Her zaman her yerde korsana hayır!

Korsanlık ve deniz temalı oyun denilince Sid Meier’s Pirates’dan sonra benim aklıma Finlandiyalı Nitro Games firması gelir. Örneğin; East India Company kimi çevrelerde hayal kırıklığı yaratmış olsa da bana kalırsa çok başarılı bir yapımdı. Aynı şekilde Commander: Conquest of the Americas da gayet iyiydi. Nitro Games’in yeni oyunu ise Paradox Interactive’in de dağıtımcılığını üstlendiği; Pirates of Black Cove. Kimileri oyundan fazla umutluydu ama ben yazının sonunda diyeceğimi başında diyeyim; beklentilerinizi biraz aşağı çekin isterseniz...


Özür dilerim ama hikaye nerede?

Pirates of Black Cove açar açmaz sade bir oyun olduğunu belli ediyor hatta haddinden fazla sade zira ayarlar kısmına girince seçeneklerinizin çok kısıtlı olduğunu görüp hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Grafik ayarlarını geçtim “gameplay” ve kontrol seçenekleri bile bulunmuyor. Hemen burada ilk eksisini de kapıyor zaten. Olmazsa olmazımız hikaye kısmına geçersek; yine fazla detay göremiyoruz. Başlarken seçebileceğimiz üç farklı korsan bulunuyor ve herbiri kendi aralarında hikayeleri, güçleri ve özel yetenekleriyle ayrılıyor. Oyunun senaryosu korsanlığın altın çağını yaşadığı, hayali bir dünyada geçiyor. Ben söylemeden de tahmin edeceğiniz üzere biz de bu durumda "Korsan Kralı" olmak istiyoruz (hayır, One Piece veya Luffy-San ile alakalı değil). Görüldüğü gibi klişe ve vasat bir senaryo, beklentileri biraz daha çektiniz mi aşağıya?



Pirates of Black Cove oynanabilirlik ve eğlence yönünden de açıkçası yerlerde sürünüyor. Zamanında Pirates'i oynayanlar bilir, zaten bir korsan oyununda denizlerde gezersiniz, belirli noktalardan görev alırsınız, gemileri yağma edersiniz-batırırsınız vesaire. Aynı temel mantık POBC'da da aynen devam ediyor ama maalesef seneler önce oynadığımız Pirates'dan çok çok geride olarak. Oyun RPG-RTS karışık olduğu için kimi görevleri karada yapıyorsunuz.

Yazının başında bahsetmiştim; oyunda tipik rol yapma öğeleri de bulunuyor; skill (baddge), stats, reputation gibi. Gel gelelim ne karada, ne denizde kontrollere hiç ısınamadım. Özellikle bir korsan oyunu yapıyorsanız ve oyunculara gemi yönettikleri hissini veremiyorsanız bir şeyleri eksik yapmışsınız demektir. Aynı kamera açıları ise ayrı bir can sıkan nokta. Doğru düzgün "zoom" dahi yapamıyoruz.