Dawn of War 2’nin çıkma arefesinde, yeni bir “Homeworld” oyununa hayır diyemeyeceğimiz bir zamanda, başlı başına ayakta durabilecek bir oyun ,başarılı oyun yapımcıları Relic ve THQ ikilisinin elinden Company of Heroes serisine yeni bir tat katmaya hazırlanıyor. İkinci Dünya Savaşı oyunlarına bakış açımızı tümüyle yenilen Relic, bu kez de kendi yarattığı bu seriye farklılıklar kazandırmak konusunda sınırları gerçekten zorlayacak gibi. Company of Heroes ile bizleri geleneksel RTS dünyasından uzaklaştıran Relic,geliştirdiği bu ek paketi ile birlikte oyuncuya daha aktif bir rol yüklemeyi planlıyor. Bina kurmak, fazla birim basmak, rush yapmak, kaynak toplamak gibi RTS dünyasının kalıplaşmış kavramlarını bir kenara itip, haritanın her yerine adım basmamızı zorunlu kılan, kurduğumuz 3-5 kişilik bir kahraman takımıyla oyunun seyrini değiştirmemize olanak veren ve adeta bir taktik strateji oyunu olan COH ile farklılığı başaran Relic’in kısa zaman sonra çıkacak olan Company of Hereos: Tales of Valor isimli ek paketi ile yine İkinci Dünya Savaşı’nı PC ekranlarına taşıyabilecek mi merakla bekliyoruz.

Günümüzde piyasaya sürülen oyunların çoğu klasik oyun anlayışının dışına çıkmaya çalışıyor. Zamanında oyun piyasasını sarsmış ve artık bir efsaneleşmiş bir oyun Fallout serisinin son oyunu Fallout 3 dahi, RPG etiketinden sıyrılmaya çalışarak oyuncuya belki de daha fazla aktif rol yüklemek adına FPS tadında hazırlanmış bir oyun olarak karşımıza çıkmıştı. Ubisoft’un Tom Clancy's End War oyununda da bununla karşılaştık. Tıpkı Fallout 3 öncesi oyunun hayranlarının beklediklerini bulamayacaklarının dile getirildiği gibi COH fanları için Tales of Valor’un oyuna getireceği yeniliklerinin oyunun RTS yapısı bozacağı konuşulmakta. Bunun nedeni Relic’in seriye bu ek paketle getireceği yenilikler. Oynamak için COH gerektirmeyen bu yeni ek paket, sadece bir birime odaklanmamızı sağlıyor. Yani oyun alanındaki bir tank ve mürettebatının yönetimi bizde olacak Tales of Valor’da. Relic’in oyun anlayışında böyle bir değişikliğe gitmesinin temelinde onlarca araç ve birlik yerine yalnızca bir birim yönetmenin oyunu tam manasıyla taktik savaşına dönüştüreceği fikri var. Aynı zamanda RTS ‘nin hızlı oynayanın kazandığı diğer oyuncuların ağzı açık baktığı bir oyun olmaktan çıkarıp, taktik üretenin kazandığı ve oyuncunun bir RTS oyununda kendini oyunun bir parçası olarak hissedebilmesinin sınırlarını zorlayacak.