştiriliyor ve çok ucuz fiyatlara kullanıcılara sunuluyor. Peki Rovio, mobil oyunların geleceği hakkında ne düşünüyor? Oyuncular artık klasik FPS, RPG gibi oyunlardan sıkılmış ve farklı arayışlar içine girmiş olabilir mi? Rovio, eski alışkanlıkların yanına yenilerin de eklendiğini savunuyor: "FPS ve RPG oyunları için her zaman bir yer olacaktır. Ancak gördüğümüz şey, daha geniş kapsamlı oyunların, daha fazla kullanıcıya ulaşıyor olması."

Rio filmi çok eğlenceliydi. Peki Angry Birds temalı yeni bir film gelebilir mi? Zira oyun açılışlarında hazırlanan kısa animasyon videolar bile çok eğlenceli. Görünüşe göre, daha da fazla eğlenebileceğiz, çünkü "film değil, filmlerden" söz ediliyor. Matikainen: "Finli animasyon stüdyosu Kombo'yu satın aldık ve Marvel Studios'un eski başkanı David Maisel'i kadromuza kattık. Kendisi Rovio'nun medya stratejisi ve geliştireceğimiz film için özel danışmanımız oldu. Ayrıca gelecekteki Angry Birds filmlerinin yapımcısı olacak"

Şimdiye kadar çıkarılan oyunlarda hep kuşların tarafında yer alarak domuzları alt etmeye çalıştık, hatta bir ara Beyaz Papağan da başımıza musallat oldu. Peki farklı bir tarafı kontrol edebilecek miyiz? Örneğin, domuzlar tarafına geçebilecek miyiz? Yapımcıların konu hakkında düşünceleri bulunuyormuş. Matikainen: "Angry Birds evrenini geliştirebilecek her türlü oyun tarzı üzerinde düşünüyoruz" diyor.





Rovio'nun Angry Birds dışında başka projeleri var mı peki? Matikainen, bu serinin ne kadar önemli olduğunu şu sözlerle açıklıyor: "Rovio, Angry Birds dışında 51 tane oyun yaptı, ancak hiçbiri Angry Birds kadar pozitif bir geri dönüş sağlayamadı. Sağlam bir fan kitlesi ve detaylı bir evrene sahip olan Angry Birds için Rovio, şu an evreni genişletmeyi, yeni oynanış ve hikayeleri oyuna eklemeyi düşünüyor."

* Peki Angry Birds, farklı platformlar için çıkacak mı?

* Oyun, 3 boyutlu olarak tasarlanabilir mi?

* Co-op, multiplayer gibi oyun modları Angry Birds'e eklenebilir mi?

Şimdi sırasıyla bu üç sorunun cevabını sunalım sizlere:

* "Angry Birds'ü olabildiğince çok platforma çıkarmaya çalışıyoruz."

* "Evet, bu konuyu düşünüyoruz. Çok ilgi çekici bir konsept, ancak henüz bir detay açıklamış değiliz."

* "Kesinlikle bunu düşünüyoruz. Oyunun içine sosyal özellikler eklemek için şu an çalışır vaziyetteyiz."

Bir de Şöyle soru yönelttik: "Nintendo, iPhone ve iPod Touch gibi platformlar için düşük maliyetle geliştirilen ve çok büyük karlar elde eden oyunların sektörün geleceğini tehlikeye düşürebileceği konusunda endişeli. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? " Cevap da şöyle oldu: "Oyun pazarı kendi içerisinde çok farklı ve farklı zorluklara sahip. Farklı tip oyunların bu pazarda yer bulabilmesini görmek çok güzel."





Sohbetin sonuna doğru gelirken, mobil oyun sektörünün önemli isimlerinden PopCap'in EA tarafından satın alınmasını da sormadan edemezdik. Plants vs. Zombies'in yapımcısı, şu an EA'in çatısı aldında bulunuyor.

EA'in PopCap'i satın alması hakkında ne düşünüyorsunuz? Rovio'yu da bünyesine katmak isteyenler oluyor mu? Matikainen: "EA'in PopCap'i satın alması, mobil oyun pazarının ne kadar ilgi çekici olduğunu gösteriyor. Bu durum, Rovio gibi firmaların yaptıklarına, büyük firmaların ilgisini ortaya koyuyor. Şu an herhangi bir satın alma durumu hakkında açıklama yapamayız."

-
Röportaj için teşekkürler!