UbiSoft Ghost Recon Serisinin Son Şaheseri inceleyelim arkadaşlar...

Taktik – aksiyon sevenlerin vazgeçilmez seçimlerinden biridir Ghost Recon serisi. Tom Clancy’ nin hayal gücü , araştırmacı ve tecrübeli kişiliğinin sonucunda ortaya çıkmış olan markalardan sadece biri olan Ghost Recon, geride bıraktığı dört oyunu (ek paketleri hariç) ile zaman içerisinde ister istemez büyük değişimlere maruz kaldı. Özellikle Advanced Warfighter 1 – 2 ile neredeyse tamamen farklı oynanış mekaniklerine geçiş yapan Ubisoft, şimdi bu işi biraz daha ileri götürmek niyetinde. Duyurulduğu tarihten itibaren üzerinden neredeyse bir sene geçen Future Soldier, serinin takipçilerini, bu sene gerçekleştirilen E3 ve GamesCon’da yayınlanan oynanabilir versiyonları ile bir hayli meşgul etti. Kimleri tatmin etti veya edemedi bilinmez ama, Ubisoft’ un yaptığı değişiklikler oyunun devam versiyonları için farklı bir kapı açacak gibi gözüküyor.


Future Soldier’ ın konusu, Advenced Warfighter 2’ nin bıraktığı yerde, yani 2014 sonu – 2015 başında geçiyor. Rusya’ nın aşırı-milliyetçi topluluğu ülkesinin kontrolünü ele geçirir. Bununla yetinmeyen grup, Rusya’ nın komşularına, Avrupa’ ya doğru yayılmayı planlamaktadır. Ghost’ ların görevi ise bu öz güven patlaması yaşayan tehlikeyi ortadan kaldırmak. Kaptan Edward Kachenko (Kozak) isimli Ghost liderinin, yanında çok güvendiği üç dostu ve her türlü koşula dayanabilecek elektronik cihazlarla bezenmiş yeni tip bir Drone’ un (kendisine çeşitli emirler verebildiğimiz, hava ya da karada gidebilen robotlar) yardımıyla Rusya’ daki bu büyük tehlikeyi, yepyeni oynanış teknikleri ve serinin çehresini tamamen değiştirecek elementlerle ortadan kaldırmaya çalışacağız. Peki nedir bütün bunlar?



Ghost Recon’ ın belki de en önemli özelliği, sahip olduğumuz her bir merminin, attığımız her bir adımın çok değerli olduğuydu. ‘Sessiz ve planlı’ ilerleyişin, taktiğin ve takım çalışmasının başarı için tek yol olduğu seride artık birşeyler değişecek gibi. Future Soldier' da, eğer yayınlanan video ve ekran görüntülerine de bakarsanız, aksiyonun mesafesinin biraz daha yakınlaştırıldığını farkedeceksiniz. Takımdaki her askerin (birazdan detaylı olarak bahsedeceğim), düşmanlarını uzun menzilli silahlarla halletmek yerine, nefeslerini hissettirecek kadar yakınlarına gelip onları etkisiz hale getirmeleri, Cover’ lar (saklanma yerleri) arasında hızlı ve dinamik bir şekilde geçiş yapabilmeleri, düşmanla burun buruna geldiklerinde yakın dövüşte usta bir konumda bulunmaları ya da kendilerini görünmez yapabilen cihazları ile karda bir kurt gibi dolaşmaları. Tüm bunlar Ubisoft’ un Ghost Recon’ ın taktiksel sistemini biraz daha değiştirerek, düşmanlar ile olan iletişimin daha yakın ve samimi olarak yapılmasını istemesinden kaynaklanıyor sanırım. Bu durum zamanında Splinter Cell: Chaos Theory’ nin “Bring the battle closer” sloganıyla (savaşı daha yakına getir) ve Rainbow Six’in Vegas dünyasına kaymasıyla da yaşanmıştı. Değişim ne kadar iyidir, bunu oyun çıktığı zaman anlayacağız
.



