Oyun endüstrisinin perakendeden dijital dağıtıma geçmesi belki bazılarınız için çok önemli bir olay gibi görülmeyebilir ancak aslında bir devrim niteliği taşımaktadır. Nitekim bu zamana kadar oyun firmalarının en çok başını ağrıtan şey dağıtım maliyetleri olmuştur. Çünkü bir oyun yapmak için her ne kadar fazla emek gerekse de bir ürünü tüm dünyaya dağıtmak herkesin harcı olamaz.

Ancak yine de dijital dağıtım yöntemi oyun dünyası için iyi mi kötü mü olacak tartışmasına sebep oluyordu. Özellikle kolleksiyoncular tarafından yadırganan bu durum hakkında analizciler aynı şeyi düşünmüyor.



DFC Intelligence firmasına göre 2010'da 66.6 milyar dolara yükselen oyun endüstrisi genişlemeye devam edip 2016'da 81 milyar dolara kadar yükselecek.

Firmanın analizcilerinden David Cole "Genel olarak oyun endüstrisi farklı alanlara yönlendirildi ve küreselleşti. Ve hala büyümeye devam ediyor. Bu da endüstriyi zorluyor. Çünkü artık kimse garanti yatırım yapamıyor, öte yandan bu sayede geçmişte olmayan pek çok fırsat da artık mevcut" dedi.

Hazırlanan rapora göre online satışlar en falza artışı gösteren alan. Online PC, konsol ve mobil oyunlarından elde edilen kazanç 2010'da 19.3 milyar dolar iken 2016'da 37.9 milyar doları bulması bekleniyor. Diğer yandan perakendede ise 2008'deki 58 milyar dolarlık küresel satışın 2016'da 43 milyar dolara inmesi bekleniyor.