Halo 4'ün kreatif direktörü Ryan Payton oyunun geliştiricisi 343 Industries'i bıraktığını açıkladı. Payton ayrılığının sebebi olarak yeni oyunun deli bir uğraş gerektirmesini gösterdi.

343 ekibinin başı olan ve oyunun hikayesini yazan Payton üçlemenin devamındaki yeni oyunda kurgusal bir Halo evreni yaratmakla görevliydi.

"Birkaç yılın ardından artık öyle bir noktaya geldim ki artık projeden heyecan duyamaz oldum. Benim geliştirmek istediğim Halo temelden farklı bir şeydi. Lakin bu derece çılgınca bir çabaya yeterli olacak güvenilirlik yaratmamışım."



Yıllar sonra Halo'ya olan ilgisinin kaybolmasının başka bir nedeni de dostu ve oyunun yapımcısı Jake Kazdal'ın Skull of Shotgun adında bağımsız bir gerçek zamanlı strateji oyunu yapması.

"Bu kadar tükendiğim bir noktaya geleceğimi hiç tahmin etmezdim" diyen Payton çözümü de kendi kendine bulduğunu belirtti.

"İşte o noktada artık başka şeylerle uğraşmama gerektiğini fark ettim. Bence elimizdeki en değerli şey zaman ve ben artık benim değerlerimle bağdaşmayan bir şey üzerinde tek bir günümü bile harcamayacağım."

Kendi stüdyosu olan Camouflaj'da hali hazırda iki yeni oyunu olan Payton'ın gelecek için de çok büyük umutları var.

"Bazıları bana delisin diyor ancak ben bir milyar insanın aynı anda oynayabileceği bir oyun yapmak istiyorum. Öyle bir oyun olmalı ki onları mükemmel bir kitap veya filmden daha çok etkilesin."