Oyunun ismi her ne kadar Future Soldier, yani Geleceğin Askeri olsa da, Ghost’ ların sahip olacakları özellikler, Ubisoft yetkililierinin söylediklerine göre – ki Tom Clancy’ nin romanlarındaki teknoloji ve gelişimler de ya güncel ya da protatif olanlardır – şu anda dünyanın sayılı orduları tarafından denenen, üzerinde çalışılan ya da planlanan teknolojiler. Bahsi geçen ve göze çarpan yenilikler şöyle.

Exoskeleton: Bir çeşit ‘yapay kas sistemi’ olan Exoskeleton, sahip olan insanın normalden çok daha fazla ağır yük taşımasına, çarpışmalara ve yaralanmalara karşı vücut direncinin artmasına ve yüksek reflekslere sahip olmalarını sağlayan bir sistem. Günümüz teknolojisinde de adı geçen ama ordular tarafından henüz tam olarak tercih edilmeyen Exoskeleton, Future Soldier boyunca Ghost’ ların en büyük dayanağı olacak.

Optical Camouflage: Hareketsiz haldeyken neredeyse tamamengörünmez olmanızı sağlayan, hareket halindeyken kısmen de kendini belli eden bir aktif görünmezlik cihazı olarak adlandırabiliriz. Bu cihaz sayesinde, yukarıda bahsetmiş olduğum gibi düşmanlarımıza dokunabilecek kadar yaklaşıp, onları ne olduğunu anlamadan ortadan kaldırabileceğiz. Bu özellik tüm Ghost’ larda bulunacak.

CrossCom: Bu sistem Advanced Warfighter ile seriye eklenmişti bildiğiniz gibi. Ghost’ lar arasındaki iletişimi sadece sesli iletişimle sınırlamayıp, her karakterin görüş alanlarını gerçek zamanlı olarak yansıtan, düşmanlar hakkında detaylı bilgileri (uzaklık, taşıdığı silah, canlı veya ölü olduğu vs) içeren, takım arkadaşlarımıza anlık emirler vermemizi sağlayan bu sistem, Future Soldier ile daha gelişmiş bir şekilde bizlerle olacak.



Ghostlar: Oyunun ana karakteri olan Edward Kachenko’ yu kontrol edeceğimiz oyun boyunca, diğer Ghost’ ları da oynayabileceğimiz söyleniyor. (Bu sadece kısa bölümler mi yoksa istediğimiz zaman değiştirebileceğimiz bir sisteme mi sahip olacak, göreceğiz)

. Amerikalı bir komando olan Edward (Kozak), daha önce çok az oyunda gördüğümüz bir silaha sahip olacak. Modüle edilebilir bir silah olan MR-B, istediğiniz zaman bir tüfekten pompalıya, ya da bir bomba atardan kapıları kırabileceğimiz bir alete dönüşebilecek. Kommando sınıfı, omuzunda barındırdığı (Exoskeleton’ ın da yardımıyla) ufak roket atar sayesinde de ağır taşıtların ve kalabalık düşmanların korkulu rüyası olacak. Engineer (mühendis) olan bir diğer Ghost’ umuz, sahip olduğu EMP (Elektromagnetic Pulse) ile, menzilde bulunan tüm elektronik aletleri etkisiz hale getirebiliecek. Sniper, belki de hepinizin bildiği uzun menzil üstadı, düşmanların pozisyonlarını, oyuna yeni eklenen özel yer belirleme sistemi sayesinde (sadece görünür değil, bina içerisinde veya kapalı alanlardakiler de dahil) düşmanların pozisyonlarını tespit edip, CrossCom üzerinden diğerleri ile paylaşabilecek.

Ayrıca akıllı mermi sistemi sayesinde savaşta çok daha etkin bir rol alacak. Tüm bunların yanında, yine Advence Warfighter ile tanıştığımız Drone’ ların yeni ve geliştirilmiş bir modeli (belki de savaşta çok daha aktif bir rol oynayan modeli) takımda yerini alacak