id Software'in yarış öğelerini içinde barındıran FPS oyunu Rage, çıktığı dönemde yapılan büyük pazarlama hataları neticesinde geri planda kalmış ve istediği satış rakamlarına erişememişti.

Yaptıkları hatanın farkında olduklarını belirten id Software kreatif direktörü Tim Willits, yaşananların nedenini şu şekilde açıkladı:

"Rage'den öğrendiğimiz en önemli şey, yaptığımız çalışmaları erkenden insanlara göstermenin çok büyük bir hata olduğuydu.

Önceki yaptığım konuşmalarda sürekli olarak oyuncuların araç tabanlı savaş sistemini anlayamayacaklarından endişelendiğimi dile getirdim. Bir FPS yaptığımızı biliyorduk. Biz id Software'iz. Tabii ki FPS yapacaktık. Ancak araçlarla ilgili olarak erkenden yapılan açıklamalar sonrasında insanların fikirleri değişmeye başlamıştı."

Yaptıkları hataları dile getiren Willits, Doom 4'de bunları yapmayacağını da ekledi. Görünüşe göre Rage'den baya bir ders alınmış. Bu alınan dersler yeni oyunun satışlarına olumlu yönde etki edecek mi, bunu ise zaman gösterecek.