Battlefield 3'ün baş tasarımcısı David Goldfarb, Battlefield blog'unda çeşitli açıklamalarda bulundu.

Goldfarb, Battlefield: Bad Company 1 ve 2'nin "macera filmi" gibi olduğunu, ancak Battlefield 3'ün gerçekliğe daha yakın ve günümüz olaylarını kapsadığını söyledi. "Modern savaşçı terimine yaklaşmaya çalıştık. Gerilim yaratan bölümlerle aniden başlayan çatışma ortamlarını birbirine ekliyoruz. Oyun hissini olabildiğince tatmin edici kılmayı ön planda tuttuk çünkü oyunu oynayanlar sahnenin gerçek olmadığına inandıkları zaman diğer shooter oyunlarından farkımız kalmaz." diyerek ön planda tuttukları maddeleri de belirtti.



Ayrıca filmlerden örnek veren Goldfarb, The Dark Knight'ın neden oldukça başarılı, 60'lardaki Batman'in başarısız olduğunu da tarzın belirlediğini sözlerine ekledi.

Battlefield 3'te hikayeyi Amerikan Deniz Kuvvetleri'nden Henry "Black" Blackburn'ün anıları oluşturuyor.