Call of Duty: Modern Warfare 3'ün yapımcılarından Mark Rubin, Modern Warfare 3'ün çoklu oyunculu modunun haritalarının "camper" yani dilimizde "soteci" olarak tabir edilen oyuncu tipini yok etmek amacıyla tasarlandığını belirtti.



Modern Warfare 2 ile birlikte "oynanışta çeşitlilik" getirme çalışmalarını başlattıklarını ve Modern Warfare 3'te bu çeşitliliği tam anlamıyla sağlayabildiklerini düşündüğünü söyleyen Rubin, sözlerine şöyle devam etti:

"Örneğin açık bir alanda koştuğumu düşünün, normal olarak bir noktaya geldiğimde önüme, sağa ve sola bakmam gerekir. Modern Warfare 2'de geldiğiniz noktalarda bakmanız ve dikkat etmeniz gereken çok daha fazla nokta vardı. Bu da hayatta kalmanızın zorlaşması anlamına geliyordu."

"Modern Warfare 3'e baktığımızda ise, amacımız bu çeşitliliğin ve çatışmaların en güzel taraflarını korumaktı. Fakat bunu yaparken, nereye koşarsanız koşun sürekli çapraz ateş altında kalmanızı engellemek istedik. Maçların güzel bir akışa sahip olabilmesi için çok büyük bir çaba sarfettik. Hatırlarsanız bunu Modern Warfare 1 çok iyi başarmıştı ve Crash haritası FPS dünyasının en iyi çoklu oyunculu haritalarından biriydi."

"Bu akıcılığı ve eğlence hissini yeniden yaşatmak adına, bazı şeyleri biraz daha basitleştirmek istedik ama düzgün bir ayar tutturabildik diye düşünüyorum. Çünkü bir şey çok kolay olursa ilgi çekiciliğini kaybeder, çok zor olursa ise eğlencesini."

"İyi bir akıcılığa sahip bir harita demek, oyuncuların o harita üzerinde hareket ederlerken kendilerini rahat hissetmeleri demektir. Akıcılık yeterli düzeyde olmazsa, oyuncular her an vurulabileceklerini düşünerek paranoyak olurlar ve oyunun hiçbir eğlenceli yönü kalmaz."

İşte bu sözlerle Mark Rubin, Modern Warfare 3'ün çoklu oyunculu haritaları hakkında açıklamalarını noktalamış.

Call of Duty: Modern Warfare 3, 8 Kasım tarihinde PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 platformları için aynı anda piyasada olacak.